donderdag 28 juni 2012

Gouwe Ouwe

16 jaar geleden ... toen verscheen dit artikel in de 'Margriet' (bestaat dit boekje nog?)

 Op de foto mijn kleine mannetje, zijn voetjes kwamen net onder het wandkleedje uit.
Zoals jullie zien is mijn officiële naam dus Geertrui :-).

Mijn priegelwerk :-)
Dit was 16 jaar geleden ...

Vanavond gaan we naar school, mijn kleine ukkepuk van toen mag vanavond zijn diploma en getuigschrift in ontvangst nemen, met glans de eindstreep behaald...
Hij heeft zijn diploma Industriële Wetenschappen op zak!
Volgend schooljaar stapt hij op de trein richting Oostende, gaat hij op peda met zicht op zee en begint aan de hogere studies van Industrieel Ingenieur Bouwkunde.

Mijn kleine mannetje ... voor mama's vragende oogjes wilde hij nog één keer op de foto met hetzelfde kabouterkunstwerkje dat ik toen maakte ... voor mama ... dank je wel mijn nu grote man!
Voor je doorzettingsvermogen en voor je heerlijk-mijn-zoon-zijn!
Ik ben zóóó trots op jou!



30 opmerkingen:

  1. Oooo, Trui wat is dit lief, fantastisch gemaakt en heel erg gefeliciteerd met je prachtige zoon, geniet van het afstudeerfeestje en van wat komen gaat, en terecht trots, daar staat ie dan, klaar voor de grote wereld, met de kaboutertjes van toen als aanmoediging en wie weet ooit op de kamer van zijn kindtjes (en Trui wat ben jij veelzijdig creatief! Wauw)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was ik nog vergeten, Margriet bestaat nog, en is ook hier bij ons nog steeds verkrijgbaar.

      Verwijderen
  2. Oooh, wat leuk. Ik krijg er een kippenvelmoment van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooooh wat grappig dit, en wat heb je een prachtige grote slimme zoon, heerlijk dat hij geslaagd is !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi werkstuk! Proficiat aan de zoon met het diploma. En hij start op de school waar mijn man ooit zat, jaren geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is in elk geval een school die aanspreekt! Peda met zicht op zee, alles vlakbij, toffe kamers, leuke sfeer... hij ziet het volledig zitten :-)

      Verwijderen
  5. Dit is heel bijzonder! Wat knap dat je dat hebt gemaakt, wat een prachtig werk! Die zou menig moeder nu ook nog op de baby en kinderkamer willen. En van harte gefeliciteerd met je zoon, wat een mooi diploma heeft hij behaald. Jij zult een trotse moeder zijn.
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gosh, bij mij prikken er even een paar traantjes in mijn ogen bij het lezen van dit prachtige stukje en het zien van de foto's van je zoon toen & nu. Prachtig Trui!

    Lieve groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    P.s. en inderdaad Margriet bestaat nog steeds, maar is lang zo leuk niet meer als het vroeger was

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik herinner me nu dat ik daarom gestopt ben met het te kopen, er stond hoe langer hoe minder handwerk in (en die traantjes, die prikken hier ook regelmatig, het gaat toch zoooo snel!)

      Verwijderen
  7. gefeliciteerd met de zoon. En wat een mooi handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In een woord wat een geweldig stukje en tja wat gaat de tijd vlug

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Brok in mijn keel bij het lezen hiervan, (gaat bij nogal snel hihi)

    En hiep hiep voor je prachtige zoon!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig verhaal!! En gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk Trui, een verhaal waar je vanbinnen warm van wordt.
    Gefeliciteerd, stoere grote man, met het behalen van je diploma en heel veel succes met de vervolgstudie!

    O, en dat kaboutertjes-wandkleed is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar kan je terecht fier op zijn. Op het wandkleedje, maar zeker ook op jouw zoon. Proficiat met het behaalde diploma!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee, wat super leuk!Dat is ook wel heel netjes gedaan, toen was je al creatief bezig!;-)
    Gefeliciteerd met zijn diploma!
    liefs, Caren

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Trui, ik kreeg de krop in mijn keel, hoe mooi!!
    Een dikke proficiat, zo trots dat je kan zijn op je zoon, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wat een geweldig leuk kabouterkunstwerk, super leuke zoon om te zien én gefeliciteerd met zijn slagen! Wat gaat de tijd dan toch snel hé! Jullie hebben het maar goed gedaan met elkaar! Trots mag je zeker zijn!
    (en die Margriet..stond onze dochter onlangs ook in..goed idee om goed te bewaren!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hartstikke mooi, je zoon en de kabouters!
    Oef, ik moet er nog even niet met onze tienjarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi Trui!! De kabouters, de zoon, het slagen, het schrijven. Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. amai, ook een traan bij mij. proficiat é Sjobbe.. knap gedaan se vent en super lief dat je nog even achter de kabouters wilde zitten voor die prachtige moeder van je.. dikke knuf van tante Lut

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is nog altijd het schattig ventje van 16 jaar geleden zenne! Wens hem een dikke proficiat met zijn diploma van zijn tante Lies.
    En zus, je werkje is ook nog even schattig als toen. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hartelijk gefeliciteerd aan de zoon met het behalen van het diploma en veel succes voor de toekomst.
    Tof dat je dat werk nog altijd hebt. Mooie herinnering.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hartelijk gefeliciteerd aan je zoon en ik wens hem veel succes volgend jaar. Zijn niet de minste studies die hij gaat volgen, maar waar een wil is, is een weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dank u wel voor al jullie lieve reacties! Ik geef de felicitaties door. Wat ben ik toch een watje! Traantjes wegpinken van trots :-)In elk geval ben ik trots op heel mijn bende, allemaal heel goed gewerkt, allemaal mogen ze een jaartje hogerop dus de vakantie is verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ontzettend leuk. Gefeliciteerd met je knappe zoon die zijn diploma haalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke post! Een mooi verhaal, een vrolijke zoon, een fleurig kabouterwandkleed. Gefeliciteerd met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhh wat geweldig leuk!Tof ook dat hij dat wil doen voor je!!!En de complimenten voor zijn prestaties EN natuurlijk heel veel geluk voor hem met zijn volgende studie....ja kleine kinderen worden groot(en wij ouder!ha,ha)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui