zondag 30 september 2012

Ik kan toveren ...

Eerst en vooral… dank jullie wel voor de toffe, lieve, aangename reacties die ik mocht ontvangen op mijn vorig blogbericht. Ik heb er heel erg van genoten!

Ondertussen weet ik al hoe ik mijn machine moet opzetten en heb ik zelfs al wat kleins gemaakt. Een papierenzakdoekjeshoesje, dit kan ik al :-)


Wat een fijn machien is dit, zelf had ik dit nooit durven kiezen. Mijn ventje heeft smaak! ;-) (maar dat wist ik al hahaha) Wat zit er allemaal op …  start/stop knop, draad-afzetknop, draadafsnijder, eenvoudig te kiezen (100'n) steken waarbij je de info krijgt welk voetje, spanning, bovenspanning je moet gebruiken, de juiste knoopsgaten maken, knopen aannaaien, verhoogde voetje voor dikke stoffen, speciale satijnsteken (had ik dat geweten, ik had minder moeten vloeken op dit kleedje :-)). Volgende week mag ik naar de winkel om een volledige uitleg te krijgen hoe alles werkt. En ondertussen blijf ik oefenen… binnenkort ga ik op patchwork- en quiltles want ook dat kan mijn machientje. Het zal even duren voor ik alle kneepjes ken, maar ik ben een geduldige leerling. Geduld komt met de jaren en aangezien ik nu op tram 4 zit, zal dit enkel beteren niewaar?

En ondertussen …

Wisten jullie al dat ik kan toveren?!

Onze kleine meiden zijn er in elk geval van overtuigd. “Ik kan een blad onder de kraan steken en dat verdwijnt vanzelf! Huhh?” Wel … ik ontdekte voor het eerst “SOLUVLIES”.
Met dit vlies kan je handig tekeningen naaien op iets gebreid of gehaakt. Je brengt je te naaien patroon over op dit vlies, daarna speld je het vast op je gebreide trui en naait op de lijnen van je tekening. Daarna stop je je trui met vlies onder de kraan en het vlies verdwijnt vanzelf door de waterstraal. Vol ontzag had ik 2 paar kleine meidenoogjes die het magische gebeuren volgden.




Luna is in elk geval blij met het eindresultaat. Ik breide een topje uit “Katia 40, creaties voor kinderen”. Ik breide dit met Katia Gemini (eerlijk gezegd niet mijn favoriete draad maar het resultaat mag er wel wezen, gelet op de schouderbandjes). Het is draad dat je kan opendoen en dan bekom je zo'n frulletjes-resultaat.


Zoals gewoonlijk is mijn zomertenuetje klaar, als de herfst eraan komt :-) Gelukkig kan ze dit ook nog dragen over een bloesje of T-shirt met lange mouwen, zo is mijn werk toch niet voor niks geweest. Een goede planning van wat wanneer te maken ... niks voor mij, of enkel om in duigen te vallen :-)

23 opmerkingen:

  1. Dat soluvlies is iets speciaals zeg, wat mooi!!
    Je ventje heeft er echt wel een machientje uitgekozen voor jou, wat zal je kunnen experimenteren. Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoog niveau al van in het begin!
    Het truitje is echt mooi en die bloem en schouderbandjes maken het af!
    Dat is echt een machientje voor u, en dat kan je toveren daar verschieten we niet van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb ook ooit soluvlies gekocht, maar eigenlijk nog nooit echt iets mee gedaan.

    En fijn dat je nieuwe machine zo bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie nieuwe header! Vijf kinderen, zie ik dat goed...respect hoor!
    Fijn dat je nieuwe naaimachine zo goed bevalt, wat zal daar nog veel moois onder vandaan rollen! Daar geniet ik graag van mee :)
    Leuk topje en helemaal leuk met die geborduurde bloem, Top Topje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg, zit jij mij ff lekker te maken met je machientje. Daarmee vergeleken is die van mij... nogal uuuuuh eenvoudig haha!
    Leuk truitje, mooi gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk truitje! Hopelijk past 't nog tegen de volgende zomer...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag tovenaresje:)

    Prachtige nieuwe header!

    Mooie creaties!

    Wauw, wat een machine!


    Te laat maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Als ik kon toveren......................

    Liefs,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je zo'n mooie naaimachine hebt gekregen, dan gaan we nog meer moois zien. En wat goed dat jij vlies kunt weg toveren, (kun je ook rommel weg toveren dat zou super zijn). En je truitjes is leuk geworden.

    Hoop dat dit berichtje blijft staan, zag dat de vorige ook weer foetsie was. Want ik had gezien dat je het pakketjes op je verjaardag had ontvangen.

    Lieve groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat zal dat een chique naaimachien zijn! Daar zul je heeeeeeeeel veel plezier van gaan hebben.
    En wat heb je een leuke top gemaakt met wondergaren en tovervlies.
    En de nieuwe bovenkant van je blog vind ik helemaal geweldig. Wat een leuke kinders.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk zakje en ik ben helemaal vol bewondereing van dat vlies. Waar haal je eigenlijk zo'n vlies of misschien heb ik erover gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owwww heb jij een mooie naaimachine gehad? Wow!!!!! Ik denk dat ik er ook maar eentje voor mijn verjaardag ga vragen hihihi
    Ik vind je zakdoekhoesje geweldig. Ik doe het je niet na hoor!!!!

    Dat tovervlies ken ik niet. Wat leuk is dat. En wat een leuk resultaat zo die bloem!!!!

    Fijne zondag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He tovenaar, zouden dat dan die magische krachten zijn die je krijgt vanaf 40? :-) Je hebt al leuke dingen gemaakt, en ik vind je nieuwe banner hier bovenaan ook supermooi! fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wist al veel langer dat jij kunt toveren. Moet je kijken wat jij allemaal met een simpel recht lapje of een bolletje wol kunt maken...;-) Dat soluvlies is alleen een handig hulpmiddel. Wat een super leuke top heb je voor de dame gemaakt en ze showt het zo heerlijk professioneel!
    Ook je zakdoekenhoesje ziet er keurig netjes uit.

    Wat een mooie header heb je bovenaan je blog! Mooie foto's van mooie mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé Trui, ik zit hier lekker te gniffelen bij het lezen van al die reacties want IK ben de gelukkige eigenares geworden van dat supermooie zakdoekenhoesje met bloem!!!! Joepie!!! En ik vind dat Luna echt prachtig staat met haar mooie vestje, dat kan ze inderdaad nog wel even doordragen.Jij bent toch een ongelooflijk bezig bijtje hè, zovéél moois dat je gedurigaan maakt, seffens ga ik 't nog echt geloven dat je toverkrachten hebt ;-))
    Doe jij zo maar lekker verder, en ik ben er van overtuigd dat wij nog het laatste niet gezien hebben van jou met dat supernaaimachien van jou!!!
    ik wens je nog een heerlijk zonnig zondagje vandaag

    liefs

    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohh wat heerlijk he,ik kan niet zo goed met een naaimachine overweg als dat jij dit kunt,maar wie weet ooit nog eens....!By the way je blogheader is MOOI...echt HEEL ERG LEUK!Zo jij te samen met al je grootste bezittingen!Een mooi gezin heb je!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij kunt niet alleen goed toveren met soluvlies maar ik zie dat je ook een paar prachtige foto's van je gezin in je header hebt getoverd. Super gaaf!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een top-naaimachine !
    Dat soluvlies kende ik ook nog niet. Mooi truitje en inderdaad het kan nu ook nog gedragen worden zoals je zelf omschrijft.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He dat ken ik ook niet!!
    Goed bezig ook jij op je machientje!! Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Woeps en eigenlijk ben ik dan nog vergeten te zeggen dat de stand van mijn UWYH hierbij op nr. 6 staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldige tovertruc zeg!! En mooi resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui