dinsdag 12 juni 2012

Sunshine award

Daarstraks kon je letterlijk 'the sunshine' van mijn gezicht plukken! Angélique van Made With Love vond mijn blog leuk genoeg om te nomineren met de Sunshine award! Dank je wel Angélique, ik vind het altijd fijn je blog te lezen en apprecieer het heel erg dat je vaak leuke reacties plaatst op mijn blogberichten! Angélique zelf is een creatieve moeder die zich bezig houdt met garen, stof, papier, hout, enz. én een grote natuurliefhebster. Wie haar nog niet kent, het is de moeite waard om eens gaan te piepen op haar blog Made With Love (zowiezo een Sunshine award terug van mij :-))




Wat wil dit nu zeggen deze 'Sunshine Award'. Iemand vind je blog leuk genoeg om te nomineren. Bij deze nominatie horen wel een paar regeltjes:
- Vermeld een leuke bedanking voor degene(n) waarvan je de award hebt ontvangen;
- Vul de onderstaande vragenlijst in met je eigen antwoorden;
- Nomineer 10 nieuwe blogs en laat ze weten dat ze de award hebben gekregen.

De vragen:

1. Wat is je favoriete dier?
Mijn hond Zizi, zonder twijfel ...

 
2. Wat is je favoriete getal?
Wij zijn thuis met ZEVEN.

3. Wat is je favoriete non-alcoholische drank?
Tönisteiner Citroen & een lekker kopje (liefst roze pompelmoes) thee

4. Facebook of twitter?
Twitter laat ik bewust links liggen (wie weet dat ik dat anders ook nog graag ga doen) een facebookpagina heb ik wel, maar eerlijk gezegd wordt die, sinds ik deze blog heb, ongelooflijk verwaarloosd.

5. Wat is je passie?
Hoe lang kan een blogbericht zijn????
Ik krijg soms wel eens de opmerking: Trui, wat doe jij nu eigenlijk niet graag?
Dus mja ... chose! (hint: deze blog is misschien wel een kleine weergave van mijn voornaamste passies :-))

6. Krijgen of geven?
Absoluut geven... ik heb vaak al deugd van de verraste blije gezichten als ik nog maar iets aan het maken ben, laat staan het warme gevoel vanbinnen als je merkt dat iemand daar dan echt blij mee is. Bijvoorbeeld het blij op- en neerspringen van Fé naast mijn stikmachien als haar rokje bijna klaar is ... onbetaalbaar.
Ok, ik krijg natuurlijk ook wel graag :-)

7. Wat is je favoriete patroon?
Mijn volledige map vol verzamelde patroontjes én al die Ottobreboekjes en Knippie's en breiboeken en ...! ... misschien knuffels maken toch een klein beetje iets meer favoriet?

8. Wat is je favoriete dag van de week?
Euhm... zou dat zaterdag kunnen zijn? De enige ochtend in de week dat ik nog een beetje kan blijven liggen met een boek, om dan fris en monter te beginnen aan het weekend...

9. Wat is je favoriete bloem?
De clematis (en hierbij de foto van onze eerste bloem, staat van gisterenochtend te pronken in de tuin). Je hebt ze in heel veel verschillende varianten en elke bloem is nog mooier dan de andere.




10. Wat is je favoriete land?
Mijn favoriete land hoeft niet ver te zijn: Nederland is me met de paplepel ingegeven, héél mijn kindertijd en jeugd zijn we alle jaren op vakantie geweest naar Nederland: Friesland, Drenthe, de Veluwe, Goeree Overflakkee. Ik vond het altijd superfijne vakanties. Hartstikke leuke mensen, mooie natuur, heerlijk strand zonder appartementsblokken op elke vrije centimeter ...
Maar aan Frankrijk heb ik ook mijn hart verloren... mijn eerste rondreis-tentvakantie was met mijn Mister Creatuur in ons Franse buurland ... én we hebben daar nog veel moois te ontdekken!

De nominatie:

En nu nog 10 blogs nomineren... Sjoew... waarom geen 20? Of 30? Ik volg een hele rits creatieve madammen, creatief met hun handen maar ook dames met de gave voor de pen.
Ok, ik ga moeten kiezen, hier zijn ze:

Sweet Sienna Hope - Met deze lieve, toffe madam klikt het gewoon fantastisch, we hebben veel raakvlakken, zonder dat we elkaar persoonlijk kennen. Ze maakt superleuke dingen en heeft een dochtertje met één van de mooiste smiles die ik al gezien heb :-)

Familie in den Vreemde - Als er iemand kan schrijven...!! Een zalige blog om elke keer uit te kijken naar een nieuw verhaal. Toen ik Hanne pas ontdekte, heb ik al haar blogberichten in één adem uitgelezen... superschrijfster! (én als surplus is ze nog lekker handig ook daar in dat verre land!)

Elke Dag Zaterdag - Van een creatieve madam gesproken: Janina kan zowel van elk blogbericht een leuk verhaal maken, als toffe, originele maaksels creëren.

Fête des Gamins - Een madam die weet wat ze wil, bij elk blogbericht een glimlach op mijn gezicht tovert en met veel toffe dingen bezig is! Zondag staat ze met haar kraampje op De Beparkte Oplage

Mamarina - Een superlieve toffe, ongelooflijk handige madam! Ik heb nog niet veel zoooo'n creatieve mensen met naald en draad tegengekomen, petje af voor Marina!

Stins - Deze leuke madam toont me de mooie kanten van het vilten (én zelfs van schaap tot viltje), haakt héél leuke bloemenkettingen en heeft een tuin waar ik eens graag mijn tuinstoel wil neerzetten...

Bien maakt ... - In 1 woord (of 2): geweldig grappig! :-) Ik lees telkens met véél plezier haar blogs over haar dagelijks leven en de toffe dingen die ze maakt met stof, kralen, wol ...

Zaanse Zolder - De recycleerqueen! Absoluut! En natuurlijk ook een toffe madam :-)

Welkom in mijn kleine wereldje - Deze lieve dame houdt van het knutselen van mooie dingen, kaartjes vooral en de haaknaald ligt nooit ver weg. Ze heeft steeds voor iedereen een lief woordje klaar!

En als laatste een dubbele nominatie: mijn 2 zussen! Ook nog niet lang in blogland maar ze doen dat supergoed! We zien elkaar niet veel omdat we allemaal in een andere provincie wonen, dus buiten de telefoontjes en smsjes is het superleuk elkaar op deze manier te volgen: Crealiesje & Nona's!

En voor alle andere blogmadammen, ik volg jullie, dus dat is al een nominatie op zich, niet? :-)
Ook zijn er een hele hoop mensen die het de moeite vinden om mijn blog te volgen, en vaak een tof berichtje nalaten, waarvoor dank! Ondertussen al 85... en wat had ik hier beloofd? Juist ja... een nieuwe give-away bij 85 volgers... ik leg er nog even de laatste hand aan... wordt vervolgd!

35 opmerkingen:

  1. Ha, het is je van harte gegund, Trui! Maar wat laat jij me kleuren zeg, mijn voeten staan helemaal naast mijn schoenen nu ;-)
    Leuk om jouw antwoorden te lezen!
    Moeilijk hè, "maar" 10 blogs nomineren... er bestaan zoveel leuke blogs! Maar die van jou is er zeker ook 1 van, blijf vooral lekker doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het eigenlijk wel leuk om in te vullen die vragen :-) maar inderdaad, het nomineren is niet makkelijk, ik hoop dat ik het zo goed opgelost heb :-) en ja hoor, ik blijf lekker doorgaan :-) nog een keertje dankjewel!

      Verwijderen
  2. Altijd leuk om meer over een blogster te lezen. Ik ga zeker eens even speuren bij de genoemde blogs!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vooral doen, het zijn stuk voor stuk leuke blogs :-)

      Verwijderen
  3. Proficiat met je nominatie Trui en een dubbele proficiat met de manier waarop je ermee omgaat, je antwoord op vraag 5 komt me toch wel heeeeeeeel bekend voor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat, het is je van harte gegund :)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rosalie, ook jou is die Award gegund hoor, dat was het enige minpunt eraan hé, dat je moet kiezen. Ik lees jou blog ook altijd met alle plezier!

      Verwijderen
  5. Lieve lieve Trui, ik ben net terug van een gezellig naaiavondje en ben nog even op je blog gaan piepen. Een dikke proficiat met je nominatie maar jij verdient dat ook!!Wat leuk dat je ook mij hebt genomineerd. Het is waar, we kennen mekaar niet persoonlijk maar het klikt fantastisch, je bent ondertussen mijn maatje geworden!
    lieve groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut waar, idem dito hier!!! Dat cake eten komt er zeker nog van en misschien wel rapper dan gedacht, jou blog lezend :-) Mijn haaknaald ligt al klaar hoor! :-)

      Verwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je award, je verdiend hem en wat lief dat ik hem van jou gekregen heb.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Joke en ook om mij opnieuw te nomineren! :-)

      Verwijderen
  7. :0) Ik heb mijn hengel even laten liggen om eens te komen piepen, bloos bloos zeg!
    Dank je wel!!!
    En voor jou heel erg verdiend, en ik wist niet dat je zo een lief hondje had, voor de rest klopt het beeld helemaal, een geweldig lieve madam die het klaar speelt om ook nog eens zomaar 10 andere mensen in de kijker te zetten, en ik kan me wel voorstellen dat je er liever nog meer in het zonnetje wil zetten, ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marina voor je lieve woorden en ja, dat was de moeilijkste opdracht, dat nomineren. Graag gedaan hoor, ik vond het leuk om mijn gekozen blogs te omschrijven zoals ik ze ervaar.
      Ik heb inderdaad al 8 jaar een hondje, het is een Tzi Tsu en het liefste beestje dat er bestaat. Jammer genoeg is ze sinds vorig jaar blind, maar ze trekt heel goed haar plan, als we maar niet teveel verzetten in huis :-) Ongelooflijk hoe zo'n beestje verder gaat op gehoor en reukzin, het zou ons niet lukken.

      Verwijderen
  8. Lief creatuurtje, mijn dag kan niet meer stuk!
    Dit is de tweede award (nog dezelfde ook!) die ik vandaag kreeg!
    Kan dat eigenlijk wel? In ieder geval hartstikke bedankt, ook voor de lieve
    woorden hierboven....
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat ik meegeholpen heb aan een fijne dag voor jou :-) Ik heb mijn gekozen blogs beschreven zoals ik het ervaar en dat is mijn beeld van jou... doe zo verder, ik ben je trouwe volgster :-)

      Verwijderen
  9. Hahhahahahaha nou die sunshine staat al op m'n gezicht, dank je !
    Dank je wel voor je de award, ik voel me vereerd maar bedank toch voor awards. Wat ik over mezelf kwijt wil lezen jullie in mijn blog en bovendien... ik zou niet weten aan wie ik het door moet geven, ik gun het iedereen! Ik ga liever verder met recykleren hihi !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat ik die sunshine op je gezicht heb gekregen, want daar gaat het dan ook over hé, maak iemand gelukkig. Vwala :-)

      Verwijderen
  10. Je bent genomineerd bij Jokie de beer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooh joepie, ikke ook genomimeerd, dank je wel zussie.. dit bericht vond ik ook weel helemaal op en top "jij"... niet iedereen heeft zoveel geluk met zo'n topzussen als ik, en die sunshine award.. awel die verdien je al heel veel jaren, nog lang voor het blogtijdperk..
    inderdaad, maar 10 blogs selecteren... heel moeilijke keuze.. bloggen is de tot nu toe de fijnste bezigheid op de computer.. steekt ver boven FB uit.. sinds ik mee doe, ga ik bijna niet meer op de FB.. dit is veel warmer, veel vrolijker en vooral veel leerrijker..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ik had die link nog niet gelegd... dat jullie zusjes zijn....
      maar ik volg jullie allebei, da's dus goed hè!

      Verwijderen
    2. Absoluut mee eens wat blogland betreft! Dank je topzussie :-)

      Verwijderen
  12. Hahahaha ik las vol aandacht, speciaal voor jou, tussen de voorbereidingen (en bweik examens voorbereiden) door ;-) En o zo zalig dat ge mij nomineert!!!! Mercikes voor de lieve tekst! Gij zijt echt ook een topmadame en ik geniet van al jouw lieve berichten, kijk al uit om je zondag eens in levende lijve met je zussen te zien ;-))) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Héhéhé dank je wel hoor! Ik meen het van harte. En ik tel af tot zondag ;-)

      Verwijderen
  13. Win ik vandaag eerst een prijs bij Ing-things, krijg ik hier een award....wat een dag :)

    Bedankt Trui, voor de award, maar ook vooral voor de lieve woorden die je over mij en mijn blog hebt geschreven!!! En leuk om te lezen dat zaterdag je favoriete dag is, maar eh....wel proberen om van ieder dag een klein beetje zaterdag te maken hoor!!

    Fijne woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik al eerder schreef, ik had geen zin om gewoon 10 blognamen te schrijven, maar wilde ook laten weten waarom, daarom dus :-) En ik probeer inderdaad elke dag wel een stukje zaterdag mee te plukken, jij doet er mij trouwens op je blog genoeg aan herinneren, waarvoor dank :-)

      Verwijderen
  14. Ik vind ook dat het dochtertje van sweet sienna hope de mooiste de mooiste lach heeft. Volgens mij is dat een vreugdebrengertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé :-) Ook de laatste foto's zijn weer geld waard :-)

      Verwijderen
  15. Ook zonder sunshine-award schijnt de zon op je blog! Ik wil niet à la bond zonder naam (niks mis mee hoor :-)) overkomen maar gewoon zeggen... terecht dat je hem krijgt toegewezen. Proficiat! Groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé An, dank je wel hoor, hier ben ik echt blij mee! En jullie doen dat ook goed hoor op jullie blog, en het haken begint goed te lukken! Ik kijk er naar uit om nog veel meer te zien :-)

      Verwijderen
  16. Trui, dankjewel!! Jij kreeg hem heel terecht, en lief dat je me in je lijst hebt opgenomen, ik voel me vereerd. Ik schrijf met veel plezier en het is zo leuk om te weten dat iemand het ook met veel plezier leest! Er zal wel wat overlap komen in de nominaties maar dat is vast niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was al langer aan het denken hoe ik jou blog een keertje in het zonnetje kon zetten, opdat er meer mensen zouden gaan piepen hoe leuk jij wel schrijft... vwala, dit was mijn kans :-)You're welcome!

      Verwijderen
  17. Ook van mij kreeg jouw Blog de Sunshine Award !

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui