zaterdag 19 mei 2012

Niet alle lof voor mij ...

Hier liet ik jullie meegenieten van de voorbereidingen van ons Lentefeest, maar alle lof is niet voor mij alleen... mijn kids en de nichtjes (meisjes van mijn bloggende zus Lies) hielpen de tafels zetten en ons Jitske haakte de bloemenslinger in verschillende kleuren. De inspiratie vond ik via haar. Je kan dit patroontje hier vinden maar ik moet er toch wel bijvertellen dat het gaat over Amerikaanse termen dus een dc is in dit geval een 'stokje' (in de Engelse termen is dit een 'vaste'). De slinger heeft ondertussen een leuk plaatsje bemachtigd aan de muur. Als glasonderleggertjes had ik dezelfde bloemetjes gehaakt (met wat hulp van een vriendin want ik had natuurlijk weer véééél te veel hooi op mijn vork genomen om ook nog Jitske's en mijn outfit te maken. Ik zit nu te broeden op het plan om hier een kleurrijke sjaal van te maken... wordt vervolgd...

Beetje lastig tegen de zon intrekken,
maar daar ga ik nu niet over zeuren:
ze schijnt nu :-)

En dan hadden jullie nog de 2de helft van mijn outfit te goed... (de eerste helft vond je hier al) een beetje anders uitgepakt dan verwacht maar al bij al... ik dacht dat het een beetje 'smaller' ging zijn (het valt een beetje als een zak) én ik had groen tekort! HELP, dat was efkes stressen!! Maar gelukkig had ik nog oker liggen en loste het zo op. Het patroon is ook weer uit hetzelfde boek als de bolero van Jitske, Rowan Holiday Crochet  ... Mijn outfit dus ...

Foto's zijn in de late uurtjes getrokken...
de vermoeidheid staat vast op mijn gezicht te lezen :-)
maar wel moe maar voldaan!

En nu is het nog wachten op de foto's van mijn fotografe... ondertussen ga ik mijn naaiplaatsje weer inrichten (het heeft moeten wijken voor het feest) en misschien lukt het nog om iets te maken vandaag... maar op het gemakske zelle! :-)

15 opmerkingen:

  1. Amaai, je ziet dat je genoten hebt, plezant om je creaties eens op een andere manier te zien dan op de passagierszetel... echt tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bloemenslinger staat ook nog op mijn to-hook-lijst, die van jou is mooi geworden zeg!
    en goed opgelost, het groen-tekort ;)

    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zag er prachtig uit en ondanks de late uurtjes en de vermoeidheid straal je! Aan deze fot is al te zien dat het een geslaagd feest was. En nu lekker bijtanken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik moe ben zie ik er echt niet zo mooi stralend uit! (helaas...:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je ziet er heel mooi en blozend uit. Die rok is zo vrolijk.

    Prachtige bloemenslinger - al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien laat op de avond maar meiske, je ziet er stralend en gelukkig uit zelle.
    groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het was inderdaad een schitterend feest. De kok van dienst, de Stein himself, heeft dat weer fantastisch gedaan en alle creaties maken een feest echt wel feestelijk. Super goed gedaan zussie.. Lut xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een waar kunstwerk, dat tweede deel! Stralend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alles is weer tip top in orde zelf in de late uurtjes!
    Je slinger schoon schoon!
    En je kleren echt origineel en heel feestelijk ( daar loopt tenminste niet gans de kerk mee ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er ging even iets mis op de iPad, poging twee!
    Ik had het patroon van het bloemetje in mijn bladwijzers staan en inderdaad, via jou was ik op het idee gekome! De slinger hangt bij de pc van mijn collega, ze is morgen jarig. Hoop dat ze hem leuk vindt, ze mag hem mee naar huis nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zal daar zeker heel blij mee zijn, tis een schone slinger en een heel tof initiatief! :-)

      Verwijderen
  12. En ik heb hier nog niet DANK U WEL ALLEMAAL gezegd :-) dus dank u wel allemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui