maandag 29 oktober 2012

First the lady, then the monkey

Mijn collega is jarig vandaag ...En hij is niet zo maar een collega. Néé, hij kiest vrijwillig om met mij samen te werken en dat is al een hele noot om te kraken hahaha. Wij zijn samen 2 freelancers die ons plaatsje gevonden hebben in de uitgeverswereld. Reeds 8 jaar werken we samen, ons kantoor is bij mij thuis. En mijn collega ... die is volger van mijn blog. Eigenlijk moet hij helemaal geen volger zijn om te zien wat ik allemaal doe, want ik klets hem de oren van het lijf over al mijn creatieve uitspattingen (tot vervelens toe denk ik wel eens) en hij krijgt ook altijd alles onder zijn neus geduwd dus je kan hem al stilletjes een expert noemen in 'creatieve vrouwenzaken'. Maar ik vind het wel een lief gebaar dat hij mij ook nog eens volgt :-)

Enfin, hij ziet dus alles de revue passeren en ik kon het nu echt niet laten ook voor hem iets te maken. Dus ik maakte deze tablethoes. Hij is eigenlijk echt geen vragende partij voor een hoes, want hij heeft er geen probleem mee zijn (onbeschermde) tablet gewoon op de achterbank van de auto te kegelen, maar goed, ik dus wel :-). Dus hij krijgt van mij, uit liefde voor zijn tablet en als kroon op onze vriendschap/collegialiteit een tablethoes :-) Om hem niet met een rood hoofd van schaamte de een of andere vergadering te laten binnenlopen met een felgeel hoesje met bloemetjes, heb ik wel mijn toevlucht gezocht tot de soberdere kleurtjes. Wat ik niet kon laten, is een feloranje aapje als decoratie (maar er wel voor gezorgd dat het er aan- en afgeklikt kan worden, so don't worry Rudi!)
Want zijn leuze is, als we ergens binnengaan: 'first the lady, then the monkey', vwala, hij heeft zijn monkey. Benieuwd of hij nu 'first the lady, then the monkeyS' gaat zeggen :-) ... of dat hij het oranje aapje toch maar wijselijk thuis zal laten ...

Stofjes van de hobbybeurs in Zwolle en dus uit de voorraad.
Tablethoes gemaakt volgens deze tutorial, ik heb wel de afmetingen aangepast (UWYH n° 21)
En nu hopen dat de hoes past, want ik heb hem gemeten met de middelen die ik op dat moment had,
nl. een A4-blad :-) want het moest snel gaan ;-)

Aapje gehaakt uit het boekje Amigurumi & More van Tessa van Riet-Ernst
Ik maakte het aapje hier ook al een keertje en waarvan hier een mooie reportage :-)
Catania-katoen uit de voorraadkist (UWYH n° 22)
 Gelukkige verjaardag Rudi!

33 opmerkingen:

  1. Hey Rudi, jij hebt geluk met zo'n collega! Ik vind de aap suuuuuperleuk (en het idee erachter ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rudi, gefeliciteerd met je verjaardag én met zo'n super lieve en mega creatieve collega!
    Trui, wat heb je dat weer geweldig gemaakt; zowel de hoes, als het aapje, als de combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede kollega's zijn goud waart. Wens hem ne hele gelukkige, allee hij kan het dan zelf wel lezen op je blog!!!!
    En dat aapjes is echt superschattig!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha ha ha gefeliesssss aan je collega ehm Rudi lees ik hierboven , enne je zult echt wel een aller aardigste dame zijn als hij al zo lang met je werkt ha ha.
    wat heb je voor prachtigs gemaakt die aap ♥ en dat hoesje voor de tablet.....hij zal er vet blij mee zijn, met zo een lieve collega

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rudi gefeliciteerd!
    Met al dat moois van Trui is het zeker een geslaagde verjaardag!
    Dus vergeet niet je mooie tablethoes te gebruiken voordat je je tablet op de achterbank kegelt hihihihi Het aapje is zo lief .... en de chocolade heerlijk hahahahahahaha

    Vind het schitterend wat je weer gemaakt hebt Trui!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super om zo een collega te hebben! Wat een koddig aapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat knap zeg. :-) kleine Ward zegt hier. ooh, dat is een mooike aapke hoor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd Rudi!!Dat wordt trakteren!
    O trui wat heb je dat allemaal weer prachtig gemaakt! Waar haal jij toch je enthousiasme vandaan..(je collega)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Rudi, drie klinkende totjes x x x
    En veel moed om met je aap rond te lopen, woe ha ha ha...als dat niet dubbelzinnig klinkt dan weet ik het niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahaha!! Proficiat Rudi, Trui is ne schat, wat leuk als twee collega's zo goed overeen komen!

      Verwijderen
    2. Katrien, ik ga hem hier zelf laten op antwoorden ... als hij durft :-)

      Verwijderen
  10. Hij boft maar met zo'n collega! Super gemaakt! En Rudi gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super cadeau! Rudi gefeliciteerd hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte voor Rudi, mooi gemaakt zijn prachtcadeau! En nou taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, ik dacht al iets herkenbaars te zien...ook leuk in oranje! Gefeliciteerd voor Rudi, hij zal toch wel een heerlijke taart meegenomen hebben voor jou?!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt Rudi!!!
    Tof gemaakt Trui, ook de manier om het aapje aan te hangen, stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat Rudi-de-collega-en-blog-volger!
    Trui heeft superfijne cadeautjes voor je gemaakt! En ik vind sowieso dat die aap overal mee naartoe moet vanaf nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Janina en Hanne: Eigenlijk heeft hij ook nog taart gekregen vandaag :-) Maaaaar we gaan morgen wel lekker gaan eten voor zijn verjaardag, dus dat is ook goed hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat leuke en bijzondere samenwerking dan! Hoera hoera gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat oranje-aapje maakt het geheel echt wel af!
    Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lief gebaar, Trui. Als ik het goed begrijp leest hij er eerst over op de Blog alvorens hij het ontvangt. Die gaat verschieten dan. Heel tof van jou. Ook goed tegen diefstal ipv laptop op de achterbank, die hoes. Toffe knipoog met die aap.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    p.s. : uitnodigingen voor de film zijn verstuurd naar mijn vriendinnen. Benieuwd wie meegaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag lieve blogvolg(st)ers van mijn super collega en vriendin Trui. Hartelijk dank voor jullie lieve wensen en reacties. Ik begin het blogwereldje met de dag fijner te vinden ;-). Trui is inderdaad niet alleen een super creatieve en toffe collega, maar in die 8 jaar zijn we ook de beste vrienden geworden en dat maakt het ook na zoveel jaren best "draaglijk" om verder samen te werken ... ;-). (@Katrien: ik denk dat dit antwoord duidelijk is :-) )
    Vandaag heeft Trui ervoor gezorgd dat mijn verjaardag echt onvergetelijk wordt, het aapje wordt mijn trouwe gezel, de hoes doet nu al dienst en inderdaad de maten zijn "snel" opgemeten met een A4'tje, maar dat valt mee hoor. En die pralines... die eten we wel lekker samen op hé Trui... Nogmaals bedankt Trui en lieve blogvriend(inn)en voor jullie wensen. Het heeft me echt deugd gedaan. Het etentje heb je meer dan dubbel en dik verdiend Trui! Dankjewel iedereen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar Rudi, ge zijt gewoon ne kanjer!
      Ik wil ook zo een heerlijke samenwerking als jullie; meneer Rudi en Mevrouw Trui koesteren die vriendschap!!!
      :)

      Verwijderen
  21. Wat n superattent en gaaf cadeau! Fijne collegas zijn goud waard.

    Lieve groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat geweldig om zo met elkaar om te kunnen gaan. En wat lief dat je dat voor hem gemaakt heb. Heb ook al kunnen lezen dat het aapje ook is aangenomen hihi. Dus dat zit allemaal goed.
    Super gedaan Trui

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. WAt een gaaf kado, zo super leuk gemaakt. Leuk dat je mijn volger bent geworden. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  24. nog nen late gelukkige verjaardag hé Rudi. Tot nog s bij ons Trui. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ach, ik ben hier beetje laat met mijn verjaardagswensen, maar ze zijn toch gemeend. Fijn als colega's vrienden worden. Heb ondertussen kunnen lezen dat Rudi blij is met het hoesje en het aapje... Is nog maar eens bewezen dat mannen ook wel houden van troeteldiertjes.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui