dinsdag 15 mei 2012

Kleine meisjes worden groot ...

16 jaar... en klaar voor Fé's lentefeest... grote zus in vol ornaat. En ik superblije (en toch wel trotse) mama, die voor haar 16-jarige dochter toch nog iets mocht maken.
We grepen opnieuw naar Ottobre, ditmaal het lentenummer 2/2012 voor volwassenen. 'Geel mama, met ruitjes, dat vind ik mooi'. Op de handwerkbeurs in Zwolle kon ik mijn slag slaan en vond zowel gele ruitjes als gele bloemetjes... Ze had graag een onderrok erbij, ze kan nu kiezen of ze het kleedje draagt met of zonder onderrokje. Ik haakte hierbij het patroon Fifi van ROWAN, een bijpassende bolero in turquoise.
En dan op zoek naar bijpassende schoenen... van een zoektocht gesproken! Ze wilde graag turquoize maar dat is dus simpeler gezegd dan gedaan. We vonden 2 paar: het ene vond ze niet leuk, het andere was niet meer in haar maat. Dan maar nog gauw achter een turquoize en bruine stofje om zo nog een paar accessoires te maken opdat alles een mooi geheel werd. Dit is het resultaat:




De bijpassende oorbelletjes kocht ik bij Moois van 'Me' ... supersnelle afhandeling en heel mooie oorbelletjes.
Dank je wel 'Me'! (zeker de moeite om eens naar haar winkeltje te gaan kijken!)
 

De eerste hoge hakken zijn een feit... zucht... ze wordt groot... of ik oud? :-)


21 opmerkingen:

  1. Echt supermooi allemaal, het vestje de bloembroche, het kleedje, oorebellen en de hakken. Ik moest lachen om de hoge hakken, dan worden ze inderdaad groot en hier is dat ook letterlijk (dochter is 1m83 en draagt heel graag hakken al sinds haar 14, met gepreutel van de papa, vast omdat hij nu kleiner is en moest wennen aan zijn meisje dat groot wordt:0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ZUS!!!!
    't Is prachtig! Ik ben trots op je! Met de hoge hakken heb ik het ook moeilijk, want dan zijn ze letterlijk ook groot.
    Ik ga jullie heel erg bewonderen als ik donderdag naar de feest kom. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet ze er geweldig uit, en wat leuk dat je dat voor haar mag doen.
    Mijn dochter (19) moet er niets van weten hoor. Als ik het woord haken noem zegt ze al houd op!
    En haken........ ja die wil ze wel maar ze is 180 en vind zich dan te lang dus altijd maar weer die nike schoenen

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaaai zo een mooie dochetr! Zalig dat je samen kan tenuekes kiezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig hoor, leuk dat je zoiets kunt maken voor je dochter !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's. Leuke dochter. Moet fijn zijn als je voor een 16 jarige dochter nog iets mag maken. Ze staat er ook mooi mee hoor! Ik wens jullie een fijn feest!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, prachtig! Ik hoop dat ik voor mijn zonen op 16jarige leeftijd ook nog eens iets kan maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze staat er beeldig mee, alles is perfect af.Sweet sixteen, zaaaalig, zo ne schonen tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai, proficiat!!! Wat heb je dat mooi gedaan! Kan me best voorstellen dat dochterlief er blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Trui,dat heb je prachtig gemaakt !Proficiat .

    Jitske je staat er heel mooi mee ! Mooie schoenen ook ,maar met de hakken heb ik het ook toch moeilijk ,maar zoals je mama zegt ,wij worden oud zeker ...
    Hopelijk hebben jullie mooi weer donderdag .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige meid in een prachtige outfit!
    Ze straalt er helemaal in, is er duidelijk erg happy mee ;-)
    Ik duim hart voor de zon voor donderdag, al hebben jullie al jullie eigen zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hé ! die bellen ken ik !!!!!!!! oh wat vind ik het tof om dit te zien !!!!!!!
    En ze staan haar mooi !!!!!!!!
    Dank je wel !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie foto's. Je dochter heeft een prachtige uitstraling in deze outfit. Over je laatste opmerking: ze wordt groot ... of ik word oud - de waarheid ligt vast ergens in het midden. Ik denk dat je naar elkaar toegroeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat gaaf!!Ze ziet er echt prachtig uit en straalt helemaal!Super dat je dat zo voor d'r hebt mogen maken!Ik heb gekeken,maar kan het patroon nergens vinden....zou de bolero ook wel willen haken voor mezelf,heb over 1 week een bruiloft en bij die outfit zit ook een hemdje waarbij als ik de colbert uit heb blote armen heb,waarbij ik me nooit zo happy voel met mijn bovenarmen,dus zou ideaal zijn zo'n prachtige bolero voor over dat soort dingen.....en toch nog lekker fris!

    groetjes
    van ook een haak/lees-freak!ha,ha...
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem gehaakt uit het boek Rowan Holiday Crochet (nog niet zo lang geleden gekocht in mijn breiwinkel (http://www.knitrowan.com/designs-and-patterns/brochures/holiday-crochet)) en het patroon noemt Fifi. Ik hoop wel dat je veel tijd hebt want hem op een week gehaakt krijgen zou toch wel een prestatie zijn. Véél succes!

      Verwijderen
    2. Sorry...maar ik kom hier op die site niet uit hoe ik dat magazine kan kopen en wil hem graag gaan maken want vind hem supers en ideaal voor mijn bovenarmen,ha,ha...Kan ik het patroontje ? tegen betaling van jou overnemen dan?

      Verwijderen
  15. Bedankt voor jullie fijne reacties! En mja, die dochter heb ik ook zelfgemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Hoi, als jij me nog even je adres mailt..... dan kan ik je op de lijst zetten van Pau it Forward

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai! Ze ziet er prachtig uit! Knap werk geleverd....

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui