zaterdag 26 mei 2012

Mijn eerste tricot-exemplaar

Mijn eerste tricotkleedje is een feit (eigenlijk al van vorige week, maar ik was nog niet helemaal tevreden van het resultaat en heb vandaag nog een beetje geretoucheerd, én ik was weeral mijn labelke vergeten ertussen te stikken, tssssss :-)). Jammer dat ik deze handleiding pas gisteren gevonden heb, het had me toch wel wat zuchten en blazen gespaard. Ik vond het vré moeilijk om mijn patroon over te tekenen op die rekbare stof en daar is dan ook de meeste tijd in gekropen... het stikken op zich was leuk, leve de overlock!
Het is een patroontje dat ik kocht bij van Van Katoen, het halterjurkje, naar een ontwerp van deze welgekende madam.



Ondertussen wel een tintje bruiner :-)
Tricot: Julija's Shop


Verder hadden we een superleuke dag:
  • de eerste blaasbellen van Mona waren een feit,
  • onder moeders paraplu zaten eens 2 kindjes (en een konijn...), zonder regen moet er toch ook eens geschuild worden, maar dan voor de felle zonnestraaltjes,
  • Mega 'Mona' kwam op bezoek (nééééé dat pakje is echt niet te warm bij 28° C!!),
  • een lekker BBQ'tje werd geprepareerd,
  • er werd geturnd...



  • er werd gekuist aan de glijbaan (want er zitten spinnen op!!! Help!),
  • er werd gespeeld,
  • een kléééééin beetje gestudeerd,
  • opa op bezoek...

  En mja, zelfs met een nieuw kleedje aan, gestreken ... :-)
Kortom, een drukke dag onder een stralend blauwe hemel en zalig zonnetje.... Familyluck!

16 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verslag van een heerlijke dag! En wat is je jurkje ontzettend goed gelukt, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht bij het zien van al dit moois, dat is inderdaad familiegeluk!
    Ideaal zomerkleedje en een zalig stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat een leuk jurkje, lekker stofje hoor !
    En wat ziet het er gezellig uit bij jullie, iedereen heeft pret... zélfs met spinnen weghalen (ieeeeek)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kleedje! En wat een heerlijke dag hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalige foto's!!!!!!!!!!
    En je kleedje is prachtig! Ik heb het patroontje ook gekocht, maar moet mij er eens aan zetten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je goed! En heerlijke zomerse foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat knap toch wat je allemaal in elkaar zet, je jurkje is prachtig.
    En de overige foto's ziet er gezellig en vakantie vol uit

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. knap gedaan zus. Heel mooi kleedje.. en ja familiegeluk.. om te koesteren hé xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een zalige dag, druk inderdaad, maar zijn zo van die dagen dat je beseft wat je hebt, hè! Enne je jurk is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je jeurkje is superschoon, fris en vrolijk stofje.En wat een plezante foto's.Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fijne, gelukkige plaatjes...
    Super zomers allemaal, inclusief jouw mooie jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's van een heerlijk weekend :)
    Je jurkje is mooi geworden knap zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui