woensdag 25 juli 2012

In the summertime, when the weather is hot ...

... maakte ik mij in de late (koelere) uurtjes nog een vakantiebroek. Zo'n los ding, alles mag, niks moet, zo'n hier-kan-je-lekker-in-bewegen-broek... of doe-je-gewoon-lekker-niks-broek ...
Ik zocht mijn heil bij het joggingmodelleke uit de Ottobre Woman, lente/zomer 2/2008. Maar ik maakte er een 3/4-broek van (of kniebroek want door de boordstof aan de pijpen kan ik ze lekker omhoog schuiven, daar is over nagedacht n'est-pas? :-)) Ik gebruikte een heel dun tricootje (van In Den Beer, Harelbeke), fantastisch stofke om onder de overlock te steken... maar ik heb een probleem...

De natuur heeft mij gezegend (of éérder vervloekt) met een achterwerk waar je véél kindjes in de oorlog eten zou kunnen van geven. Daarboven prijkt dan toch wel een smallere taille (joepiedepoepie, dáár ben ik wel blij mee :-)) Maaaaarrrr... het is dus ongelooflijk moeilijk om broeken te vinden met een achteruitstekend achterwerk en een taille van 2 maten kleiner. En dus ook om te maken... want ik moet mijn boordstof zo ongelooflijk uitrekken om alle stof, die ik nodig heb om mijn koffer te bedekken, mooi te laten rimpelen onder de boord... waardoor die boordstof niet meer mooi in haar proporties wil, met gevolg... te grote broek... Snappie? Is er hier een oplossing voor? Of ben ik gedoemd hier steeds een elastiek in te steken of een koordje??? I don't like... Heeft er iemand een superidee voor mij (uitgezonderd een stuk van mijn achterwerk verkopen)?



En zoals het Trui, met haar warrig hoofd betaamt, ben ik weeral mijn labeltje vergeten, het ligt daar nog eenzaam en verlaten op mijn overlockmachientje... wanneer ga ik het toch eens onthouden, stof samenleggen, labeltje ertussen, naaien... ach ja, next time zeker? :-)


Geniet nog even van het mooie weer!
Ons Zizietje, die heeft het in elk geval vééééél te warm :-)


30 opmerkingen:

  1. ten eerste valt uwe koffer precies nogal mee, zo op de foto
    ik kan ook niet echt zien wat er mis is met de broek
    maar ik snap u wel hoor, als ge het zelf vindt, dan moet er iets aan gebeuren, want dan ben je er toch niet content mee
    ten tweede: ja! dat labelke vergeten! of die andere dingen die OP VOORHAND moeten (binnenzakje, strijkembleemke, knoopjes,...)ik ken het

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me eenheerlijke broek, hetstaat in ieder geval prima!
    LAbeltjes vergeet ik ook meestal, niets vreemds ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je koffer is prima, zus. En je broek is hartstikke mooi! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die koffer valt nog mee hoor, in bepaalde delen in afrika is dat dus een must :0), hoe lossen ze dat daar op, ge zult nog eens een Brusselse wijk moeten opzoeken :0).
    Mijn koffer is in ieder geval erger dan den uwen, daarom koop ik gewoon mijn broeken.(We kunnen ook voor zo een afrikaans wikkelkleed gaan:))
    Ze ziet er in ieder geval lekker vakantieachtig uit.
    Ons haarboleken heeft het ook te warm, ze ligt binnen op de koude vloer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net als al mijn voorgangers vind ook ik de koffer heel erg meevallen. Koffer?? Waar komt dat eigenlijk vandaan. Grappig bedacht of is dat een heel normaal woord voor jullie??? Oh en zo'n broek wil ik ook wel, al zou ik het zelfde probleem hebben. En ben niet zo goed in naaien.... dus moet geen problemen tegenkomen. Mocht je de oplossing gevonden hebben en die is ook nog eens heel simpel.... Let me know ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Trui, het is een geweldige broek en je staat er héél goed mee. Jullie hondje lijkt net op dat van mijn mama,een shizu'ke, schattig snoeteke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En het is ook een schatje... al 8 jaar trouw aan mijn zijde (daarom dat er aan elke bureau én in het midden van de living een hondenmand staat, want ze volgt mij overal :-))

      Verwijderen
    2. Tommy, het hondje van mijn mama is ook zo een schat, heeft ook zo een leuk karaktertje, wat kan je die beestjes graag zien hé

      Verwijderen
  7. Die foto is echt wel van mijn voordeligste kant genomen, de anderen heb ik wijselijk gedeleted :-).
    Maar het is inderdaad een hele leuke broek om dragen. Ik ga haar moeten uitdoen, of ze ligt al in de was voor ik op vakantie kan vertrekken :-)
    Hahaha, ja Marina, die Afrikaanse wikkelkleedjes zijn anders wel steeds in leuke stofkes gemaakt, nog een goed idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *roltvandebankvanhetlachen*, hilaaarische omschrijving. Jij hebt op jouw beurt mij weer een woordje geleerd. Maar, mooie koffer-taille verhouding hoor! Bjoetie! En die broek, goed idee! (Eerst een setje slofjes afhaken).
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik sluit mij aan bij de rest: die broek zit je geweldig! Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lekker broekie, ik vind het ook nogal meevallen met die koffer hoor, ik heb wel erg om je moeten lachen. Een oplossing heb ik 1 2 3 niet voor het uitrekken van die tailleband......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie broek! Zal je heeeel veel geniet van hebben. En zal waarschijnlijk vlug versleten zijn... Is zo eentje dat je altijd zal willen aandoen...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat heb je hier grappig neergepend. Ik moet er ook zo om lachen, niet met de foto's hé want die vind ik ook goe meevallen (mijne natuur is anders zulle) maar om hoe je het vertelt.Helaas kan ik jou geen tips geven wegens te weinig naai ervaring.
    Zeg je weet toch wat een zizi in het Brussels betekent ?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, ik weet het :-). Origineel komt de naam van Zizi Coin Coin, dat ik vroeger nogal graag dronk. Maar achteraf is onze euro gevallen wat de betekenis in het Frans (en Brussels) is. Gelukkig weet ze dat zelf niet! :-)

      Verwijderen
    2. Ik vind het wel leuk en grappig !

      Verwijderen
  13. Ik vind net als de velen hierboven dat de broek je heel goed staat! en een mooie broek is het net zo! Je koffer (pakje-drager) mag je blij mee zijn naar mijn idee!

    Groetjes en geniet van het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht kom nog even terug, en wat zie ik.......... of beter wat zie ik niet,,,,,, mijn berichtje staat er weer niet op he??

    Nog even een keer proberen en dan de .nl verandern in .com/ncr

    kijken of het nu wel blijft staan, (bij mij kunnen ze ook geen volger worden als er .nl boven in de balk staat. dus................

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik vind het je prima staan!! Daar heb je natuurlijk niks aan want je stikprobleem is er niet mee opgelost maar dat weet ik eerlijk gezegd echt niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die boordstof aan die broek hoort zo, volgens mij ... ofwel heb ik het helemaal verkeerd voor ;-)
    Leuke broek trouwens !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu ik nog eens wat beter kijk, volgens mij heb ik ook zo'n tricootje gekocht vij Stoffen van Leuven, en daar zeiden ze dat het een tricootje van Xandres was ... dat is gewoon een hele chique broek dus !!!

      Verwijderen
    2. Wow, veel meer waard dan ik dacht dan :-)

      Verwijderen
  17. Nou ik denk dat er vele graag van koffer willen ruilen want ik zie dat niet zoals jij het ziet hoor!ha,ha...Hij staat je erg goed en ik vind hem heel erg leuk...je ziet haast dat die wel heerlijk moet zitten!Dus niet klagen over die 'koffer',nergens voor nodig meid!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. de omschrijving van je achterwerk deed mij lachen... Maar je broek is echt wel super leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. amai! ik zou daar zelfs niet aan durven beginnen, een broek maken ! Ge staat er goed mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hey zus, niks mis met je koffer zene zoals al je blogvriendinnen zeggen.. de ene heeft dit, de andere dat, ach ja, we zijn gezond.. das toch het belangrijkste niwaar.. je ziet er beeldig uit met die broek.. heel goed gedaan. ik zal eens kijken naar de pasvorm aanpassen van broeken in mijn cursus. voor een rok heb ik maar de broek ben ik nog niet aan toe. zal eens zoeken voor jou. misschien dat je je dan beter voelt. op het eerste zicht lijkt ze prima maar jij voelt dat het beste hé. Heel leuk stofje. Volgende keer komen we eens op een zaterdag en dan kunnen we ne keer samen naar die leuke stoffenwinkel daar bij jou. geniet nog van het mooie weer in jullie geweldige tuin. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gave broek, maar ik heb er nog niet 1 gemaakt en hoU me er van verre van,,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. nog ne keer bedankt voor de blogtips van brussel! ik doe dat dus altijd, voor ik ergens naartoe ga op internet/blogs zoeken wat er te zien is, op den 'willenboef' ergens naartoe gaan, doe ik niet meer, ik ben niet avontuurlijk genoeg en achteraf heb ik het beste gemist, nu heb ik gezien wat ik wilde zien, alleen volgende keer wat beter de weg ernaartoe bestuderen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou, de broek ziet er in ieder geval wel erg leuk uit! Gewoon niet te streng zijn voor jezelf en lekker genieten :D
    Oh, zo'n labeltje is inderdaad iets om stééds te vergeten! Volgende keer keer maar :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui