zondag 22 juli 2012

Mijn vakantiegevoel


Wat deden we deze week ten huize Creatuurtje ...

Er werd(en) ...

... bellen geblazen ...


... hulp geboden aan mama... jahaa nice nice ! :-) ...


... geslapen ...


... verhaaltjes gelezen ...


... naar de film Brave gegaan met 3D brilletjes op onze neus. 

... en we haalden onze carnavalkleren nog eens uit ... :-)
... voor ik deze foto kon nemen, ben ik eerst ferm op mijn gat gevallen,
gelukkig dat daar géééén foto van bestaat :-)

Dinsdag moest Mister Creatuur voor zijn werk naar Aarschot, wij gingen mee
(we wonen in West-Vlaanderen dus een dagtripje voor ons) en combineerden dit met bezoekje aan Grootmoe en Grootva. Ook trotseerden we de boze, donkere wolken en trokken voor een paar uurtjes speeltuinplezier
naar het Provinciedomein in Kessel-Lo. Dit is echt een aanrader!
Wij deden enkel de avontuurlijke speeltuin wegens het kwakkelweer en niet genoeg tijd, maar we gaan hier zeker nog een keertje naar terug bij beter weer. Hier kan je een hele dag vullen met speeltuinen, verkeerspark, openluchtploeterbad, waterfietsen, roei- en elektroboten, kinderboerderij, ... volop kinderpret voor de prijs van € 2,00 euro parking :-) 

Dreigende wolken pakten zich samen boven ons hoofd, maar wij lieten ons niet kennen!


En nu schijnt EINDELIJK de zon ...

... dus gauw profiteren en buiten installeren voor wat knutsel-, haak- of naaiplezier ...
(en ook strijken maar ja, ... als we kleren willen voor op vakantie :-))


... en profiteren van de natuurpracht in onze eigen tuin ...

EINDELIJK de eerste bloem aan mijn Trompetplant, het is een sterk bazeke ...
vorig jaar stond hij bol van de bloemen, dit jaar gaat het moeizaam maar kijk... prachtig toch die bloem!
Sjobbe en Dorien gingen een paar daagjes naar Lille en brachten het volgende voor mij mee...
... en wat ben ik hier blij mee!
(met de nodige vertaalsites versla ik dat Frans zonder problemen, denk ik ;-))



En deze hadden jullie nog tegoed. In dit blogberichtje konden jullie al lezen over mijn uitzonderlijke buit op de 'mesthoop van de Vlooienmarkt' in Brussel. Mijn ventje kon het niet laten foto's te nemen van mijn zoektocht en steeds grotere verbazing bij mijn gevonden schatten :-) Bij deze ....


20 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er weer gezellig uit! Ik vind jouw foto series er altijd zo vrolijk uitzien, het bezorgt me altijd een glimlach. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk bericht were Trui, heerlijk om je kinderen zo te zien genieten.En kindjes die zelf hun moeder helpen met huishouden, geweldig dat heb je goed gedaan hoor. En wat heerlijk al die spullen op de rommelmarkt daar wordt ik wel een beetje jaloers op dat ik daar niet was (grapje)AL met al een geweldige reportage

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeeeeel gezellig, zo te zien vermaken jullie je wel !
    Die speeltuin lijkt me geweldig (maar hier natuurlijk echt niet dichtbij) en vooral die laatste foto's zijn top haha, volgens mij zou je je het liefst laten vallen tussen al die schatten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kessel-lo is idd superspeeltuin, wij zijn er al op schoolreis naartoe geweest: gratis!
    die foto's van de markt zijn toch aanstekelijk :) ik wil deze week ook
    dat rood/wit tuniekje dat je draagt, heb je dat zelf gemaakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is alle voormiddagen dus je kan eender wanneer gaan:-) Nee, dat heb ik niet zelf gemaakt, het komt van Lola & Liza

      Verwijderen
  5. Dat zag er weer een super week uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die foto van je kids aan die poster, super ( ja ja ondanks dat pijnlijk zitvlak), we gaan hem ook gaan bekijken, moet het wel regenen eerst, maar dat is deze zomer geen probleem :-). Enfin we houden er goed de moed in zo te zien.
    En die laatste foto, precies een container die ze daar uitgekipt hebben en waar jij ocharme tussen beland bent, oeps pardon met plezier want 't zaten daar schatten tussen :0).
    En een pluim voor u helpende kids dat geeft voor een mama toch ook wat vakantiegevoel niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een hele mooie film, wel blij dat tegen het einde de kleinste in slaap was gevallen want voor haar vond ik het een beetje te spannend :-) Ja het was echt een ongelooflijke mesthoop, we waren er eerst voorbij gewandeld maar toen piepte daar opeens een stukje kleurrijke stof uit en de rest van het verhaal ken je :-)
      En met een gezin van 7 hebben ze gelukkig wel door dat er af en toe geholpen moet worden, in ruil voor dan een leuke namiddag ofzo :-)

      Verwijderen
  7. prachtige foto's, maar die van jou op de rommelhoop is ongelofelijk... wat een puinhoop seg, en te bedenken dat je daar zo een mooie spullen tussen vond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was weer een gezellige weekje zo te lezen ....heerlijk dat jullie zo genieten van de vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er allemaal heel erg leuk en gezellig uit. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's! Het was precies een héél erg spannend verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, ik vond het zelf ook goed (en hele mooie taferelen en muziek). Fé vond het ook schitterend (en ze is een jaartje ouder dan Yane)

      Verwijderen
  11. haha ben jij dat in de eh... zooi!?
    Zo te zien allemaal leuke dingen gedaan met de kids. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep dat ben ik :-) Ook voor jou nog een fijne vakantie!

      Verwijderen
  12. Leuk die Franse haakboeken! Ik breng er ook overal mee en dan heb je toch altijd originele patronen. Het is misschien door de taal net iets moeilijker dan in het Nederlands, maar dat lukt wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wát een leuk fotoverslag! BRAVE is een leuke film, hé? Heb hem vandaag gezien met 2 nichtjes, als 'vakantievoorbereiding'... Over vakantiegevoel gesproken :-) Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die speeltuin ziet er super leuk uit!! Ga ik proberen te onthouden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die foto van de vlooienmarkt...prachtig :D Haha!
    Wat heerlijk, zulke goede hulp in huis! En zoveel plezier voor 2 euro? Nice :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waar kan je die kinderen boeken voor wat extra hulp in de huishouding?;)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui