maandag 13 augustus 2012

PIF - número uno

Net voor mijn verlof, maakte ik mijn eerste Pay It Forward klaar. 
Ondertussen is deze op haar bestemming bij familie in den vreemde
Hanne kan steeds heerlijk schrijven en één blogverhaal in het bijzonder is mij bijgebleven,
nl. het verhaal van Macaroni. Je kan het hier lezen.

De kip Macaroni is ondertussen, uit noodzaak, naar een boerderij verhuisd, dus daarom maakte ik voor haar ééntje dat voorgoed kan blijven ...

met haakkatoen Catania
Uit het boekje Gehaakte Beestenboel van Christel Krukkert

Omdat Macaroni niet alleen zou moeten reizen, maakte ik nog 3 kippetjes als gezelschap,
gevuld met gedroogde lavendel uit eigen tuin.

Gerecycleerd uit een te klein gekochte strijkplankenhoes
mét stofjes en knoopjes uit stoffendoos en knopendoos
Syl, je inspireert ons allemaal met je super-recyclageprojectjes :-)

Ik wens ze allemaal een heel leuke 'thuis' bij de fantastische familie in den vreemde.

26 opmerkingen:

  1. ik vind macaroni én de kippetjes wel echt TOP !
    (bedenk net dat macaroni met kippenblokjes ook wel lekker zal zijn, niet! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha... yep, in een heerlijk kipbouilonnetje klaargemaakt ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een leuke kippenboel!
    Leuk idee, die gevulde kippetjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh...mijn mond valt open ;) Wat een prachtig gehaakte kip, wat moet het geweldig zijn om die zomaar te krijgen!
    En weet je...jouw blauwe sleutelbosaapje gaat met mij overal mee naar toe...denk dat ik hem binnenkort eens omruil voor de rode die op mijn bureau staat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om die kippetjes te vullen, het is weer eens wat anders dan een gewoon zakje gevuld met lavendel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat mooi, daar word je blij van als de post dat komt brengen

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super die kip. Leuk van die gerecycleerde chipkes erbij. Je hebt de kip wel een leuke glamourlook gegeven met die blingbling aan haar voeten en die chique collier. Een hippe kip !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeutje wat een goed gehaakte kip, dat kan ik dus echt niet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik dacht : waw ! die gehaakte kip !
    maar toen zag ik die lavendelzakjes en kan ik alleen maar WAW zeggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai zeg, jij hebt er serieus werk van gemaakt!! superlief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh wat mooi en het is inderdaad een heerlijk verhaal,heb er echt van zitten genieten,dus ben haar ook gaan volgen,thanks voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk heb je ervan gemaakt, en die lavendelkipjes er nog eens bij, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed gevonden die lavendelkippetjes.... Heel mooi en origineel... De strijkhoes... Ik zou er niet opkomen...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige eerste PIF :o
    Daar heb je heel veel tijd in gestoken, gaaf.

    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha een kip met stijl, mooie hakjes hoor en een fijn tassie! De andere kipjes zullen wel jaloers zijn.... (die zijn "gewoon" van een strijkplankhoes gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het hen niet verteld ;-) En gelukkig kunnen ze niet lezen...

      Verwijderen
  15. We zijn doltevree met onze nieuwe Macaroni, en genieten van de lavendel. Nogmaals een dikke dank!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui