maandag 24 september 2012

Onder de indruk ... 2x zelfs



Terwijl buiten de regen tegen het venster tikte, 
(en ik nog geen zin had om aan het werk te gaan)
zat ik in de zetel onder mijn dekentje en las mijn boek uit.
Maar ik ben stil ... héél stil ... want ik las ...


Prachtig geschreven, hartverscheurend,
gebaseerd op waargebeurde, schokkende feiten.
La rafle du Vel' d'Hiv, juli 1942

Ik ben zwaar onder de indruk.
"Opdat we dit nooit zouden vergeten"

                                        

Ik ben ook onder de indruk van de samenhorigheid hier in blogland.
We kregen niet zo'n goed nieuws te horen ivm
Linda (Minimoek), een lieve dame met een hele leuke blog.
Graad had ik wat gemaakt voor haar, maar had geen adres of gegevens.
En toen kwam Moos met dit lieve initiatief,



Dus wie ook volger is van Linda en graag iets wil doen
om haar een hart onder de riem te steken,
kijk even bij Moos en haar Moosies

Dank je Moos voor dit prachtige initiatief!

20 opmerkingen:

  1. vaak kan een boek je helemaal begeesteren en zindert de inhoud nog even na...Dat is de kunst van de schrijver, zijn boodschap komt "aan" !
    Nog een fijne dag,Trui !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb enkel maar bewondering voor zo'n schrijv(st)ers en ben blij dat ik me daar ook volledig kan in verliezen. Ook voor jou nog een fijne dag en hopelijk niet te veel pijn met je hand!

      Verwijderen
  2. Heerlijk, maar soms ook zwaar, als een boek zo'n indruk maakt en zo blijft hangen in je hele lijf (tenminste, zo voelt het soms bij mij).
    Enne.... het is weer cosy leesweer. Ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kan daar echt dàààgen blijven mee lopen... en dit is er zo eentje. Maar ik ben echt blij dat ik het gelezen heb.

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig boek he, en toch ook weer niet. Ik heb heel wat tranen gelaten tijdens het lezen. Haar andere boeken zijn ook zeker het lezen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, prachtig en toch zo'n droevig verhaal. Ik heb haar naam al bij in mijn boekje geschreven dat mee op en neer naar de bib gaat.

      Verwijderen
  4. Merci voor de tip, die zet ik dan alvast op mijn 'to read' lijstje! Ben je trouwens al verder geraakt dan het eerste deel van 50 tinten? fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echte aanrader, maar in niets te vergelijken met de 50-tintentrilogie. 'Haar naam was Sarah' blijft aan je vel plakken. Deel 2 van 50 tinten ligt klaar, maar ik moet even dit laten bezinken denk ik.

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. ... ik zal Sarah nog een tijdje meedragen denk ik (en héél die verdomde geschiedenis). Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  6. Een prachtig boek, ik kon het niet neerleggen, had een brok in m'n keel. Vond het mooi en moeilijk en zal het nooit vergeten. En dát is de bedoeling van dit boek. Knap als je dat kunt overbrengen.
    Ook ik doe mee hoor voor Linda, was al wat aan het maken. Ik heb haar adres wel, maar zo een hele volle doos van alle blogmeiden is natuurlijk wel écht heel erg leuk! x Syl
    p.s. zal morgen ook even die buttong voor Linda op m'n blog zetten, da's een goeie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het heeft zijn doel niet gemist. Normaal begin ik snel aan een nieuw boek, maar ik ga dit toch even moeten laten bezinken. En zo geweldig neergeschreven hé.
      Ja dat zal fijn zijn voor Linda, goh, wat ben ik geschrokken.

      Verwijderen
  7. Mijn dochter heeft het boek ook gelezen, en ja hoor, ook zij was er stil van. Het is een boek dat haar nog lang zal bijblijven!!
    De film is volgens haar net ietjes minder, maar dat zal je altijd wel hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo te lezen is dit een hele echte aanrader...
    En inderdaad: samenwerken voor Linda is wel het minste wat we kunnen doen he?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heb het boek ook liggen....en de 50 tinten krijg ik ook nog te leen.
    Nu de tijd(rust/zin)er voor vinden.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig boek hé, ik heb het ook gelezen.
    Ik ken de blogvriendin nog niet maar wil zeker via deze weg mijn steun betuigen aan iedereen die haar nauw aan het hart ligt. Hopelijk komt het allemaal goed. Een positief herstel toegewenst aan haar.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een ´mooi´boek,in die zin voor hoeverre je het mooi kan noemen,vandaar dat ik het woord tussen aanhalingstekens heb gezet,maar een boek wat eigenlijk iedereen gelezen zou moeten hebben...ik heb de verfilming ook gezien en bij beiden zijn er heel wat tissues door heen gegaan...en dat voor Linda,ga ik zeker aan mee doen via Moos en haar Moosies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Indrukwekkend boek, daar word je wel stil van....
    Dank voor je blogje ivm Minimoek. Ik ga met de MOOS-aktie meedoen!
    Fijne dag!
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb ik ook in één ruk uitgelezen!! Een beetje van dat genre "De boekendief", ook héél mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui