zondag 15 juli 2012

Mijn vakantiegevoel

... vervolg Brussel ...


Daar we deze week een rustig weekje hadden
(en toch ook wel veel gewerkt hebben, want het is natuurlijk geen 2 maanden vakantie voor ons :-)),
zijn we met z'n tweetjes naar Brussel geweest.

Op het Vossenplein was het woensdagavond het concert van Manu Chao.
Dit is de favoriete groep van mijn Mister Creatuur en het gebeurt maar zelden dat hij naar België komt. Dus zogauw we dit hoorden, waren we er als de kippen bij om kaarten te bestellen... en we hadden geluk.

We waren op tijd om de soundcheck mee te maken en dus tot vlak bij het podium te geraken.


's Avonds ging het er iets heviger aan toe en het was de max!
Heel het plein stond in rep en roer, iedereen deed mee, het was een geweldige sfeer!


Wanneer wij op uitstap gaan, zijn we geen planners, met als gevolg dat we naar Brussel trokken, zonder eerst een hotel of B&B te boeken. We hadden de Ongelooflijke Chance om nog een betaalbare kamer in Hotel Galia te vinden op het Vossenplein zelf :-)

De receptie van Hotel Galia,
recht uit een oude film geknipt :-)
Bij het ontbijt keek ik mijn ogen uit, wat een authentieke plaats was dat!
Een gezellige bar/restau deed dienst als ontbijtruimte en was volgestouwen met allemaal kringloopschatten.
Ik denk dat menig van mijn blogvriendinnen hier ook best eens willen gaan ontbijten, niet soms? :-)


De ontbijtzaal 'Chez Nous' waar je ook kan lunchen en dineren.
 En verder deden we een wandeling door de Marollen,
genietend van de muurschilderingen, het sfeertje daar, en toch met een beetje verbazing rondkijkend
hoe de mensen daar leven in onze grootstad.

Wij deden ongeveer dezelfde wandeling die Iris van Sweet Sienna Hope deed,
ik vond het wel leuk om dit vast te stellen :-)
Ondertussen weet ik ook dat ik afstam van de Zwaardvechters, mijn grootmoeders naam is L'Epée :-)
 In mijn uitzonderlijke buit op het Vossenplein, die konden jullie hier al zien :-)

De Vlooienmarkt op het Vossenplein, met op de achtergrond het podium van Manu Chao.



21 opmerkingen:

  1. [kee-orason-mie-korason!!!]
    Hihi! Dat herinner ik me nog wel van Manu Chao... Héérlijk zomerse liedjes. En de zon gaat hier spontaan schijnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Qué voy a hacer, je ne sais pas
      qué voy a hacer, je ne sais plus,
      qué voy a hacer, je suis perdu
      qué hora son mi corazón :-)

      Jaaaa, zalig zomers die vent!

      Verwijderen
  2. Zag er leuk en gezellig uit dat hotelletje.
    En t'es woer, Brüssel es een scheuièn village. As ge het mò wet !
    Vertaling : Het is waar, Brussel is een mooie stad, als je het maar weet.
    Ik bracht mijn jeugd door in Brussel, ik ben afkomstig van een Vlaams dorpke op 15km ten zuiden van Brussel, dus.....jeugdsentiment. Ik ben geïmmigreerd naar Limburg, nu kom ik nog zelden in Brussel maar als ik er dan nog eens ben, herleef ik.
    Mooi verslagje, doet me plezier.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waauw dat hotelleke, ja dat geluk hebben wij dus niet zo gauw, dus ik boek toch maar altijd braaf op voorhand :-)
    brussel is idd een keitoffe stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was dus geen gewoon dagje Brussel... Een hele leuke uitstap hebben jullie ervan gemaakt. Groot gelijk hoor! En blijkbaar heb jij een neus voor gezellige plekjes... Dat winkeltje , dat hotelletje...
    Hopelijk wordt het wat beter weer zodat we niet binnen hoeven te blijven zoals gisteren, want dat steekt vlug tegen, vooral tijdens het verlof. Geniet er nog van.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Trui, wat leuk dat je ons mee laat genieten van de ontzettend leuke plekjes die jullie aan doen..Zo leuk dat hotel met al die spulletjes helemaal top

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke rondleiding door Brussel, dankjewel! Wat gaaf een optreden van Manu Chau, en dat hotel is helemaal super tof! Heerlijk zulke vakantie-uitstapjes :)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo waren wij er ook een beetje bij door jouw vele foto's en begeleidend verslag ;-)
    Jullie hebben vast enorm genoten samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat klinkt als een paar heerlijke dagen :) Ook al is het weer niet geweldig, van deze dingen krijg je wel een vakantie gevoel!!
    (en ja ja jaaa, die ontbijtruimte met kringloop schatten klinkt geweldig!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat hotel ziet er inderdaad aanlokkelijk uit. We doen ook graag Brussel, en meestal zoeken we ook naar de authentieke plekjes, eentje daarvan is het authentiek cafétje Goudsblommeke van papier, het was en is een artistiek en literair trefpunt. En voor wie van vreemd houd, de zuidmarkt op zondagmorgen met de buitenlandse winkeltjes erom heen, zalig!
    En Manu Chau dat is ondanks de regenweek lekker zonnig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, dat zagen er leuke dagen uit! Gelukkig kon je nog een kamer vinden in Brussel om te overnachten. Hoe dan ook, eind goed al goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. kei gezellig allemaal zus, en inderdaad, precies een kringloopwinkeltje.. super

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O je hebt mij weer lekker jaloers! Met zijn 2-en genieten van Brussel..aan je sfeerfoto's te zien hebben jullie enorm genoten, zalig!
    Vind het overigens een goed idee van je ; je kids van je zijn hier welkom!
    je weet me te vinden!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hééé! Deal! Misschien niet meer deze vakantie maar wie weet, als we in de buurt op vakantie komen...!

      Verwijderen
    2. doen! ook als je grotere kinderen eens willen rondreizen en eens plekje zoeken..welkom!(gaan wij op stap) hebben hier wel wat om te laten zien!Sneekweek ook erg in de buurt..

      Verwijderen
  13. Geweldig! Dat restaurant met al die spulletjes! En Manu Chao natuurlijk. Heerlijke muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, zo een leuk hotelletje op het vossenplein, ja hoor, daar wil ik ook eens gaan ontbijten.Toffe foto's Trui, ben blij dat jullie zo hebben genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een toffe foto's! En dat hotel waar jij hebt gelogeerd ziet er super uit: die bar/restaurany met al die spullen...geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui