maandag 9 juli 2012

I saw... Kaffe Fassett!

Meer nog ... ik volgde gisteren met mijn vriendin een workshop breien "Persian Poppy Design", gegeven door Brandon Mably, bij Lana-Antwerpen.

Wie zijn die 2 mensen nu eigenlijk?
Kaffe Fassett, de meester in kleur, is een begrip in de wereld van patchwork, breien en borduren. Zijn kleurrijke ontwerpen zijn wereldberoemd en zijn creatief enthousiasme is aanstekelijk.
Brandon Mably is manager van de Kaffe Fasset Design Studio en vaste medewerker. Hij is ook al sinds jaren ontwerper van breiwerk, stoffen en quilts.

Zoals je kan lezen, zijn ze dus niet van de minsten... en ik zat in die workshop, samen met nog een 20-tal andere dames. We leerden 'Persian Poppy Design', de techniek van het kleuren breien met veel aandacht voor het gebruik van kleur, textuur en patronen.

Hééééél intensief, dat kan ik wel zeggen.
Lekker gezellig praten ondertussen?? Vergeet het maar!! Bij aanvang van de workshop moesten we zweren (compleet met opgeheven rechterhand en I Swear to Brandon... :-)) dat we niets terug aftrokken van ons proeflapje EN dat we niet gingen zitten praten met onze buurvrouwen. Brandon meende het heel serieus... hij zette een muziekje op om 'onze hoofden leeg te maken' en spoorde ons aan goed door te werken... maar ik vond het heel leuk en heb veel bijgeleerd!

In elk geval ga ik zeker nog eens terug naar Lana, Antwerpen, want zien jullie al die stofjes daar!!!
Crazzzzyyy!!! Zo mooi! En dan zie je nog maar een stukje van de collectie,
hier gaan jullie zeker nog meer over horen :-)


En opeens zat hij daar ... Kaffe Fasset himself!


Wat deed ik mee naar huis?
Héél veel opgeslagen kennis en zin om thuis hierop verder te 'breien'
Mooie, door Kaffe Fasset ontworpen wol, om zo'n sjaal te maken (maar dan in vrolijkere kleuren)
Het boek, ofcourse, gesigneerd door Brandon Mably
Mijn proeflapje! :-)


En ook niet onbelangrijk, onze innerlijke mens werd 'smiddags lekker verwend!


Dus geen Home Sweet Home voor mij vandaag...
ik ga wel nog lekker nagenieten in mijn Sweet Home van de vermoeiende maar leuke dag gisteren.

14 opmerkingen:

  1. Amai, wat een unieke kans. Ziet er heel interessant uit. Ik kijk uit naar wat je met ons nog gaat delen n.a.v deze workshop. Ziet er veel belovend uit.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeeeee, wat een gave ervaring! Dat zal je vast niet snel vergeten.
    Geniet er maar lekker van na en schroom niet om je werk, wat hier uit voorkomt (maar je ander creatief werk ook niet hoor), hier te showen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooooooooooooooo ik ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gevuld inspirerend dagje en ja hoor, ik had de stofjes al zien liggen, zoveel kleurtjes. Ben benieuwd wat je gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er interessant en mooi uit.
    Je moet eens op onderstaande blog gaan kijken. Deze mevrouw verft ook haar eigen wol. Heel mooi ook.

    Groetjes,
    Jeanine

    http://atelierkleurrijkvilt.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lekkere lunch precies ;) en dat ziet er een fijn dagje uit! wel vermoeiend, lijkt me. benieuwd wat je ermee gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw lijkt me een super dagje geweest te zijn!!!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat lijkt me een hoog "geitewollensokken" gehalte-dag ;-)))))
    Breien is echt NIKS voor mij, maar wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. kei leuk zus maar ingewikkeld precies.. en dan ben ik stiekem een beetje jaloers dat jij daar tijd voor kan maken.. ik ben die fulltime toestand achter die PC en in neplicht, meters van het zonlicht vandaan, zo beu.. ik wil ook leuke dingen doen in de daguren en niet alleen 's avonds.. :-)..ik ga zeker eens kijken bij Lana, stond al op mijn lijstje to-do..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, niet kletsen. Moeilijk!! Maar wel met een erg mooi resultaat (of het begin daarvan).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superrrrrr! WAW, Kaffe Fasset!!!! Man, die kan er wat van hè! Amai, ik ben ferm onder de indruk, en vind het ongelooflijk leuk voor jou dat je dit kon meemaken én er zo van genoten hebt! 't zou alleszins niets voor mij zijn, want breien is zowat het enige van handwerk dat ik echt "haat om zelf te doen" ( waarschijnlijk een trauma overgehouden aan de nutteloze,verplichte schoolbreiwerkjes in mijn prille kinderjaren!)
    Maar dit neemt niet weg dat ik er wel héél graag naar kijk, en jouw proeflapje ongelooflijk mooi vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet TE benieuwd zijn wat ik hier mee ga maken, want dat zou nog eens lang kunnen duren voor je er resultaat van ziet :-) Het was inderdaad een heel intensief dagje en was er doodmoe, maar wel voldaan van. Het zal eerst veel oefenen, oefenen, oefenen zijn (en ik hoop dat ik daar wat tijd voor wil/kan maken want ik doe ook nog zoveel andere dingen graag!)want ik ben niet zo tevreden van mijn steekjes aan de voorkant (daarentegen, de achterkant ziet er best ok uit na de aangeleerde techniek :-)) Maar Brandon zei: "Hey, nobody is perfect!"... hij kent mij nog niet hahahaha... ok ok ik vecht tegen dat perfectionisme maar het zal er nooit helemaal uitgaan denk ik :-)
    Dus ten gepaste tijde... als jullie het lang volhouden van mijn blog te lezen... zal er hier wel wat van verschijnen :-)
    Maar ik ben in elk geval superblij dat ik dat dagje gedaan heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou Trui dat leek me inderdaad een geweldige dag en een hele ervaring,mooi al die lapjes,altijd leuk creatieve workshops.Ziet er goed uit allemaal hoor!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui