dinsdag 19 juni 2012

I will SING !

Eerst en vooral wil ik nog een aantal dames bedanken die mij in de bloemetjes hebben gezet met de Sunshine Award. Ik mocht deze reeds ontvangen van de toffe dame achter Made With Love, ik heb hem nu ook nog een keertje gekregen van de volgende leuke, mooie blogschrijvende en creatieve dames (en jongejuffrouw!):
Dank u wel lieve meiden, ik draag jullie in mijn bloghartje!
HIER kan je mijn antwoorden op de vragen lezen :-)

En dan nu over tot de orde van mijn oproepje, namelijk SING FOR THE CLIMATE ! Vals, hoog, laag, scherp, stil, luid, superluid... het maakt niet uit... maar doe mee mensen! Ik denk dat het van het allergrootste belang is dat we IETS doen. Elke verandering in de wereld is gelukt dankzij een groep kleine mensen, die uiteindelijk door veel tamtam (op verschillende manieren, van de witte Mars tot een halve wereld vol posters hangen) te maken iets GROOTS bereiken.

Ik zal de woorden van Nic Balthazar gebruiken om jullie proberen te overtuigen, want ik ben zelf niet welbespraakt genoeg:


Over Sing for the Climate

''Al meer dan twintig jaar schuiven de wereldleiders de klimaatverandering voor zich uit. Jaar na jaar komen zij samen om dit probleem te bespreken. Jaar na jaar maken ze beloftes en leggen ze uit waarom deze of gene doelstelling niet of maar deels gehaald is. Vaak spreken ze hierbij in de toekomende tijd: tegen 2020 gaan we ..., in 2050 zal er... Ondertussen zijn de gevolgen niet meer te overzien en vallen er nu al massaal veel slachtoffers te noteren. Dit jaar zullen er 300.000 mensen sterven door de klimaatverandering. Slachtoffers die vooral in het Zuiden vallen.
Het is dringend tijd dat we van de toekomende tijd af geraken. Het moment waarop we niet meer terug kunnen, komt immers steeds dichter bij. Als we vandaag niks doen, kan het morgen te laat zijn.
Daarom hebben 58 organisaties besloten om hun de schouders te zetten onder een derde Big Ask. Deze organisaties heten de Klimaatcoalitie. Samen vertegenwoordigen ze een groeiende groep mensen die zegt: nu is het genoeg.
Nic Balthazar, de Klimaatcoalitie en 11.11.11 roepen iedereen op om op zaterdag 22 en zondag 23 september mee te doen aan de grootse zangbetoging ooit. In elk dorp, in elke gemeente en in elke stad willen we mensen samenbrengen. Mensen zoals jij die het net als ons beu zijn. Beu om te zien dat er steeds verwezen wordt naar later. Daarom zullen we zingen, en dat zingen gaan we opnemen. Om te laten zien aan de wereld wat we bedoelen.
Registreer je dus snel op onze homepagina en vraag je vrienden en kennissen dat ook te doen. Samen creëren we daardoor één grote zangstonde, één groot weekend, één fijn maar ook ernstig moment waarin we zeggen: DO IT NOW.Ik zal mijn kleine steentje bijdragen... en gaan zingen. Op deze website kan je er meer over lezen!''

En voor al mijn Nederlandse blogvriendinnen... kort tegen de grens zijn er een paar gemeenten die meedoen en wie weet... gebeurt er in Nederland ook wel iets!

En nu ga ik strijken (want dat moet uiteindelijk ook gebeuren) ... en oefenen met zingen!

14 opmerkingen:

  1. Wat een goed initiatief. Misschien dat ik mijn stembanden ook eens ga stemmen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja doen! Strijken is daar een goede gelegenheid voor :-)

      Verwijderen
  2. ha, ik heb het ook vernomen op tv. Ik ga ook meedoen en by the way, voor het goede doel alles en.........ik zing graag! Trui,nu zou ik graag eens een vliegje zijn om je te horen zingen achter de strijkplank :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Be the change you want to see in the world...(Ghandi)
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wijze woorden Katrien, dat is weer eentje om dagelijks te herhalen tegen onszelf, dank je wel!

      Verwijderen
  4. Lijkt me een goed idee om nog eens een `samenzang` te doen...go for it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!!! En zingend strijken is ook niet verkeerd toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeheee... maar wel best als ik alleen thuis ben, de genres verschillen hier nogal in huis (van mijn stemgeluid nog maar te zwijgen) ;-)

      Verwijderen
  6. Niet welbespraakt genoeg???
    Dat valt volgens mij nog wel mee..:)
    Zing ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat ons met zen allen maar heel hard zingen want het is erg nodig, hopelijk komt er verbetering voor onze aardbol.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui