maandag 20 augustus 2012

In 3 kwartiertjes gefixt ...

Vorig jaar in augustus maakte ik mijn eerste kleedje voor mezelf. Ik gebruikte hiervoor het patroon New Look 6589, gekocht op een stoffenspektakel. Vooral de verschillende panden voor het rokgedeelte vond ik super.
Ik maakte dit kleedje om naar een trouwfeest te gaan, en uiteraard op het laatste nippertje ... we kwamen een uur te laat op de receptie omdat mijn kleedje nog niet klaar was ... zo'n laatste nippertje bedoel ik dus.

Alles ging behoorlijk goed maar toen, in dat laatste nippertje, deed ik iets verkeerd... ik stikte het beleg van mijn bovenstukje mee vast met de voorkant ipv dit los te laten hangen (want toen was ik nog fameus in mijn perfectionisme-stadium en dat zag er niet uit vond ik, zomaar los aan de binnenkant.
Ohhhjeee ... op slag trok het kleedje helemaal scheef en zat helemaal niet meer makkelijk ... maar ja, dat laatste nippertje ... dus Trui zo mee naar het trouwfeest. Ik zat heel de avond behoorlijk ongemakkelijk aan mijn kleedje te prutsen. En toen was het trouwfeest gedaan, vloog het kleedje ergens in een hoekje ... tot vandaag.

Want met zo'n weertje draag je toch graag een luchtig tof kleedje niet? Ik nam al mijn moed bij elkaar en begon aan de remake ... siernaadje los tussen bovenstuk en rokpand, binnenkant afwerken, naadje terug stikken ZONDER beleg erbij ... en tot mijn grote schaamte duurde dit juist geteld ... 3 kwartier !!!!

Stofje: Julijasshop
het is een heel dun luchtig stofje, eigenlijk weet ik niet juist welke kwaliteit dit is, maar het is zalig!
Hmm... aan de stof kan je zien dat het een jaar in een hoekje heeft gelegen,
eerst maar eens wassen en strijken dat ding :-)
 Sorry kleedje, dat je voor 3 kwartier werk een jaar in een hoekje hebt gelegen,
ik beloof je nog vééél te dragen want nu zit je als gegoten!


30 opmerkingen:

  1. Tof jurkje toch met een "geschiedenis" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Topjurk! Die moet je vanaf nu zeker heel vaak gaan dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai dat is echt wel een super mooi kleedje! Vooral het bovenste gedeelte maakt het kleedje toch wel uniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kleuren hoor! en het kleedje vind ik super gemaakt :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een tof jurkje! Ik begon zondagochtend aan eentje, maakte een foutje en nu ligt het op een hoop. Goede les: morgen gelijk fiksen en niet een jaar laten liggen! (Ik zou het ook gedaan hebben hoor,een jaar laten liggen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd naar jou resultaat hoor!

      Verwijderen
    2. Ik ben bezig, maar het kost toch wat meer tijd. Maar het gaat wel lekker dus ze komt af!

      Verwijderen
  6. Toch goed van je dat je er weer aan begonnen bent, want het is een heel mooi jurkje. En staat je super leuk

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai, en dat op drie kwartiertjes! Leuk motiefje en 't zit je als gegoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt wel een leuk stofje en moet eerlijk zeggen dat ik ook wel weg ben van de snit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel herkenbaar verhaal :-) knap kleedje, mooi stofke en het staat je erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De vraag is of het vorig jaar net zo snel was gegaan, je hebt nu immers veel meer ervaring. Hoe dan ook, het staat je erg leuk (je zou er nog een heel leuk bolerootje bij kunnen haken voor als het frisser wordt ;-) ) en je gaat er vast nog veel van genieten, veel meer dan 3 kwartier (als het weer het toelaat tenminste)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je groot gelijk hebt... het gaat nu al stukken beter dan toen :-)

      Verwijderen
  11. mooi joh!
    en aargh wat een gestress zo net voor een feestje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik zie het dat je er gelukkig mee bent, je stráált! Mooi gemaakt, geniet er nu maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is erg mooi geworden!Staat je ook leuk die bloemetjes...

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap van je dat je hem weer uit het hoekje hebt gevist (zeker met dit weer)
    (bij mij blijft ie daar dus liggen :))
    Mooi stofje en staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi maar ik doe het je niet na...
    Staat ook super :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. amai zus, das inderdaad jammer dat dat een jaar heeft moeten liggen. Je bent er prachtig mee. De stof ziet er idd heel leuk uit. Ik moet altijd weer stukken losmaken en herbeginnen.. ik denk niet dat er al ooit een stuk helemaal van de eerste keer juist was. Maar zoals iemand anders ook aanhaalde, je hebt meer ervaring en elke keer als je moet losdoen, onthoudt je weer waarom. Heel knap gedaan. Moet je zeker laten zien als ik de volgende keer langskom. Dikke knuffel XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het zit je ook gegoten zus!
    Dat is iets wat mij niet afgaat. Geef mij maar breinaalden en haakpennen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ook al zo lekker zomers gekleed? Mooi jurkje is dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er echt heel mooi uit! Leuk stofje, leuk model (2 x :D)..super!
    Ik dacht vandaag even zo'n Zsa Zsa rokje in elkaar te zetten. Snap er dus he-le-maal niks van!! Hoe krijg je nou weer zo'n rond beleg op je rok? Mijn ruimtelijk inzicht laat me volledig in de steek :S
    Dus KNAP dat jij dit allemaal kan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik je ergens mee kan helpen, graag hoor! Maar vooral veel losmaken en herbeginnen :-) Beste leerschool :-)

      Verwijderen
  20. Dank jullie wel voor jullie toffe reacties, ik zit ze hier met veel plezier te lezen... met mijn zomerjurkje aan natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ook ik vind het je heel mooi staan, mooie jurk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui