zaterdag 22 september 2012

Recykleren - Japanees Look

Voor 1 euro gevonden op
de Vlooienmarkt in Brussel
Recykleren ... eerlijk gezegd had ik er nooit over nagedacht om dit te doen. Tot ik blogland ontdekte ... Ondertussen struin ik rommelmarkten en tweedehandswinkels af achter leuke oude kledij met liefst zoveel mogelijk vierkante meter stof. Zelfs mister Creatuur staat er al op ingesteld. Ook de zak van spullenhulp raakt hoe langer hoe minder vol (sorry spullenhulp!) want in mijn verbeelding ga ik er dit en dat en dat mee maken. Ik heb al een mooi stapeltje ... en menig maal zit ik vol bewondering naar de blogs van Zaanse Zolder, Maarnietvangrijs, Mamarina ... te kijken. BoomieBlogt startte Recycleren editie 2012 ... de ideale moment om er ook in te vliegen.

Ik koos als eerste experiment dit kleedje. En ja... direct het moeilijkste uit mijn doos denk ik. Het is namelijk satijn. En wil satijn nu toch wel verschrikkelijk schuiven onder de machien?? (of heeft iemand daar een hulpmiddeltje voor?) Enfin ... ikke met wel een beetje gevloek de stof onder handen genomen. Dit toch wel mooie stofje, gecombineerd met een patroontje uit de Knippie nr. 4 augustus/september 2012, werd dit kleedje ...



Ik ben niet 100% gelukkig met de afwerking (wegens het verschuiven van de stof tijdens het stikken) maar ons Fé glundert... en is het tenslotte niet dat dat telt?



Oja, en wanneer je vol enthousiasme vergeet je strijkijzer minder warm te zetten, dan krijg je dit. 


Als dat dan een stukje van je in elkaar gestoken kleedje is, dan vloek je wel eens hééééél grondig :-)
Hierdoor had ik wel geen stof meer over voor het biesje dus loste ik het op met het contrasterende rood van het biaislint en de rode knop uit de knopendoos. Euveltje opgelost ... en nu strijkijzer proper krijgen want dat plakt er nog serieus aan zelle!







Terwijl ik de laatste hand aan het leggen was aan het kleedje, ging papa met Fé naar de winkel. Bij het terugkomen duwde een blinkende Fé deze mooie bloemen en lekkere chocolade (met vooral een prachtige wikkel errond!) in mijn handen ... zo blij is ze met haar kleedje ...

Ik begin direct aan 100 andere kleedjes! ... slik ... wat is het héérlijk een (plus)mama te zijn!

Dit is mijn UWYH #05.
UWYH is een idee van Mamanon.




17 opmerkingen:

  1. Superplus mama :) Zooo lief (en heel erg verdiend hé)
    Ja dat is waar je gaat kledingstukken anders bekijken, zo zat ik eens op de vlieger tussen zakenmannen en in mijn hoofd mogelijkheden zat en heel wat minder serieus. Ja en dan begin jij met satijn, dat is echt durven hoor.
    We heel geslaagd!!! Dat strijkreiniger stiftje is iets minder milieuvriendelijk maar dat zien we even door de vingers :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh Trui wat heb je dat weer mooi gemaakt zeg!Jij krijgt van mij de Liebster blog award!Je hebt hem ?!?! al een keer gehad,ik van de week en wilde eigenlijk geen 11 blogs nomineren daar er teveel leuke blogs zijn met minder dan 200 volgers,maar ben toch maar overstag gegaan...aan jou de keuze of je wel of niet meedoet,ha,ha...;-)(ik hou normaal ook niet zo van het soort 'kettingbrieven gedoe',maar ja toch niet verkeerd misschien om leuke blogs eens extra onder de aandacht te brengen!)

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat rode biesje is er net heel leuk aan! Geluk bij een ongeluk, zou ik zo zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, een uniek kleedje voor weinig geld! Het rood erbij is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel mooi gedaan! Een kleedje dat ook hier gegarandeerd in de smaak zou vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap gedaan Trui, het is zo leuk geworden en wat slim opgelost het ongelukje met de strijkbout.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt echt lef om met deze stof te beginnen zeg!
    Mooi geworden, een stralend modelletje :)

    liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou een leuk resultaat hoor! Lijkt me ook een lastig stofje.
    Wie weet wat je nog meer allemaal gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk! Doet me direct aan het Oosten denken.
    Zeer mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh en niet allen Fe was blij maar ik ook!!
    Wat een geweldige post lag er op me te wachten toen ik gister thuis kwam!!
    Dank je wel lieve Trui !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha! Jij bent ook een meervoudige mama!!! Nice 2 know :-)
    Hé en dat kleedje ziet er super uit! Leuke details heb je erin verwerkt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super kleedje geworden!

    Gladde stoffen naai ik zelf altijd met mijn spelden horizontaal gespeeld ipv verticaal.Zo kan je over je spelden naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geluk bij ene ongeluk: ik vind dat rode accentje wel erg leuk op het jurkje! En wat een fijne papa, die Fé mee neemt om zoiets liefs voor jou te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Trui, daar kom ik weer eens bij je op visite langs, was al te lang geleden. Wat heb je er een prachtig jurkje van gemaakt. Juist dat 'foutje' en jouw creatieve oplossing maakt het uniek en helemaal af.

    Lieve groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik vind dat rood er erg leuk bij passen. mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui