maandag 11 juni 2012

Home Sweet Home


In deze Home Sweet Home... I present you... mijn pianohoek...

... een plaatske om efkes tot mezelf te komen en me te verliezen in de muziek. Klinkt chique hé :-). Niet dat je je daar zóóóveel moet bij voorstellen, ik ben nog maar in mijn 2de jaar piano. Enkele jaren geleden volgde ik al notenleer en nu speel ik het instrument waar ik al van kindsbeen af van droom... piano. Een mens is nooit te oud om te leren (vertel me dat maar af en toe als ik weer eens van frustratie iets te hard op de toetsen heb 'gebonkt'). Anyway, stukken als The Rose, Voor de dag (begintune van programma op Radio 2, kent iemand dat nog??), Let It Be, My heart will go on, Time to say goodbye,  ... durven af en toe zonder fouten door het huis te klinken (soms tot vervelens toe waarschijnlijk ;-)).
Wanneer ik piano speel, zit ik op de oude tekenkruk van mijn vader, een erfstukske dat ik nu al gekregen heb en waar ik heel blij mee ben.


Boven de piano hangt mijn eerste borduurwerkje, gemaakt toen ik 12 jaar was. 'Bakker Langoor' uit de Ariadne van toen :-). Het was best wel een heel werk ...

En bij de piano vind je ook de kast met de meeste van mijn favoriete boeken die ik wel 100x wil lezen. En in die kast ook mijn (voor mij) onbetaalbare (kinder)collectie van Enid Blyton's boeken Van Avontuur... als ik ze elk geen 50x gelezen heb... mijn originele boeken zijn jammer genoeg verloren gegaan waardoor ik op zoek gegaan ben op rommelmarkten achter andere exemplaren en ik heb ze bijna allemaal opnieuw, op ééntje na: DE RIVIER VAN AVONTUUR. Moest er iemand in het bezit zijn van dit boek en niet weet wat ermee gedaan, je zou mij er een héééééééél groot plezier mee doen!!!

Verder kan ik het niet laten van sommige schrijvers/schrijfsters alle boeken te verzamelen en droom dan ook van ooit een heuse bibliotheekkamer te hebben, volgestouwen van boven tot onder met boeken, een groot venster met fluwelen gordijnen, een open haard en in het midden een gemakkelijke fauteuil met een zelfgemaakte deken om knus in weg te kruipen en uuuuurenlang boeken te lezen... en dan komt mijn man des huizes binnen, en vol extase .... Ok, back to reality, ik lees teveel boeken denk ik. Aan die bibliotheekkamer zijn we nog lang niet toe maar een beetje dromen kan geen kwaad toch?

Meer Home Sweet Home? Check Barbaramama

18 opmerkingen:

  1. Leuk die nostalgische bui. Tof dat je jouw kinderdroom toch nog waar maakt. Ik vond de reeks "De vijf" van Enid Blyton zo leuk als kind.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze schreef vele leuke boeken maar die Avonturenreeks was echt mijn favoriet, minder gekend dan De Vijf.

      Verwijderen
  2. Heeeeeeerlijk pianoplekje! Ik zou willen dat wij hier thuis de ruimte hadden voor een piano. Dochterlief is na een jaar les gestopt omdat het thuis oefenen dus niet gaat. Heel jammer, want ik vind het een prachtig intrument.

    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi plekje hoor. Ik kan helaas geen piano spelen, maar het lijkt mee heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het plekje ken ik en de melodieën heb ik ook al mogen beluisteren...maar die knusse zetel die staat er nog niet tussen al haar boeken ;-)
    Misschien moet je eens een stukje op de blog zetten? Dat voor mama? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon blijven dromen, wie weet op een dag.... en tot die tijd zit je er toch al heel prima bij zo tussen de boeken en de muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Piano, een eigen boek, borduren,... wauw, wat een veelzijdige persoon ben je!
    En ik duim dat je reeks compleet mag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een 'eigen' boek is een klein beetje teveel krediet Marina :-) wel een eigen collectie die ik leuk vond :-)

      Verwijderen
  7. Hebben we zowat dezelfde smaak zeg, ik zoek ook zo een bibliotheekkamer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat het me weten als je er eentje gevonden hebt! :-)

      Verwijderen
  8. ja, ik ken dat plekje ook hé zus, heel leuke hoek, en inderdaad heel knap wat je doet, kan er niet naar luisteren zonder tranen in de ogen.. tja sentiment zekers..
    ik heb de reeks van De Vijf.. wel de pocketversie.. en ook op de rommelmarkt gekocht ooit eens.. ik dacht dat ik 20FR betaald heb voor de 21stuks.. Ik probeer Cailin in de richting te wijzen om ze te lezen maar daar is ze nog niet aan toe blijkbaar.
    Ah en dat tekenkrukje.. het was me niet opgevallen eerlijk gezegd maar nu dat je 't zegt, herken ik het weer..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gek ik kan geen noot meer lezen,vroeger wel....en ja dan zou ik nu ook voor de piano kiezen(op gehoor ram ik de vlooienmars en nog wat andere erwel uit)
    En heerlijk lezen,jezelf afsluiten en het verhaal voor je zien,en zo'n kamer met open haard,(een lekker vent,hahaha)zucht...
    Fijne dag X MArielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een knus hoekje! Alles met zijn eigen verhalen (letterlijk en figuurlijk, hihi) en eigen waarde, heerlijk bij elkaar!

    Ik heb nog wat symbolisch voor je, kijk maar even op mijn blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn ouders hebben zo'n bibliotheekkamer. Uuuuren heb ik daarin doorgebracht :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui