donderdag 21 juni 2012

Brillen in stijl

Ik kan er niet meer onderuit... na maanden met toegeknepen oogjes aan mijn laptop te zitten, heb ik moeten toegeven dat ik iets mankeer... een leesbril!
Eigenlijk heb ik al een paar jaar een bril om mijn ogen laten te rusten, maar... wie hem vindt, krijgt van mij een dikke fooi... na 10x alles afgezocht te hebben, heb ik hem opgegeven als vermist. En daar ik niet direct opnieuw die zware kosten van een bril (met nu sterkere glazen veronderstel ik) wil doen, heb ik mezelf voorlopig een leesbril cadeau gedaan, ééntje van den Blokker... voor 4,99 euro :-) ... eigenlijk heb ik dan maar efkes zot gedaan en er ineens 2 meegebracht, kwestie van een beetje bij mijn outfit te passen, ge weet nooit wie je ziet zitten achter die laptop hé ;-)


Maar zo'n bril, dat zit natuurlijk niet altijd op je neus. Vooral zo'n goedkoop leesbrilleke... vanals je omhoog kijkt, ziet alles er wazig uit, dus nu zit ik ook nog eens de helft van de tijd over mijn brilrand te loeren... tof zelle! :-) En als we dan toch moeten brillen... dan doen we dat in stijl! Met een gehaakt kettingske én een bloemeke, ne mens mag toch kleurrijk zitten wezen achter zijn computer of boek, wat denk je? :-)




20 opmerkingen:

  1. Wat zullen ze leuk staan met die gehaakte bloemetjes eraan! En een scherpe blik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha leuk, heel stijlvol!
    Zo zorgen de brilletjes niet alleen dat je beter ziet, maar hebben ze je ook nog een tijdje van de straat gehouden, wie weet had je je zonder die brilletjes wel zitten vervelen, hihi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijken in stijl, de kleurtjes passen er perfect bij , ik zou zo ook direct gaan brillen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. welkom in de leesbril familie zus.. ik loer al langer over mijne rand zene..:-) meestal bij het borduren of fijn naaiwerk. En lang lezen gaat ook niet meer zonder dansende letters.. Tja.. lftd??? hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha dat heb je leuk gedaan!!!

    Ooit kon ik nog doen of ik mijn bril was vergeten als ik er geen zin in had,die tijd is al langggggg voorbij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof, als je dan toch aan de bril moet dan graag meerdere kleuren en stijlen, altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ja we komen allemaal een keer aan de beurt he, ook ik moet achter de laptop mijn bril op en dan steeds er over heen turen als je verderop iets wilt zien, hihi. Maar nu zie je wel hoe mooi alles is gemaakt nog mooier als dat je dacht
    Groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo tof... t'is da'k mijne bril alleen afzet om te slapen....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk!! Zo´n brilletje, dat is hier ook nog steeds "pending"....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha ha, ik weet nog dat ik moest lachen met een collega die met 40 aan een leesbrilletje was, ja hoor met 40 had ik er zelf van. Op de medische controle van het werk was de raad van het even met een leesbrilletje te doen tot mijn 'slecht zicht' stabiel was, ik heb nu 5 van die brilletjes van 0,86 cent van de action, eentje in mijn pot met naaigerief aan de de naaimachine voor den draad, eentje voor aan de computer, eentje bij de boeken op het nachtkastje, eentje in de handtas en eentje dat ergens verloren ronslingert, vaak op mijn hoofd als diadeem tegelijk ( met dat bloemetje van jou zou dat nog mooi staan ;0)), waar ik dan naar zoek en niet vind :0). Dus ik ben heel content met je brilverhaal. Ik ga vandaag mijn roze bril eens opzetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zo! Ach, brillen zijn hartstikke hip, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja,helaas heb ik ook al een jaar of 2 een leesbrilletje nodig,maar goed er zijn ergeren dingen toch?!?!Wat ontzettend leuk die brillenkoordjes die je hebt gemaakt!Supers!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo,

    Dat hebt ge weer superleuk en creatief opgelost. Geen nood ge bent niet alleen die moet brillen hier (voorlopig) nog niet om te lezen maar wel om goe van ver te zien, dus brilletje staat altijd op.

    Lieve groetjes,

    CreativELs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, super :)

    Fijn weekend,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! En ik ben altijd in voor een vrolijk kleurtje! Het weer is al grijs genoeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wie vertelde me verleden weekend dat ik zo veel op ons moeder lijk? ;-)
    Wel ik bril de hele dag, behalve voor kortbij...geen leesbrilleke...gewoon niks!
    En wie doet dat ook? Ja....ons moeder!
    Zal er toch op trekken zeker? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. geweldig verhaal,grappig eigenlijk! Tja, ik zit nog in de "rustbrilfase", eigenlijk ligt hij altijd in de wagen, dus wordt ook enkel daarvoor gebruikt. Maar 'k moet dringend eens mijn ogen opnieuw laten testen want heb de indruk dat ook dichtbij de lettertjes soms wat vreemde kuren krijgen ;-))
    Mooie oplossing, dat gehaakte brillentouwtje, zo heb je 't brilletjes steeds bij de hand.
    Succes met het brillen!
    groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk jullie reacties! EN ik zie alle blogberichtjes nog veeeeel beter nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui