maandag 2 juli 2012

Home Sweet Home



Al 20 jaar (zooolangg???!!!) spaar ik kikkers, in alle soorten, maten, kleuren, ... alleen geen kwakende echte exemplaren. Geen enkele kikker ontsnapte aan mijn speurende oog. Mijn verzameling is uitgebreid tot ongeveer 800 stuks.

Ondertussen ben ik een meer gematigde verzamelaarster geworden en alleen de speciale gevallen kan ik niet weerstaan. Nu zitten de meeste kikkertjes in een grote doos, liefdevol ingepakt in keukenpapier, met de hoop ze ooit te kunnen uitstallen in die fantastische droombibliotheek, één rek voor al mijn kikkerbeestjes én een vacature voor een fulltime stof-afdoenster :-)

Ik heb er her en der nog een paar in huis staan en heb van enkelen even een kiekje van genomen voor jullie...

Mijn Home Sweet Homekikkertjes

De 2 keramieke exemplaren werden door mijn zus gemaakt.

En hé... kijk eens hoe groot ik al geworden ben?
Als jullie hier en hier kijken, zien jullie hoe hard ik al gegroeid ben,
ik ben het buureendje en ik hoor ook bij HomeSweetHome
want ik ben zoooo lief dat er niemand het huis in kan gaan
zonder even een lief woordje te richten tot mij...  


 Meer Home Sweet Home? Check Barbaramama



20 opmerkingen:

  1. Oh wat een lief eendje :) En al die kikkers, geweldig! Kleine pollewop heeft ook een groene kermit als lievelingsknuffel samen met woeffie. Zo schattig. Als ik nog eens een leuke kikker tegenkom neem ik hem voor je mee :)

    Zonnige groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 8oo stuks , dat noem ik al eens een verzameling, geweldig die kikker met dat wc rolletje :)
    Eendje is al goed gegroeid, wat een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de kids vinden het super om op te kijken tijdens ... :-)

      Verwijderen
  3. Haha ik las Knikkers :)

    Tjee dat zijn er veel!!
    Dat eendje is lief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm als ik de knikkers moet tellen in huis... het zouden er ook wel eens zoveel kunnen zijn, mijn meiden met hun loodzware knikkerzakjes :-) Ja ons eendje staat al aan de draad te wachten elke keer, ik denk dat het niet meer zou lukken om binnen te gaan zonder iets te zeggen :-)

      Verwijderen
  4. Tof die kikkerverzameling, maar oh zeg, had ik dat eerder geweten, het had een kikkertje geworden hé. (knipoog---> je weet wel wat ik bedoel hé <---knipoog)

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Who knows... next time? :-) Ik ben er bijna hé!

      Verwijderen
  5. Die kikkers komen me bekend voor....er zijn er zelfs bij die ik tot in detail ken ;-)
    En je eendje mag al gerust een tiener-eend genoemd worden.
    Knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor al die vrolijke kikkers ! Bij mij staat er al 20 jaar eentje op het aanrecht bij de kraan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo veel kikkers. wat leuk! Maar wat jammer dat er zo veel in een doos zitten, hoop dat je er ooit een mooie kast voor hebt of iets dat je zo ook van allen kunt genieten.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf dromen van mijn bibliotheekkamer, mét ruimte voor mijn kikkers :-) De aanhouder wint, niet?

      Verwijderen
  8. 800 kikkers, wow ! Inderdaad wel jammer dat ze in een doos moeten, hoop echt dat je ze toch kunt uitstallen hoor, zo gaaf alles bij elkaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw 800 ik heb zo'n 30 jaar geleden ook kikkers gespaard maar bij lange na niet zoveel. En omdat ik heb afstoffen zat was heb ik ze ook opgeruimd maar jij heb wel hele mooie exemplaren,zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow!! Kijk maar uit dat ze je niet opgeven voor:"Help, mijn vrouw heeft een hobby"! ;))


    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha... just daarom zitten de meeste in een doos :-)

      Verwijderen
  11. Kermit is bij ons ook een favoriet!
    Hij zit zelfs voorin de auto op het dashboard...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ah ik ben helemaal verkikkerd!Gaaf dat eendje..zo hebben wij 3 woutertjes rondscharrelen(potlammetjes).

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui