zondag 8 juli 2012

Mijn vakantiegevoel




Onze eerste week vakantie zit er op ... en wat deden we allemaal?

Omdat het weer toch behoorlijk wisselvallig was, 
hebben we ons binnenshuis gelukkig ook weten te amuseren.

Er werd ...

... geknikkerd, en samen met papa is dat natuurlijk superleuk!


... nog steeds veel aardbeitjes van de struiken geplukt!

... maar door de vele regen en wind beginnen ze nu
toch wel hun oren te laten hangen.

... het hele leuke spel Elfenland gespeeld!
Dit is een spel vanaf 10 jaar, dat een beetje strategie vereist maar heel leuk om spelen is.
Het is een spel van 999games, dit merk staat heel hoog bij ons in het vaandel,
want ze maken altijd zeer originele gezelschapspelletjes.

Ik speelde mee, maar was ook jury vanop mijn zijde van de tafel waar ik creatief bezig was met ...?
Dorien, Sjobbe's vriendin was ook van de partij.
Het reisschattenzakje van Mamarina heeft bij ons zijn plaatsje gekregen bij de gezelschapsspelletjes,
hij wordt gebruikt om de te trekken kaartjes en dergelijke in te 'verstoppen'.

... niet gewacht op de zon, maar lekker buiten in de gietende regen
gewandeld om het schaap van onze buurman eten te geven
(we hadden dat brood nu gedroogd!)

En plezant dat dat was!!

Het wasrek hing goed vol achteraf want we waren nat tot op ons bloot vel maar de kids vonden het superleuk :-)

... naar Bobbejaanland gegaan, in een stralend zomerweertje!
Bobbejaanland, een pretpark voor groot en klein, voor elk wat wils.
En dat kunnen wij natuurlijk gebruiken met onze bende van 5.

Ons Jitske is op vakantie naar Zweden,
maar we hadden Dorien mee, waardoor we opnieuw een auto vol hadden :-)


... voldaan met de voetjes in de zetel, hondje dichtbij,
een leuk boek gelezen.


Op dit moment lees ik:
Dagboek van een Nanny
Emma McLaughlin & Nicola Kraus
Mijn vakantiegevoel is een leuk initiatief van Mamarina
Kijk ook eens bij Katja(@Yane), Kris, Boomie, de LibbrechtsSweet Sienna Hope, Een huis in de straat, It's Miek, Kaatjes verhaaltjes, Sam, Villa speelmama, Sa Leaf, Elise's blog en Taske

18 opmerkingen:

  1. Leuk verslag ! Ondanks de kwakkelzomer toch leuke dingen gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De eerste week lijkt me al geslaagd. We hebben geen zonnetje nodig om ons te amuseren, maar is wel leuker natuurlijk.
    Zeg zus? Naar Bobbejaanland en niet bij me binnen gesprongen? Is een klein kwartiertje van mijn deur.
    Veel plezier de komende kwakkelweer week! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het zussie maar Mona lag al te slapen in de buggy voor we goed en wel aan de auto waren en dan moesten we nog 2 uur rijden. Ze waren allemaal straataf. Next time! x

      Verwijderen
  3. Ondanks het typische belgische weertje hebben jullie je goed vermaakt, echt toffe foto's. En ja, zo eens goed in de regen lopen,kan toch zo plezant zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zaten zo verlangend naar buiten te kijken dat ik het niet meer kon aanzien :-) Geslaagde operatie in elk geval, dat zien je aan hun snoetjes.

      Verwijderen
  4. Wat leuk dat we mee mogen genieten van jullie eerste vakantie weekje.
    Wat fijn om te zien dat jullie je niet door het weer uit het veld laten staan.
    En bobbejaanland daar hoor ik niet veel meer van, ik ben daar 30 jaar geleden ook eens geweest.

    Groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er super gezellig uit!
    Mens, tel je zegeningen met al dat moois aan kinderen en man om je heen!
    Ik denk dat jullie de rest van de vakantie ook wel door komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf dat regenweer ziet er vakantieachtig uit, en daarna een warme douche, heerlijk. Zalige snoetjes, zalige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zag er een super leuke week uit !!!!
    Dat er zo nog meer mogen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat gezellig allemaal; heerlijke sfeer foto's! Ik had echt zin om er lekker middenin te ploffen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Leuk! Ik krijg meteen een gigantisch vakantiegoel bij het zien van deze foto's. De regen-foto's zij super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Twee woorden die ik tussen de regels door lees: genieten en wat een boel gezelligheid....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zon of regen, vermaken doen we ons wel :) Ziet er gezellig uit daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk die fotos van die verzopen koppies!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super zo'n inkijkje in jullie vakantiebelevingen. Elfenland is zeker tof, hebben we hier ook vaak gespeeld. Goede tip om dat weer eens tevoorschijn te toveren deze vakantie :)

    Geniet ze nog!
    Groetjes, Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui