maandag 4 juni 2012

Spoedetuitje

"Mamaaa... ik heb een vraagje!"
Als Jitske zo naar me toe komt, zet ik me schrap...
"Mama, zo een etuitje maken, is dat veel werk? 't Is wel een heel mooitje hé mamaatje!"
"Ja Jitske, kvind het ook wel geslaagd, ik zal ne keer eentje voor je maken."
"Joepie, leuk leuk, maare mamaaaatje (en hier komt ze dan) als ik zo'n etuitje nog wil gebruiken dit schooljaar dan heb ik het euhm... nu nodig... want ik mag alleen nog deze week een pennenzak meedoen naar school... met de examens moeten we onze stylo's in een plastiek zakje steken... (tegen het verbergen van spiekbriefjes) én dat is toch echt héééééééééél tof zo een zelfgemaakt etuitje van mijn mamaaaatje (daar gaat dan mijn eerste weerstand) ... en mamaaaaaa... het leert toch zoveel beter met een mooi etuitje voor mijn neus op mijn bureau ..."

En wat doet een mama dan!??? ... juist ja, zwichten!

Met een lekker tasje soep van mijn Mister Creatuur en de tutorial voor mijn neus,
ging ik aan de slag... en maakte dit.
En deze keer vergat ik mijn labeltje niet!
Voor de eerste keer een knoop overtrokken, voor de eerste keer een Engelse tutorial gevolgd,
en voor de eerste keer een zakje in het etuitje dat vééél te klein uitgevallen is,
maar blijkbaar toch goed genoeg voor de inktpatroontjes :-)


Ik baseerde me op het patroontje bij Noodlehead. Mijn hoekjes aan de rits zijn niet zo presentabel als die op de foto's van Noodlehead maar ze kunnen er mee door... voor de eerste keer dit trucje gebruikend. Nu maar hopen dat die fluostiften en pennen niet uitlopen want ik gebruikte geen toile cirée of iets anders afwasbaar :-) Maar dan is daar nog altijd de magische vlekkenverwijderaar, niet?

En Jitske, jaaahaa, die gaat een superrapport hebben dankzij het spoedetuitje ...
en het ijverig studeren natuurlijk ;-) Go girl!

22 opmerkingen:

  1. Mijn mama deed dat soort dingen vroeger ook. Ik weet nog heel goed dat ik had bedacht dat ik morgen in een zwartepietenpakje naar school wilde. Mijn mama had de halve nacht zitten naaien en 's ochtends kon ik verkleed naar school. Creatieve mama's zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En daar doen mama's het voor, dat de kids zich later nog al die liefdevolle acties herinneren ;-)

      Verwijderen
  2. O zo mooi gedaan deze spoed klus, daar krijg je vast een heel hoog cijfer voor!!
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOo wat lief en knap gedaan hoor!!Fijne dag.X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awel zus, knap gedaan. die bloem? staat die ook op die tutorial? vind het echt knap. En ja, ons Jitske gaat nu een superrapport hebben hé mamaatje... hihi.. kids hé.. heerlijk toch xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bloem komt van de tutorial bij Mme ZsaZsa, ik heb dat linkje bij mijn vorig blogberichtje gezet van zomer-etuitje x

      Verwijderen
  5. Die is super mooi geworden! (ja, ook de dochter, maar die bedoel ik nu even niet) Je hebt er een waar kunstwerk van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zie ze stralen, dat studeren kan wel wat positieve aanmoediging nodig hebben, ik zit hier ook in de studenten, toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook voor jou toi toi toi, mee de spanningen opvangen! En ook voor je studenten!

      Verwijderen
  7. Die examen gaan als een fluitje van een cent voorbij vliegen...met een prachtig resultaat!
    En als die mooie etui daarbij kan helpen? Waarom ni he zus?
    Ik laat het aan mijn meiden toch pas lezen na de examen, zenne. Zie dat ze zeggen: "Ik wil dat oooook!-, mamaaaatje?" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. haha, ik kan me die dochter van jou helemaal voorstellen.... zit me hard af te vragen of ik dat ok zou kunnen....

      Verwijderen
  9. Aan jou zal het in ieder geval niet liggen, supermooi etuitje!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterend etuitje, je wordt er echt blij van!

    Succes!.
    Groeten, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, mooi zeg !
    En die smile op haar gezicht zegt genoeg hè !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Slimme meid; die red het WEL! én met die examens komt het door prachtige etuitje én 'haar ik krijg het voorelkaar gedrag" ook wel goed . (btw ik dacht alleen dat die kleutertjes dat deden..ik maak mijn borst nat voor de komende jaren!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, tieners kunnen dat ook nog en dat is inderdaad goed meegenomen :-)

      Verwijderen
  13. :-) Dank je wel allemaal, voor die 'smile' van je kind, daar doe je het dan weer voor hé. En het is natuurlijk leuk om te maken ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi etuitje en mooie blije dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui