zondag 6 mei 2012

Eindelijk zijn ze de deur uit!

Nee ik heb het niet over mijn kinderen :-) Mijn oudste zoon begint in oktober aan zijn hoger onderwijs (aan het zeetje in Oostende, ik wil mee!!!) en dat is eerlijk gezegd wel een opgave om aan dat idee te wennen... maar ik gun het hem van harte.
Nee, ik heb het over de uitnodigingen voor Fé haar lentefeest... gelukkig wist iedereen al dat ze eraan kwamen, ze zijn eindelijk klaar. Mij kennende wilde ik iets anders dan anders doen, maar onderschatte weer het werk... typisch zeker? :-)

Beetje rommelige foto :-) maar het idee telt é

We hielden het simpel (want het moesten er 31 zijn!): ik haakte deze bloemetjes, Fé haakte (een paar :-) maar alle hulp was welkom) de kettinkjes in dezelfde kleur als het knoophartje en schreef alle naamkaartjes (zo schattig, vol fouten, maar superleuk vind ik zelf, ze zit tenslotte nog maar in het eerste leerjaar).

Bloemetjes gehaakt met Catania-katoen
Het eenvoudige bloemetje maakte ik zo:

  • Haak een ring van 6 lossen en sluiten met een halve vaste
  • Haak 18 vasten in de ring
  • Haak 1 losse, 1 vaste in de eerste vaste van de vorige rij,*5 losse, 2 vaste overslaan, 1 vaste in de volgende vaste* en dit nog 5x, eindigen met 1 halve vaste in de eerste vaste
  • 1 losse, *1 half stokje, 5 stokjes, 1 half stokje* in het brugje van lossen, 1 vaste in de vaste tussen de 2 brugjes* en dit nog 5x herhalen, eindigen met halve vaste.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is want het is de eerste keer dat ik zoiets neerpen :-)

Op naar de volgende deadline voor het lentefeest van 17 mei ...

14 opmerkingen:

  1. wat origineel!!! Dat is wel een hele toffe uitnodiging om te mogen krijgen. Sjiek gedaan.. En die schrijffoutjes, dat maakt het nu net zo mooi, vind ik. Hier is het communiefeest ook op 17 mei... het begint te korten, hè :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja amaai... het leek eerst nog tijd genoeg dus duizend en één plannen en nu wordt het reppen :-) Ook veel plezier op jullie feestje!

      Verwijderen
  2. Wat een vrolijke uitnodigingen! Hopelijk wordt het feest even leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geworden zeg! Net als Tololo hoop ik dat het een voorbode is voor de gezelligheid op het feestje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop met jullie mee!! :-) En thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gedaan, en charmant hé dat eerste schrijven!
    Een fijn feest voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk vol ongeduld uit naar de postbode, want ik ben één van die gelukkige die de uitnodiging lang mag laten pronken op het prikbord! Stilletjes hoop ik dat onze namen ook fout geschreven zijn ;-)
    Hard gewerkt zus!!! Ik kijk er naar uit om weer 3 dagen bij jullie te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben blij dat Isabelle haar Hogeschool hier in de buurt mag starten volgend jaar. En Sjobbe: Hij komt wel op zijn pootjes terecht...kijk maar naar mijn zoon. Die is ook ni slecht bezig. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk geworden zeg!

    Groetjes titi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. chapeau voor Fé, zo leuk dat ze je helpt, ze zijn prachtig, echt! Ik duim voor een heel zonnig feest,
    liefs , Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. o, wat schattig gedaan allemaal, alvast een super fijn feestje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met al jullie duimen in de lucht wordt het vast en zeker een leuk feest, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super leuk die naamkaartjes en proficiat met je prachtige blog. Ik ga je zeker blijven volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui