woensdag 29 augustus 2012

Nieuw hobbyjaar gestart in een nieuw rokske - UWYH #02

Ohja, het materiaal voor de projecten
van de hobbyclub moet ik elke keer wel kopen,
dus deze vallen niet onder mijn uitdaging.
De meeste hobbyclubs beginnen samen met het nieuwe schooljaar maar wij ... wij konden niet wachten en startten vandaag opnieuw :-)
Natuurlijk tetterden we er eerst op los om dan te beginnen aan ons eerste projectje (en ondertussen gewoon lekker verder tetterden): een kussen haken met een stoffen achtergrond. Enfin, moeilijker uit te leggen dan het is, maar dit is in elk geval het begin van:

En zo'n nieuw hobbyjaar kan je toch niet beter starten dan in een nieuw rokske?
Mijn tweede UWYH-projectje. Hierbij mijn bijdrage aan de rokjesparade uit HET boek. :-) Ik koos voor de klokrok met tailleband en maakte voor de eerste keer met macramékoord en biais een paspellint, mijn knoop overtrok ik met hetzelfde biaislint.
Ik stop niet graag mijn bloesje of t-shirt in mijn rokje, maar ik kreeg de reactie dat ik nu zoveel werk in dat paspellint had gestoken ... true ... en toch, me don't like IN mijn rokje. Wanneer er iemand om vraagt, zal ik het dan wel even tonen, zoals op de foto :-)

Stofje: uit mijn voorraad van Julija's Shop

22 opmerkingen:

  1. 't Is echt mooi! En zo herkenbaar, ik draag ook niet graag een topje of blouse in mijn rok.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, wat een mooi rokje, je lijkt wel een prof! Ook die knoop zo mooi bijpassend gemaakt, knap werk!
    Dat kussenovertrek wordt vast ook heel mooi, het ziet er veelbelovend uit (ik denk dat ik jouw uitleg wel begrijp, hoor, is niet zo ingewikkeld ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, ben 'stikjaloers op die bijeenkomsten (hebben we hier niet), en je rokje vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooo schoon afgewerkt, je staat er echt heel goed mee!!!lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, keimooi! Staat je prachtig! Enne...deze kan je fijn doordragen inde herfst, leuk vestje erop, een paar laarzaen en legging en klaar ben je!
    Ik ben benieuwd war je nog meer gaat maken uit je UWYH voorraad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tetteren en knutselen... dé ideale combinatie ;-)
    Mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh i haat that too! shirts in de broek of de rok, trekt echt op niets
    dienen achtergrond zie ik wel zitten: zoveel mooi kleurtjes zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schoon rokske ! en ik heb ook een in-de-rok-probleem : ik doe dat nooit want da's wel schoon als je een vrouwelijke sixpack hebt, maar bij mij lijkt dat eerder een eeuwigdurende zwangerschap en dan valt dat nog meer op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij bent het nieuwe hobbyjaar goed begonnen zeg, prachtig rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. schoon rokske hoort en t-shirt in de rok, euh hier ook een dikke nee hoor!Hier begin ik volgende week met mijn eerste naailes, ben benieuwd! En u pakske gaat vandaag of morgen op de post ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie rok! Woonde ik nu bij je in de buurt, kwam ik even aan bij je voor een cursus rokjes naaien. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah, ook al zo creatief! Een mooi rokje geworden, en niet iedereen wil een shirt IN het rokje (ik ook niet hoor!).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O ik ben reuze benieuwd naar je kussen. Ziet er al leuk uit! En dat knopje op je rok... leuk detail!!! Ik heb dat toch juist gezien dat dat een zelfovertrokken knoop is???
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er mooi uit hoor, leuke stof ook. Het is ook een geweldig boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof gecombineerd met dat biais, paspel en knoopje!
    maakt het rokje lekker vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een zeer mooi rokje, vooral de knoop vind ik leuk gevonden!
    En ook ik ben iemand die niet graag haar kleding IN een rokje draagt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk rokje, mooi stofje en staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi rokje. En dat kussen wordt vast ook heel tof.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui