donderdag 10 mei 2012

Pimpampoentjesjurkje

Een geboortekaartje in de bus... Camiye... Zo'n mooie naam! En we mochten naar de babyborrel! Mijn handen begonnen al weer te jeuken en de patronenboekjes kregen weer eventjes een vast plaatsje op de salontafel... want dat kiezen is dan altijd zo moeilijk!
Uit de Ottobre zomer 3/2011 maakte ik dit kleedje. In Pimpampoentjesstof... ik woon nu 12 jaar in West-Vlaanderen en dit vind ik één van de mooiste woorden uit het West-Vlaamse dialect (ik leer er nog steeds! alle dagen bij) Een pimpampoentje is een onzelieveheersbeestje maar ik smelt als Mona van 3 'een piepaaapoentje' heeft gezien... zalig dat West-Vlaams dialect.
Aangezien mijn meiden behoorlijk poppenmoeke's zijn heb ik er ook nog een popje bijgemaakt. Het patroontje haalde ik op deze toffe site.

Stofkes pimpampoentjes = Julija's Shop



15 opmerkingen:

  1. wat is dit schattig zeg en zo mooi, geweldig dat lieverheersbeetjes stofje het is zo lief
    groet
    le(o)nie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Camiye klinkt heel mooi en het is zo een schattig kleedje, ik ga ook nog eens naar Julija's shop, misschien komen elkaar dan tegen,dan vraag ik naar pimpampoentjesstof :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus als ik iemand dat hoor zeggen, weet ik dat jij het bent :-) Wie weet... de wereld kan soms klein zijn!

      Verwijderen
  3. Mooie naam, prachtig stofje, supermooi kleedje, zalig popje en een pimpampoenteje is bij ons een pieternelleken.
    Geboortecadeautjes maken, leuk hé en dat gaat je goed af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, dat is ook een leuke naam voor een onzelieveheersbeestje :-) Die dialecten zijn toch vaak echt hilarisch.

      Verwijderen
  4. Zo een mooi kleedje. En dat popje is de max. De mama zal zal wel heel content zijn met zulke mooie kadootjes.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kleedje en popje. De ouders zullen content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk kleedje en popje. De ouders zullen content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh wat een lief jurkje of kleedje op z'n Belgisch. Dat pimpampoentje is te leuk echt hihi !
    Ik meld me aan op je blog, gezellig, je andere blog volg ik al :-)
    Enne.... leuk hè dat kringlopen, soms vind je échte schatten !
    groetjes van Sylvia (Zaanse Zolder)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt mij op dat iedereen dat graag creatief bezig is, ook graag naar rommelmarkten en kringloopwinkels gaat... wij hebben allemaal dezelfde microben precies :-)

      Verwijderen
  8. Wauw, wat een leuk popje! Daar zal veel mee geknuffeld gaan worden :)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vond het ook een lief kleedje, jammer dat het niet meer in de maat van mijn meiden bestaat maar er is nog genoeg anders schoons te maken en op deze blogwereld kom je alle dagen schitterende dingen tegen... zalig! Bedankt voor jullie leuke reacties.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui