woensdag 4 juli 2012

Loslaten mama!

Gisteren vertrok mijn (kleine) grote meid naar Värmland, Zweden. Ze gaat er 7 dagen kanovaren, iedere avond de tent ergens anders opzetten, zelf brood bakken, zich wassen in het rivierwater (mét biologisch afbreekbare zeep uiteraard!), ... op avontuur dus!

De reis werd door de organisatie Topvakantie als volgt omschreven:

ZWEDEN – VÄRMLAND

Trektocht per kano

Zeven dagen kanovaren in de prachtige regio Värmland, in het hart van een wondermooi natuurreservaat! Een gebrevetteerde navigatieploeg, die een gedetailleerde terreinkennis heeft van het reservaat, begeleidt de jongeren samen met onze animators gedurende de volledige reis. De ploeg staat in de voor de veiligheid en gidst ons door het reservaat. De route wordt aangepast volgens de weersomstandigheden en het niveau van de groep. In kleine groepen en met 2 à 3 personen per kanoe leggen we het circuit af. Tijdens de reis kan je een waterdichte zak van ± 110 liter gebruiken om al je kledij en materiaal droog te houden. Je overnacht op verschillende kampplaatsen (overnachting in tenten) langs de route. Respect voor de natuur, gezonde voeding, groepsgeest en samenwerking zijn de sleutelwoorden van het verblijf! Op de kampplaatsen leer je een kampement opzetten en organiseren en pas je verschillende overlevings- en oriëntatietechnieken toe. Iedereen steekt een handje toe in de organisatie, zoals bv. bij het maken van het eten.


Mijn kind was niet meer te houden... en mama liet haar gaan... loslaten mama!!!
GO mijn meid, ik blijf met een klein maar gelukkig hartje achter want zie haar eens stralen!

Klaar voor het avontuur, ik en mijn rugzak ...

... maar toch ook wel een beetje zenuwachtig :-)

 Volgende week donderdag komt ze terug, ik kijk nu al uit naar de vast en zeker spectaculaire verhalen! :-)

26 opmerkingen:

  1. Wauw, klinkt als een heel gaaf avontuur. Sterkte mama, deze week ;)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, nou, spannend hoor! Zowel voor haar als voor de thuisblijvers!

    En dat loslaten.... volgens mij het moeilijkste aspect van het ouder-zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trui, je dochter gaat zeker een tof avontuur beleven, voor haar zullen de dagen voorbij vliegen, voor je het weet is het zo weer donderdag.
    liefs Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heeft ze er een zin in, wat leuk om te zien! Spannend wel, maar een week is zo om gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor Jitske wordt het ongetwijfeld een fantastische ervaring en mama gaat ook weer wat extra loslaatervaring opdoen, maar daar komt ze zeker weer maar eens sterker uit. Volgende week donderdag wordt ten huize Trui een echte feestdag. Van harte gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar dat klinkt ook wel erg gaaf zeg. Maar inderdaad wel even slikken. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat spannend, dat is wel even wat anders dan 3 dagen Egmond haha!
    Het is vast super voor haar en jij bent blij als ze straks heelhuids terug is mét de prachtigste verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stoere meid!!
    Maar wel even slikken voor de mama, sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, heb dat ook meegemaakt. Loslaten is soms lastig.. Maar het maakt zo gelukkig als je ziet dat ze sterk en zelfstandig worden.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat een dappere dochter! Helemaal zonder mensen die ze al kent?
    En dappere mamma die haar laat gaan. Een ervaring voor het leven waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze zal het er heel erg naar haar zin hebben. En komt zeker super moe terug thuis. Waar je haar na het loslaten terug kan ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, knap dat ze dat ziet zitten en dan zeggen dat de jeugd van tegenwoordig....mooi niet dus. Ferm dat ze dat doet. Wat een avontuur. Die gaat verhalen bij hebben. Ook knap van mama om dochter te laten gaan.....mooi !

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt als een geweldige vakantie! En jij slaat je er wel doorheen, grote stap!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een mooie foto en wat spannend zeg!!!!
    Veel plezier voor haar (en sterkte voor jou :) :))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super voor haar! Maar erg moeilijk voor ' ons' moeders! Mijn meisjes wordt snel 6 dus ik heb nog wat jaartjes om hierop voor te bereiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze straalt inderdaad... Ze heeft vast en zeker een leuke tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lastig lijkt me... Vriendin van me is nu alleen met 'n singlegroepsreis naar IJsland, ondanks dat haar mama dat wel een beetje eng vond. Maar goh, wat vind ik het dapper! En zusje gaat over 2 weekjes alleen rondtrekken door de USA (Noord Oosten)... Pff, respect voor hen die durven én hen die achterblijven (de moeders dan natuurlijk)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oowwwwww wat een ontzettend dappere,leuke en sportieve uitdaging voor haar én kan me jou gevoel ook zo goed voorstellen!Prachtige sfeer foto's ook, wat wil je met zo'n mooie meid! Kun je 's nachts wat slapen? (zij vast wel..)
    Dagen aftellen dus..
    Als je trouwens zo'n geweldige reis weet voor alleen moeders..tip je me dan?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha absoluut :-) We waren bij vertrek aan het overleggen of we niet gewoon met de mama's nagingen voor ook zo'n avontuur :-)

      Verwijderen
  19. goed van je zeg , gelukkig duurt dat bij mij nog even
    ze zal vast niet in zeven sloten tegelijk lopen en een enorme brok aan ervaring opdoen. en zweden is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oh wat spannend he, los laten is niet makkelijk he, mijn meisje is 19 en gaat over een paar weken ook voor het eerst op vakantie zonder mij (maar ben wel blij dat haar vriendin en de ouders van haar vriendin er bij zijn dat is toch niet gelijk helemaal alleen)

    dus nu maar voor jou hopen dat de week snel voor bij is en ze weer thuis is, maar voor haar natuurlijk dat ze heeeeeeeeel veel moois gaan zien en leuks gaat beleven zodat ze zegt moet ik nu al weer naar huis, (en van binnen toch ook weer blij dat ze thuis is toch?)

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is nooit makkelijk om je dochter alleen op vakantie te laten gaan. Maar wanneer ze terugkomt en je hoort haar verhalen, ben je toch blij dat ze deze unieke kans heeft gekregen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dank jullie wel voor al die steunende berichtjes! Dat doet deugd. En ondertussen heb ik al vernomen dat ze het daar ontzettend naar haar zin heeft, lekker aan het bruinen is en al zelf brood heeft gebakken. Maar wel vermoeiend :-) Dus moe maar voldaan! En ikke ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij hoort nog wat :-)
    Ik hoor meestal niets, geen tijd hé mama en als ze thuis komen zijn ze meestal te moe, later komt het dan wel en blijkt dat ze inderdaad dan de tijd van hun leven hadden. Die vakanties die ze aanbieden van Topvakantie spreken de kids hier ook aan, onze jongste is van het avontuurlijke type, dit zou ook nog iets voor hem zijn. Donderdag zal er gauw zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oooooh wat leuk !
    Ik deed toen ik 16 was juist de zelfde trip ! ik ben nu al 20 maar die herrinderingen heb ik nog altijd !
    Geweldige ervaring was me dat ! hopelijk had zij het net zo naar haar zin als mij daar !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui