maandag 27 augustus 2012

Home Sweet Home - Het grote voortuinproject



Ok, voor de eerste keer in mijn blogcarrière zal ik hieronder foto's publiceren waar ik NIET TROTS op ben. Onze voortuin... Zoals jullie reeds weten, hebben we een behoorlijk grote tuin, inclusief moestuin en ons voortuintje én oprit durven wel een keertje (veel) uit de boot vallen wat aandacht en liefde betreft. In deze voortuin kweken we vooral ... kattestaarten, onkruid en vergevorderde arme lavendelplantjes. Hier tussen kan je wel een mooie vlinderplant vinden én een Hortensia die dit jaar voor de eerste keer bloeit, maar ocharme zooo weinig plaats heeft. Ik kan het niet meer aanzien ... ik ga in de tegenaanval.

Mijn komende Home Sweet Home's zullen waarschijnlijk voornamelijk over de metamorfose van de voortuin gaan. Maar verwacht geen wonderen... ik zal dit doen in mijn half uurtjes pauze die ik neem tijdens mijn werkuren én als het zonnetje van de partij is ... je leest het al, dit wordt een XX-jarenplan.
Uit ervaring weet ik al dat, wanneer ik iets op mijn blog wil plaatsen/plaats, ik hier meer moeite kan voor doen, gewoon omdat ik dit zo graag wil delen en hier fijne berichten voor terugkrijg. Dus eigenlijk is dit ook mijn stimulans om ervoor te gaan. En jullie leuke berichten zullen mij zeker uit mijn stoel, of vanachter mijn stikmachien krijgen, om weer een stukje onder handen te nemen. Ik zal dan later met trots de evolutie kunnen volgen. Slimme zet hé! :-)

Met een gevoel van schaamte toon ik hierbij hoe onze voortuin er nu uitziet ...

Ondertussen weet ik al dat je kattestaarten kan bestrijden met kalk. Maar ik moet ze eerst te lijf gaan natuurlijk. Mijn eerste inspanning is geleverd ... Met enige trots toon ik toch al het eerste vrijgemaakte plekje, en kijk, onze chique boomstronk met vetplantjes ziet het daglicht weer, halleluja!



De goede kijker heeft misschien ook de vlaggenlijn opgemerkt? Mijn Mister Creatuur is vrijdag 40 jaar geworden en het is de gewoonte dat 'Oes Bende' (de vriendengroep waar we mee op vakantie én weekend geweest zijn) dan de (in dit geval vreselijke) voortuin komt versieren.
Ze lieten zich ongelooflijk gaan ... kijk maar even mee ... mijn ventje was er ontzettend blij mee!
Nog een Happy Birthday schatteke, naar het schijnt begint je leven nu maar pas, maar hou je vast, ik kom achter! :-)



Ten slotte een minder leuk berichtje. De dag voor Mister Creatuur zijn verjaardag moesten we heel onverwachts afscheid nemen van onze trouwe tuinbewoner. Amaretto, ons konijntje, is niet meer.

Het ga je goed lieve kereltje,
we zullen je vriendschap missen ...


Meer Home Sweet Home? Check Barbaramama



18 opmerkingen:

  1. Dapper hoor, om tussen alle bedrijven door moed te vatten om ook nog eens
    de tuin onderhanden te nemen!
    Leuk om de metamorfose te kunnen volgen op jouw blog.
    Jammer dat jullie konijntje het niet meer mee gaat maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat sneu van het konijn :(.

    veel amusement met de voortuinplannen! ik ben alvast fan van het tonnetje met plantjes! wij hebben er ook zo eentje staan (maar dan met een vijverke erin). hoop dat ge dat er niet uit gaat gooien :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms denk ik hier (ook voortuin met lavendel en jawel kattenstaarten en andere hardnekkige onkruiden die het goed doen), omploegen en een schoon grasmatje .Simpel maken, we doen ons vaak zelf veel werk aan zeker als er gezellig akerwinde en kattenstaarten staan, dat van die kalk helpt inderdaad wel maar ook met tijd en boterhammen :0)
    Gefeliciteerd aan de jarige, geniet nog lang na!
    En voor de kids een dikke knuffel en troost voor hun konijntje, zag er een lieveke uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga het mij simpel maken, maar daarvoor moet ik eerst deze mesthoop opruimen :-) lavendelstekjes nemen, alle oude lavendel eruit en bodembedekkers met hier en daar lavendel tussen en vééél bloembollen. En hopelijk doen de bodembedekkers het werk daarna :-)

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd met zijn 40e en wat sneu dat het konijn er niet meer is...
    Maar jeeee wat ben ik jaloers, ik heb nieteens een voortuin dus lekker laten zo en gewoon ruilen met mij hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah... Arme Amaretto... Sterkte hoor, en ik denk dat er in het hiernamaals wel een mooi tuintje voor 'm te vinden is... En ondertussen kunnen wij met de handen uit de mouwen in de aarde wroeten om er hier ook een mooi plekje bij te maken! Realistisch ben je in ieder geval wel, want zoiets lukt niet 1-2-3. Ben inmiddels de hele zomer bezig geweest en de tuin is weliswaar toonbaar, maar af? Nog lang niet... Gelukkig maar; stel je voor dat we hier niets te doen hebben ;-) Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé, wat jammer van jullie Amaretto, da's nooit fijn.
    Nog een gelukkige voor wederhelft!
    Veel succes met de tuin, dat komt vast helemaal goed. Prima plan om ons als 'stok achter de deur' te gebruiken :-)
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, wat sneu dat jullie het konijn nu moeten missen.
    Gefeliciteerd voor je man!

    Hm, ja die voortuin mag wel wat aandacht krijgen, zo zonde... Maar ik zal je wat bekennen: bij mij is de voortuin ook een beetje een ondergeschoven kindje; ik vergeet het gewoon, omdat wij altijd achterom gaan. Maar ga je niet over de kop werken hè, zie het meer als ontspanningstherapie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou zeggen regel een paar sterke mannen (heb ik ook gedaan haha,maar ja ik ben dan ook alleen he :))(en mannen helpen graag een vrouw alleen hihi)

    En ach het konijn wij hebben die van ons ook pas geleden moeten laten gaan :-(
    Maar dapper hoor van je , tis dan ook geen kleine tuin!!
    Leuk zo de tuin versierd voor je mannetje! Mijn hele auto zat vol ballonnen en grote 40 borden (gedaan door mijn collega,s ) en mijn voortuin hing ook vol ballonnen bloemen en borden(door de buurtjes)En toch is dat leuk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. allé, vooruit, véél plezier in je tuin!
    Wens mr.Creatuur een héle dikke proficiat!
    en...jammer van dat lief konijntje:-((

    slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hiep hiep hoera voor je ventje en tis waar , het leven begint op 40 dus Trui, dat beloofd voor ons hé!Spijtig van Amaretto, wij spreken ook nog steeds van ons Nijntje die in januari is heengegaan.
    Die voortuin was echt wel goed versierd hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi naam, Amaretto, wat sneu dat hij niet meer is. Gefeliciteerd met MisterCreatuur, ik begin zo langzamerhand ook die richtig op te gaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte met man, zonde van konijn, en de tuin, gewoon beginnen en je zult zien...je krijgt er plezier in,
    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh ja, nog even antwoord op je vraag. Ik vind het een heel goed boek. Intens, goed geschreven. Als ik het lees wil ik het niet weg leggen. En toch lees ik momenteel even tussendoor wat anders. Omdat als ik het wel weglegde ik nooit zin heb het weer op te pakken. Ik weet niet hoe dat komt. Ik lees het nog wel eens uit, maar wanneer....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Amaretto ....

    Proficiat met mister, leuk die versieringen!
    En niet trots op de foto's? Ik durf je mijn voortuin (TJE) niet te laten zien hoor, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog van harte gefeliciteerd met je echtgenoot!
    En wat sneu voor het knijntje..... ;(

    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik lees hier dat jullie 5 kinderen hebben! dan geloof ik dat de voortuin op denoverschotkomt....
    dat stukje met die ton vind ik al wel mooi
    zoek vaste planten die niet veel onderhoud vragen (geranium vind ik ne goeie, nepeta ook) maar werk ga je altijd wel hebben hè, hij is idd groot!
    toffe foto's van de vakantie met de bende, wij doen dat ook af en toe met zone groten hoop, en dat is raar, dat zouden , van ver, evengoed foto's van ons kunnen zijn
    dat YWYH is wel een goed idee, zou dat ook beter eens doen....
    enne, ge moet u niet te hard haasten hè, met de schoolboeken, ik begin maandag als juf, zonder boeken minder werk :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui