zondag 27 mei 2012

Zomers etuitje en Amaretto's Pinksterweekendliefde

Vandaag maakte ik mijn eerste etuitje... in het zonnetje... op het terras... :-)
Ik had al zoveel verschillende soorten zien passeren dat ik nu toch niet kon achterblijven. Ik koos uit mijn restendoos 2 oude stofkes en het ging best lekker... tot ik het etui van binnen naar buiten moest draaien om langs de rits nog eens door te stikken... Ik en ritsen, wij hebben nog niet veel ervaring samen. Uitgezonderd het jurkje van Jitske en de carnavalkostuums van de kleine meiden, heb ik er nog niet veel mee samengewerkt. Veel heb ik er ook niet in mijn bezit... eigenlijk had ik er maar eentje en daar die net de juiste afmetingen had, dacht ik zo op een Pinksterzondag en alle winkels toe: Yes lucky me! Maarrrr.... blijkbaar moet er in zo'n etui een rits die helemaal open kan, en ik had er eentje die dus NIET helemaal openkan, probleem pas opgemerkt toen ik het etui draaide en langs de rits wilde stikken... hmmmm.... opgelost met het laatste deel handmatig te doen maar handig was ook anders. But no worry, ik ga dit niet meer vergeten :-)
Ik maakte dit zomers etuitje met welgeteld 3 turorials van leuke blogmadammen. Wat is het bloggen toch inspirerend en behulpzaam :-) Ik leerde via Emma en Mona de hoekjestruck met de overlock, bij Studio Zakka vond ik deze eenvoudige tutorial om het etui te maken en de bloem om het geheel wat op te vrolijken vond ik bij Mme Zsazsa... Super!

Het gehaakte bloemetje aan de rits komt uit mijn favoriet boekje Amigurumi & More

En wat deed ik nog vandaag? Ik breide eindelijk mijn eerste POEKIE-knuffel. Het werd een vriendje voor Amaretto... het is wel maar een Pinksterweekendliefde, want wanneer mijn 2 volgende knuffels af zijn, verhuist hij naar Saskia om een kindje blij te maken in het ziekenhuis... maar nu nog efkes poseren in het gras ...

Uit Libelle, brei je eigen speelgoeddiertjes
 Awel, ik ben content van mijnen dag :-)
En nu een spelleke Ticket to Ride ...





21 opmerkingen:

  1. ja zus, je verbaast me elke dag.. leuke dingen allemaal. Zo snel gaat het hier niet se.. :-) heel mooi etuitje en volgens mij toch behoorlijk goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geleerd uit het verleden: weekend = weekend :-) en dan zijn we creatief bezig... :-)

      Verwijderen
  2. amai, druk bezig geweest! heel tof tasje en schattig konijntje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een mooi etui en een lief konijn gemaakt! Erg productief, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van zo´n dag zou ik ook heel tevreden zijn! Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ritsen insteken met het blogwereld is een hele hulp, ik had er er net een aantal gedaan toen ik weer een idee ontdekte hoe je de hoekjes recht krijgt, iets te laat ontdekt dus.
    Mooi met de bloem erop, en je konijntje is zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is ongelooflijk wat je allemaal vindt, ik heb al een heel excelblad vol :-)

      Verwijderen
  6. Wat is ie mooi geworden joh! Was mijn werkbeschrijving goed te volgen?

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uitgezonderd de rits (maar dat was mijn eigen fout :-)) was het heel erg duidelijk en leuk om te doen :-)

      Verwijderen
  7. Helemaal leuk allebei !
    Je etui is een vrolijk geheel zo met die blommen
    en je konijn... wat moet ik zeggen.... is toch werelds... en ik denk dat er een jongen of meisje heel erg blij van zal worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het etui mooi zeg, de bloem maakt het nog mooier.
    Je knuffel is ook leuk en wat een knuffelig konijn heb je.
    groetjes en een hele fijne dag, Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je etui is prachtig!!!!
    En je konijn lief, jammer dat hij afscheid moet nemen van de andere.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge, wat ben jij productief geweest. En dat nog wel op zo'n warme dag.
    Dat konijntje is echt super leuk.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Trui, bezige bij, wat heb je weer leuke spulletjes, dat etui is super en het konijntje zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, jij bent druk bezig, leuk hoor! En inderdaad, bloggen is heel inspirerend en sinds ik zelf blog maakt ik ook veel meer creatieve uurtjes! En kijk minder TV, ook niet verkeerd toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel allemaal, jullie lieve, toffe berichtjes doen altijd zoooooo'n deugd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi en zo'n geweldig stofje, heel gaaf!! Oeh, en dat konijn, zo lief....

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui