vrijdag 13 juli 2012

Uitzonderlijke buit!

Gisteren waren mijn Mister Creatuur en ik op de Vlooienmarkt van Brussel terug te vinden.


 Altijd leuk, snuisteren tussen al die kraampjes. Maar toen stootten wij op deze ... hoop.


Mijn ventje zag een stukje stof zitten... en toen was de jacht open!
 

 En echt ongelooflijk wat ik uit deze mesthoop, echt waar MESTHOOP!
heb opgedist na een beetje zoeken (en best wel lachwekkend zicht :-))!
Een hele hoop behoorlijk grote lappen stof,
vilt om mee te knutselen,
een leuke blikken doos (omgedoopt tot knopendoos),
en bij iemand anders, voor een prikje, nog een rieten mand
die nu zal dienst doen als stoffenmand!
Ik ben zeer tevreden (en hop, nu alle stofjes de wasmachine in :-))

Ook vonden we een G E W E L D I G winkeltje, Atchoum, vol met héééél betaalbare knopen, parels, lintjes, ... ook stofjes van Peter Pan, maar die heb ik voorlopig maar laten staan, ik denk dat ik nu echt wel eventjes verderkan met mijn voorraad stofjes :-) Mijn ventje heeft me daar wijselijk achtergelaten en is zelf nog wat gaan rondsnuisteren op de Vlooienmarkt want ben daar eventjes heeeeel zoet geweest met rondkijken, kiezen, jubelen, plannen maken, ....

Mijn 'voorlopige' buit, ik ga ZEKER nog terug!

Ook bracht ik mijn eerst stukjes toile cirée mee, dat wordt experimenteren!




OK, ik heb jullie nu al een paar keer verschillende aankopen/vondsten getoond,
het wordt tijd dat ik van deze hebbedingen eens een afgewerkt product presenteer, niet?

Hm... 1ste poging, fout geknipt...
2de poging, fout gestikt ... (en néé, geen foto's! :-))
3de poging... aan bezig :-)
Ik leef op hoop!
En hopelijk hebben jullie veel geduld :-)

De rest van onze 'Brusselreis' is voor mijn zondagse 'Mijn vakantiegevoel'.

ENNNNN JAHHHAAAA!
Mijn avonturenmeid is weer thuis!

Ze heeft het fantastisch naar haar zin gehad in Zweden...
dochter blij, mama blij ... wat wil een mens nog meer? :-)


En nu...
uitslapen, rusten,
en nagenieten!
En ikke uitkijken naar de foto's!
De verhalen zijn in elk geval de max :-)

33 opmerkingen:

  1. Amai, wat een prachtige stofjes heb je daar tussen uit gehaald....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw,prachtige vondsten.Toch zo leuk,lekker rondslenteren op de rommelmarkt.En als je dan zulke mooie dingen vind,kan je dag niet meer stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave foto's, vanuit Zweden én Brussel! En bij die onderste lappen zit tafelzeil waarvan ik een shopper heb gemaakt! Ha, da's leuk om terug te zien... En van die schaal knoopjes vind ik de 6 hoekige bloemenknoopjes wel héél mooi! Fijn creatief weekend dan maar,
    groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee zotte blije dagen, eentje met schatten en eentje met weerzien van één van je schatten :-)
    Dat is rijdom hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooooo, geweldig! Wat een vondsten. Dat stapeltje vilt alleen al. Jaloers!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je dochter weer heelhuids thuis is!
    Je hoeft je voorlopig niet te vervelen, we zien de creaties wel verschijnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, nu staat het vast , ik moet sowieso terug naar de Vlooienmarkt, wat een hoop stoffen.En je ventje die vindt dat daar zomaar, super van hem. Ik ben benieuwd naar je vakantiegevoel voor de rest van het verslag. Je meidje is goed en wel thuis, een héél tevreden mama :)
    lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke vondst! En leuk dat je man je er mee helpt ;-)
    Geniet maar van het weerzien met de dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch wel jaloers hoor... het is mij namelijk helemaal niet gegeven om zo te zoeken. Teveel prikkels voor deze meid, heb er echt het geduld niet voor. Knap gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja! 't is beslist daar wil ik ook naartoe, welke dag is dat en waar is dat winkeltje precies
    en !!!!ik wil daar eerst zijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Vlooienmarkt is alle voormiddagen op het Vosseplein, de ene keer vind je er niets bijzonders, de andere keer grote schatten :-)

      Verwijderen
  11. Oh, geweldig! Wat een geluk! Dat vilt had ik ook wel willen hebben....
    Veel succes met je creaties, hopelijk gaat het nu wel goed!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heeeerlijk dat ze het zo leuk heeft gehad! De dingen die je kan scoren op zo'n rommelmarkt zijn fantastisch, maar ik zie altijd door de bomen het bos niet meer helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh wat een heerlijke buit heb je,zeker als je er zo handig mee bent met al die stofjes als dat jij bent(en neeeee laat die 2 mislukte pogingen maar zitten,bij mij zouden dat er ?? ?nog wel veel meer zijn!)Nou benieuwd wat voor moois je daar weer allemaal mee gaat maken,maar dat krijgen we vast ooit te zien!Fijn ook als je dochter weer terug van vakantie is en dan ook nog heerlijke verhalen en foto's meebrengt...geniet er lekker van!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. o wat een enorme berg zooi zo op die eerste foto's! Heerlijk vind ik dat om daar doorheen te neuzen op zoek naar dat ene dingetje. En je bent goed geslaagd zo te zien. Als je lapjes vilt in de winkel koopt ben je al gauw veel geld kwijt. De knoopjes zijn ook erg leuk.
    Fijn dat je dochter weer terug is!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hoor! Erg leuk. Fijn dat je dochter het zo leuk heeft gehad!
    Groetjes,
    Mariël

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooo, Trui, wat een heerlijkheid zo'n mesthoop! Zeer mooie buit. En wat fijn dat je dochter het zo naar haar zin heeft gehad, dat was vast voor herhaling vatbaar dan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ooooh die NewYork wil ik ooooooooooook.. super en ben benieuwd naar ons Jitske haar verhalen.; we moeten nog s afspreken hé zus..xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben jaloers op die mooie stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik ben jaloers ! Ik heb trouwens nog geen enkel rommelmarkt gedaan dit jaar ! shame on me !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. jammer dat de buit foto niet voor mij wil laden, maar klinkt als een geslaagde opbrengst.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oooh wat een geweldige buit, heerlijk heerlijk en die knoopjes, wow !!
    Wat fijn dat je meis weer heelhuids terug is !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oooh, die vlooienmarkt...mijn vinger jeuken. Ik wil ooook!! Je hebt er leuke spulletjes weggehaald :)
    En wat fijn dat dochterlief er weer is. Dat geeft rust aan een moedershart ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoooo wat veel, ben heeeel benieuwd wat je daarvan gaat maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooo, GEWELDIG ben helemaal jaloers wat een prachtige spulletjes allemaal, echt super!!!Fijn dat dochterlief weer thuis is altijd weer een hele geruststelling, hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een kick zal dat gegeven hebben toen je die prachtige stofjes vond. Mesthopen zijn vaak de beste vindplaatsen ;) Veel plezier met knutselen!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    P.s. hoop dat Mrs. Wilsons het goed maakt tijdens haar reis hier naartoe...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. OOOOOOOOOOOOh, wat een leuke markt en ik heb op de site gekeken van dat winkeltje, en ben gaan watertanden.
    Jammer dat het zo ver weg is, maar wat zou ik graaien, haha,
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ziet er gezellig uit die vlooienmarkt. Zullen we ook eens moeten doen deze zomer. Maar dat winkeltje ga ik overslaan, want daar ga ik zot komen. Heb nu al zoveel (brol).
    Geniet maar van de verhalen en de foto's over Zweden. En geloof mij, de eerste keer is het moeilijks... Volgend jaar zal het al minder lastig zijn als ze weer vertrekt...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Stijn heeft spijt dat hij geen foto genomen heeft van mijn gezicht toen ik al die stofjes bij elkaar had :-) en ja, zoooo blij dat Jitske weer terug is en het vreselijk naar haar zin had, ik ben weer gerust :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Waarom kom ik die leuke dingen niet tegen???? Misschien moet ik eens vaker mijn kans wagen :-)
    Ik las dat je dochter ook naar Zweden trok? Zo toevallig! Wij zijn daar geen enkele Belg tegengekomen; enkel Nederlanders, Duitsers en andere Skanidinaviërs. Ik hoop dat ze het zo leuk vond als wij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was de eerste keer dat ik zo'n grote buit had hoor :-) Maar wel heel fijn. Ja, ze is naar Gustavsfors geweest, kanovaren, een georganiseerde reis voor jongeren. En ze vond het superleuk! Ik kijk uit naar nog meer foto's van jou :-)

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui