maandag 17 september 2012

Home Sweet Home @ Zeedijk

 
Vanmorgen was het zover. Mijn kleine mannetje is geen klein mannetje meer. Met een volgeladen auto vol laatste attributen voor zijn 'kot' vertrokken we naar Oostende. Dit wordt zijn thuishaven de komende 5 jaar. Hij begint aan zijn studies voor Industrieel Ingenieur Bouwkunde en ik glim nu al van trots (en hij moet nog beginnen :-)).

Daar hij met 200 medestudenten op peda zit, is het niet aan te raden zijn elektrische gitaar, inclusief versterker en het nodige lawaai, mee te nemen.

Dus mama schoot in gang, om het leed te verzachten. En zoals te verwachten valt van deze madam, was ik weer mooi (niét dus) op tijd en heb dus zo de hele zondag in de weer geweest om alles klaar te krijgen (want hij kwam 's avonds naar huis en het was een kadooke).
De inspiratie kreeg ik bij het bekijken van dit blogberichtje van Lies en het idee was geboren.

Ik tekende zijn originele elektrische gitaar af en liet mijn verbeelding de vrije loop: het werd deze stoffen gitaar met opgestikte snaren (het zijn er wel maar 4 hé mama, mjaaha...), met bijhorend kussen én papierenzakdoekenhoesje (voor wanneer hij zijn mama mist :-), da kan toch éé).

Stofjes van Bambiblauw (uit de voorraad!)
Paspel gemaakt met groen biaislint

Tutorial kussen met paspel: gevonden bij Oon
Tutorial papierenzakdoekjeshoesje: gevonden bij Sofilles
Mijn eerste geflock (Bambiblauw)!
Gele paspel gemaakt van biaislint omdat ik enkel geel (ofwel felgroen)  flockmateriaal liggen had.
Ik had liever dat blauw gehad maar ja, UWYH éé :-)

Dus dit wordt de komende jaren zijn 'week-thuis'. Fantastische ligging trouwens, pal op de zeedijk, school aan de overkant van straat, zicht op de renbaan in Oostende. Ik wil ook op peda!! (om verschillende redenen uiteraard :-))

Vanuit zijn kamer jammer genoeg geen zicht op zee (dat is het voorrecht voor oudere studenten),
maar wel zicht op Oostende, de school en de renbaan aan de overkant

 Het inrichten kan van zijn kamer kan beginnen, zijn slaaphoekje is in elk geval al klaar :-)

Ohja, die gordijnen heb ik gisterenavond ook nog ingekort,
niet zijn favoriete stofke maar het gaat nu tenminste donker zijn 's nachts.
Ik had deze gordijnen nog liggen en och, het is geen moeilijk manneke.


En dan was het loslaten...
Mama vertrok richting strand om uit te waaien en om proberen positief vooruit te kijken. Met de week van huis, een lege plaats aan tafel, zoveel stiller in huis  ... maar ooh wat gun ik het hem van harte: een heerlijk studentenjaar en een fantastisch resultaat (laat ons hopen, maar ik heb alle vertrouwen in mijn kerel).
Ik denk dat ik maar zo'n papierenzakdoekenhoesje voor mezelf ga maken, voor het moment zal ik het meer nodig hebben dan hij denk ik ...


Dit is mijn UWYH #04.



39 opmerkingen:

  1. Oh Trui, dat heb je mooi gamaakt voor jouw student ! Tof om zo aan zee te kunnen gaan studeren!
    Ik wens hem veel succes met de studie en het kotleven!
    en voor jou, lieve Trui, een hele dikke warme troostknuffel ;-))
    Kop op, een week vliegt zó om!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Trui, ik leef met je mee (mijn student blijft gelukkig gewoon thuis wonen, maar moet met zijn 17 jaar wel dagelijks in dat (niet ons favoriete) Amsterdam), wat zal dat een gemis worden.
    Maar wat heb je een geweldige spullen voor hem gemaakt, helemaal te gek! Vandaar die high/speed gisteren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met liefde gemaakt, ver weg en toch dicht bij, dat is inderdaad loslaten waarbij vertrouwen en samen geloven in een mooie toekomst het allerbelangrijkste is, en een beetje smsjes over en wer kunnen het leed al wat verzachten, de zakdoekjes inbegrepen :0) Wat een kot zeg, daar zou ik willen zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je prachtig gemaakt, echt heel mooi!
    Het zal een rare week (tijd) worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n mooie dingen, Trui! En wat een 'room with a view'! Succes alvast met het loslaten: bij elk stapje ga je ongetwijfeld weer wat trotser zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk gemaakt !
    Agos, ik kan me voorstellen dat het even slikken is en tegelijk een mooi moment is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, die gitaar mèt zakdoekjes is echt gaaf!
    Verder lijkt het me heul moeilijk hoor, dat loslaten...
    Nou ja, je weet dat hij er mooi bijzit in ieder geval!
    Gelukkig heb je genoeg afleiding denk ik zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw Trui wat heb je dat allemaal mooi gemaakt zo leuk ook de stof met gitaarjtes er op. En ja is even slikken als ze het huis gaan verlaten, maar gelukkig komt hij de weekenden lekker naar mams.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WOW! Heel mooi! En wat stoer van je zoon om er voor jou mee op de foto te gaan! :-) Sterkte, het went vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je zoon zit redelijk dicht in mijn buurt dan...mijn beste vriendin woont daar trouwens super dicht bij en haar zoon zit er in zijn derde jaar...zware studies maar echte werkers halen het; Haar zoon is drie jaar op rij met glans geslaagd. Maar het is een studiebeest , dat wel.
    Succes en PROFICIAT!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ow leuke schoenen heb je ook (en een knappe zoon ;)
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knappe foto van hem. Hij zal het daar zeker naar zijn zin hebben maar hij zal zijn toffe mama toch ook wel missen hoor. Die gitaar is superleuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het studentenleven, de mooiste tijd die er is (volgens ons dochter) Je hebt wel knappe spullen gemaakt voor je zoon, hij zal het er zeker en vast naar zijn zin hebben, maar hij zal ook blij zijn als hem terug thuis kan zijn, onder de vleugels van mama :)

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. studeren aan zee, kan het nog mooier en gezonder. Ik wil terug in de tijd en mijn studententijd overdoen, de mooiste periode van mijn leven. Succes jongen af en toe een beetje studeren en vooral genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohweeh, Trui ! Wat heb je dat mooi voor mekaar. Die gitaar is keitof en alle accesoires ook. Die gaat zeker en vast elke dag aan u denken. Wat een mooie lokatie om op kot te gaan. Tja, loslaten hé mama maar dat is zo ne schone tijd, het studentenleven....dat komt helemaal goed . Toch veel sterkte want het zal toch wel wat wennen zijn en tevens veel succes aan de student.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super!!! Dat is mijn ventje zijn school! Al zat hij op kot en nooit op peda... En stiekem ben ik daar precies wel vaker geweest dan mijn ouders wisten ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een super leuke gitaar,ook mijn zoon speelt gitaar leuk,hoe oud is die nu?mijn zoon loopt nu stage hier op het dorp gelukkig,hij is 17 nu,heel veel sterkte hoor met dit loslaten,(zo leuk, we hebben zoveel gemeen)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is wat. Wát een mijlpaal bereikt zoonlief hier! (En jij ook!) Ik vind de gitaar echt helemaal gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh jasses, volgend jaar moet ik er ook aan geloven. Sterkte! En geweldig die gitaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie cadeautjes heb je voor je zoon gemaakt. Hij zal stiekem wel fier zijn op zo een lieve mama, want openlijk geven ze dat nooit toe hoor! Zo zitten grote jongens in elkaar... Gelukkig zijn er de dag van vandaag gsm en pc.... Dat verkleint de afstand...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ahja... That's life... Maar wat heb je 'm heerlijk verwend met al dat moois! Die knappe zoon van jou gaat d'r wel komen! En mams heeft af en toe een goed excuss om 'even naar 't strand' te gaan, toch? :-)
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, ik zal daar op tijd 'een boekje gaan lezen op het strand' :-)

      Verwijderen
  22. dat moet heel raar zijn met één minder in huis. sterkte! wel hele gave dingen die je gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar mijn kleine zusje toch!
    Het is niet leuk om ze los te laten, maar denk eens aan onze tijd en hoe blij wij waren om het ouderlijk huis te mogen verlaten? (meer dan 20 jaar geleden) Weliswaar om te trouwen, maar das hetzelfde; alleen komt hij nog elk weekend terug ;-)
    En wij? Wij gaan af en toe op bezoek ;)
    Wees maar een fiere mama en met zo een keicool kussen kan zijn jaar al niet meer stuk.
    Mijn studente aan de hoge school heeft haar 'kot' in haar kamer, aan het einde van de gang van mijn appartement, hihi.
    Hij komt er zeker wel want ik ben zijn meter! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. lijkt me supermoeilijk dat loslaten - en ik geef toe dat ik een bang hartje heb voor dit moment (dat er hier ook al binnen enkele jaren zit aan te komen) Hou je taai "mam"! Voor zoon is het dan weer superspannend - hopelijk heeft ie het helemaal naar zijn zin daar in Oostende! Je hebt alvast voor heel wat huiselijkheid gezorgd op zijn kot, en de gitaar is zo cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi gemaakt!

    Je mag fier zijn op je zoon het gaat zeker lukken!
    Warme knuffel,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige plek om te wonen!


    Ik hoop dat zijn kamer al snel ZIJN Home sweet home plek zal worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O * slik* kleine mannetjes worden zo wel heel snel groot..
    succes ermee hoor met het loslaten..moet er niet aandenken. gelukkig zijn mijn meiden nog lekker jong! De plek is idd geweldig om te wonen; dat zit wel snor!
    PS ik ben verhuisd..;) kom je me opzoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wanneer doe jij dat toch allemaal? Daar aan de zee telt een week toch ook maar 7 dagen, of toch niet ;-) ?
    Super coole gitaar!
    Veel succes voor je zoon bij het aanvatten van zijn studies en jij bij het wennen aan het idee dat hij nu wel erg groot wordt :-)))!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. O help, als ik nog maar aan dat moment denk (en Lilith is pas 3, haha) word ik al emo... Maar de studententijd is wel geweldig, ik denk er nog altijd met nostalgie aan terug. Prachtig, dat gitarenkussen!
    Ik heb eindelijk gereageerd op je vraagje op mijn blog, i.v.m. het naaiwinkeltje in Roeselare... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lang leven internet, we hebben al 2x ge-video-chat (schrijf je dat zoo?) Alles dik in orde op zijn 'kot', hij tevreden, ikke ook tevreden :-) En vanavond zijn we weer voltallig aan tafel, joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt goed voor een moederhart!
      Geniet vanavond van de verhalen en de gezelligheid van heeerlijk samen zijn!
      liefs marina

      Verwijderen
    2. Dank je wel Marina, gaan we zéééééker doen! :-) Liefs!

      Verwijderen
  31. Ojee ja dat loslaten he!!
    Maar je hebt er goed voor gezorgd dat ie je niet kan vergeten met al die mooie spulletjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Aaaaaah, wat heb je dat mooi geschreven.
    En mooie dingen voor hem gemaakt.
    Mooie jongen ook trouwens. Die zal nog heel wat vrouwelijke studentjes achter zich aan krijgen, schat ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige gitaar!
    Hopelijk heeft hij een fijne studententijd...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui