woensdag 22 augustus 2012

Good and evil


Dit weekend hadden we het traditionele 'oudleidingweekend'.
Onze vriendenbende waar we mee op vakantie geweest zijn + ... nog eens een 20-tal! :-)
En het thema was: Paters en Nonnen - Engeltjes en Duiveltjes.
Daar 4 van onze 5 kadetten meegingen was het gemakkelijk verdeeld.
Mama ging niet mee ... ik ben opnieuw fulltime aan het werk en daar ik in de schoolboeken-uitgeversbranche zit, is het nu alle hens aan dek om onze kinderen op 1 september weer heel veel leervoer te kunnen geven. Ik gaf dus, met spijt in het hart, forfait, want een heel weekend out kon ik me niet permitteren gezien de deadlines die ik moest halen.

Het warmste weekend van het jaar ... en vééél te warm voor veel verkleedkleding. 
Dus we knutselden...
We knipten uit karton grote vleugels die Fé beplakte met wit papier. Uit een oud (heel dun voor de warmte) lakentje maakte ik héél simpel 2 engelenkleedjes. De 2 grotere zussen zochten rode kleding bij elkaar en ik maakte 2 paar duivelshorentjes. Ik naaide met de festonsteek 2 driehoeken uit vilt aan elkaar, vulde deze op en stikte ze tussen 2 verstevigde stroken rode stof, rek aan beide kanten eraan en zo hadden ze een duivelse haarband. Van een groot oud laken maakte ik nog een luchtig paterkleed voor Mister Creatuur.

En hier zijn ze dan ...
 ... mijn hartendieven ...


Zoals je kan zien was mama-styliste niet mee :-)
... de vleugeltjes zitten achterstevoor
(aan de andere kant zijn beide vleugels beplakt met wit papier) ...
... de duivelshorentjes zijn scheef gezakt van de warmte ...
... Mister Creatuur zijn outfit zit nogel 'gewrongen'
én zijn kartonnen kruisbeeld zit in zijn tenue in plaats van erboven ...

Maar héé, ik vind het een pracht van een foto! :-)

10 opmerkingen:

  1. Haha, zo zou ik ook alle 'foutjes' zien. Het is ene prachtig stel, leuk gedaan die simpele maar effectieve verkleedkleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke foto en mooi resultaat op een eenvoudige manier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker een prachtfoto,een om in te lijsten,wat jullie al 'live'hadden gedaan!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat juist niet perfecte maakt het af :0)
    Zalige foto !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je weer full time kunt werken, hoop dat je het allemaal weer beter aankunt. En de foto is prachtig, en ja als mama even niet mee is, zit alles net even anders hihi. Maar het is wel super om te zien

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Perfect stel en heeerlijk toch die kleine schoonheid foutjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui