zaterdag 12 mei 2012

Ponchooo

Toen ik deze poncho in het boek Bergère de France 11/12 zag staan, was ik direct verkocht! Ik moet en zou hem maken... en dat heb ik ook gedaan. Mijn eerste project tijdens de leuke woensdagnamiddag van ons breiclubje bij Lana Exclusief. Ik had nooit gedacht dat ik mij zo ging amuseren in een breiclub maar het zijn vaak de ontspannendste uren van de week! Een aanrader voor creatieve zielen.
Bij Haak maar Aan kwam ik deze poncho al een keertje tegen, ik ben blijkbaar niet de enige die hem zag zitten. En nu hij klaar is, is het zalig dragen tijdens de koele morgenden en avonden (en jammer genoeg voorlopig ook vaak tijdens de koele dagen!)

Wol Magic van Bergère de France - gekocht bij Lana Exclusief

23 opmerkingen:

  1. Wow die is heel erg mooi geworden! Breien heb ik wel eens geprobeerd maar gaat me niet goed af helaas. Gezegend met een moeder die wel prachtige vesten voor me kan maken gelukkig.
    Ondanks dat hij zo mooi is, hoop ik toch dat je hem pas in september weer kunt dragen en dat het mooie weer eens langskomt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vergt wel behoorlijk telwerk maar ik vind het vooral zalig doen bij de TV, ik ben niet zo'n TV kijker maar zo zit ik toch een beetje bij mijn volk :-)

      Verwijderen
  2. Knap gedaan, dat lijkt me toch ook niet makkelijk. Ook ideaal voor een romantische strandwandeling, en dan zou ik mijn ventje eens dicht tegen mijn poncho trekken, ik zie het al zo voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of eronder... plaats genoeg hoor ;-)

      Verwijderen
    2. ja kan ook :) ik denk dat hij opteert voor dat laatste dan

      Verwijderen
  3. Ik zag hem al bij haak maar aan en nu hier, geweldig, ik ben gelijk volger geworden, dus ben benieuwd wat er nog meer komt
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom! Ik ben ondertussen bij jou ook al gaan piepen :-)

      Verwijderen
  4. Wauw in een woord beeldschoon.
    Een fijn weekend.

    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. you did it, ounce again, chapeau, goe bezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci om je auto vol rode pluizen te laten vullen :-)

      Verwijderen
  6. Prachtwerk! En met die mouwen zo eraan ook nog eens heel erg praktisch, super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zo blijft hij lekker op zijn plaats zitten :-)

      Verwijderen
  7. héél tof en supermooi gedaan! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ideaal om 's avonds nog lekker buiten te handwerken :-)

      Verwijderen
  8. Amai zussie,schitterend!! Als je eens geen handwerk hebt liggen of niets voor bij de TV...in het purper zou het mij ook mooi staan ;-)
    Deal? XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ALS ik geen handwerk meer liggen heb en ALS er niks is heb voor bij de TV... dan .... :-) xx

      Verwijderen
  9. Waauw, super mooi. Deel je het patroon daarvan? Ik heb het boek van 2012-2013, maar niet van 2011-2012 waar het patroon in staat. Lijkt mij een hele onderneming, maar wil het wel eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Miss Creatuurtje
    Ik heb me aan de poncho gewaagd en hij is erg mooi geworden helaas zit ik met een klein probleempje, Ik moet nog de manchetten aan zetten en het lichtje gaat even niet branden hoe ze dat nu precies gedaan hebben. Ik hoop dat jij mij een goede tip kunt geven hoe ik dit moet doen.
    Het is me met name niet duidelijk waar ik die precies moet zetten ( zitten ze op de helft van het voor en op de helft van het achterpand)
    Hopelijk lees je ook berichten op wat ouder post.

    Al vast Hartelijke bedankt
    Wenn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wenn, de manchetten zijn apart gebreid en dan de steken laten wachten. Wanneer ik de zijnaden van de poncho gesloten heb, heb ik hem plat op tafel gelegd zodat de zijnaden mooi op elkaar lagen en dan de manchetten eraan gemaasd (het midden van de manchetten gelijk aan de zijnaad van de poncho, zodat er evenveel manchet aan de voorkant als aan de achterkant zit). Wanneer ze eraan gemaasd zijn, moet je de zijnaden van de manchetten ook nog sluiten. Ben je hiermee geholpen?

      Verwijderen
  11. ga ik straks proberen, dank je wel voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui