zaterdag 30 juni 2012

"Small project" beloond met "big smile"!

Jahaaa... daar is ze, die zon... nu vasthouden en niet meer loslaten...
Dus gisterenavond achter het naaimachientje om het patroontje van Ikkeismooi uit te proberen...
Daar Fé een smalleke is, en ik hier al had gezien dat het broekje voor een ander smalleke ook nog paste,
heb ik het nog geriskeerd om maatje 116 te maken...
en kijk ne keer hoe schoon dat poepeke daar in past! :-)
De foto's hebben een beetje last van de schaduw, maar daar gaan we nu niet over zagen hé, de zon schijnt nu én het zijn actiefoto's (met zo'n broekje kan je toch gewoon niet stilzitten??)


... en kijk, mijn eerste paspelke!
En als je goed kijkt, zie je bij het zakje het eerste stofke terugkeren van mijn grote vangst deze week!
 
Dank je wel Wilm@! Het patroontje was héél makkelijk te volgen met een groots resultaat!
Voor wie nog een poepeke maat 116 in huis heeft, met een mooi mailtje te sturen naar Ikkeismooi, krijg je dit leuke patroontje gratis en voor niks, als dat niet tof is!

(berichtje gemaakt en zonnetje achter de wolken, dju toch!)




23 opmerkingen:

  1. Leuk leuk leuk ! Ze loopt me daar toch te springen net als Pippi ! Hier geen 116 meer in huis :-( hoewel haar poepeke (haha wat een woord, daar moet je toch Belg voor zijn) ook toch nie echt breed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh waauw, da's een schoon exemplaartje en past inderdaad super mooi! Houdt dat patroontje maar binnen handbereik, want met de zomerdagen gaan we de shortjes veel nodig hebben (hopelijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zit haar als gegoten! Dat heb je weer heel mooi gefixed!

    Haha, maatje 116... hoe lang zal dat geleden zijn hier? (zucht, die goeie oude tijd...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die stof gecombineerd met de ruitjes, zo mooi, echt mijn kleuren en ze ziet er stralend uit! 116...zucht ook al lang voorbij hier :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kei schoon en just de maat van mijn dochter...ideaal! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, dat paspel maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk eens aan, zo schoon, perfect gemaakt Trui!!Dubbel dikke duim!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Trui,

    Ik zal nog even reageren, even kijken of het er nu op komt te staan
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan, dank je voor de tip. Ik ga het ook maken voro dochterlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge, die heb jij mooi gemaakt! En dat biesje bij het zakje; top hoor! Wat een enige blog heb jij. Groeten, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk geworden!! Ze staat er heel mooi mee! Ik heb het patroontje ook inmiddels, en al is onze dochter bepaald geen smalleke, ze is met haar maat 92 toch nog iets te klein ben ik bang. Gelukkig hebben we een groter nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook fan van dat broekje! Heb er al 2 gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi modelleke en wat een grave print zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh super mooi!!!

    Geen 116 meer hier en al helemaal geen broek draagstertje haha.
    (jammer de bammer)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superleuke enthousiaste foto's; echt zomers!
    Mooi broekie hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super tof broekje met eerste paspel ;)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk broekje!
    En je dochter straalt nog feller dan de zon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat straalt ze! Je gebruikte er een héél mooi stofje voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg goed gelukt!Niets voor mij,achter zo'n naaimachine,al zou ik het wel willen voor de simpelere dingen en bijv. een voering in een gehaakte tas te maken,daarom houdt het haken van een tas me ook tegen,wel zo gemakkelijk een mooie voering zodat niet alles tussen het garen gaat steken.Heb al enkele jaren(zeg maar gerust 20 jaar)een naaimachine op zolder staan,nieuw gekocht destijds en na enkele keren nooit meer aangeraakt....?!?!?toch maar eens kijken of ze die ergens een keer na kunnen kijken en eens proberen weer,alleen mijn poepeke van 17 jaar is erg smal,maar daar zal/wil ze niet meer in passen ben ik bang,ha,ha...

    grtzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Trui,wilde ik je PIF op de post doen heb ik destijds de verkeerde mail van je opgeslagen en die met je adresgegevens er in dus verwijderd destijds....grrrr...mail me even je adresgegevens opnieuw als je wil zodat ik het gelijk op de post kan doen!(naar ahvandenbroek@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui