maandag 1 oktober 2012

Home Sweet Home - Voortuinproject - part 3


Het was gisteren echt geen weer om binnen te zitten. Ondanks de deadline voor mijn werk, mijn naaimachien dat staat te lonken én een grote berg strijk (en die kan ik dus niet wegtoveren zoals hier) ben ik toch maar verder aan de slag gegaan in de voortuin.
De laatste struiken lavendel moesten eraan geloven, ook het onkruid heeft het geweten ... en ik kon zowaar mijn trui uittrekken in het najaarzonnetje, zalig was dat!

En nu is alles opgekuist, klaar voor de extra nieuwe aarde, de laag kalk én de grondbedekkers die ik nog moet gaan uitzoeken. En jullie moeten (alléé je moet niks, maar aangezien je toch aan het lezen bent...) eens kijken ... ik heb voorlopig de stronken van de oude lavendelplanten laten zitten en kijk, piepkleine nieuwe lavendeltakjes komen piepen. Hopelijk overleven ze de winter, dan kan ik mijn stekskes, die het trouwens ook zeer goed doen, gebruiken om ergens anders te planten in het voorjaar.

De laatste bloemetjes staan in bloei, de oude lavendel is eruit, de nieuwe komt piepen ...
Kijk wat een kanjer! ... en deze keer heb ik het over de spin :-)
Deze zomer hebben we er vele gezien, maar deze kadet spant toch de kroon.
Wisten jullie dat de struik van de blauwe bessen mooie rode blaadjes krijgen in de herfst? Wij dus niet, chique hé!
Van die pompoenen wordt deze week vast nog lekkere soep gemaakt.
Die leukerds van kikkers zitten aan mijn voordeur op een oud kastje dat we ergens opgepikt hebben van het groot huisvuil
en de stenen die er onder liggen zijn brokstukken van het kasteel van Richard Leeuwenhart :-)
De krans in het midden is gemaakt door mijn zus, mooi hé!




Ohja... en dit weekend kocht ik een spiksplinternieuwe naaischaar, eentje van staal en vlijmscherp.
Iedereen afblijven thuis! Van mij! Want ik ben het waard ... dat zegt Mme Zsazsa toch! :-)
De restjes stof waar mijn schaar ligt op te pronken zijn voor een nieuw projectje dat ik gestart ben, maar hierover later meer. Nu zal ik maar eerst eens die deadline gaan halen ...


Meer Home Sweet Home? Check Barbaramama

19 opmerkingen:

  1. oooh heerlijk plaatje en wat een gave banner!!wiode ze vrijwillig poseren Trui?hihiik heb ook zo'n schaar,AFBLIJVEN!!!X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het zijn stukjes van bestaande foto's maar ze kennen het al als moeder met haar kodak afkomt :-)

      Verwijderen
  2. Oh wat ben jij goed bezig zeg!!!!
    Word echt te gek!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leuke werk mag nu inderdaad beginnen :-) Plantjes uitkiezen en plannetjes uitvoeren

      Verwijderen
  3. Och die banner boven je blog is echt prachtig!!! Ik vond die vorige foto zo griezelig...als kind van aan de kust hebben wij al van kleinsaf geleerd nooit op de golfbreker gaan staan, zo dicht in zee!!!! Maar kon je dat toch moeilijk zeggen, dan leek ik wel een ouwe moeial. Dus blij dat er al die tijd niet plots één afdonderde voor mijn ogen (hahahhahahaa)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik ben blij dat je nu met een geruster hart naar mijn blog komt kijken :-) maar kvind het wel lief :-)

      Verwijderen
  4. WAT een werk zeg, die tuin!

    En inderdaad een prachtige banner!

    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik ben ook zot op je banner (zo zeggen jullie dat toch?!) ..leuk je familie (pronkstukken!) te zien. Hier ook een schaar voor mij alleen! Heb er een flink lint aangehangen..hebben medebewoners echt geen excuus meer.

    Ben ook benieuwd naar je nieuwe project..en in het voorjaar wil ik je tuin terug zien!! Leuk ook die kanjers;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, jullie zijn weer goed bezig! Prachtig wordt het!

    Fijn dat je weet wat je gaat maken voor me, haha ik moest er opeens weer aan denken nu ik de PIF voor Wendy op de post deed. Was het gewoon vergeten :o Ik heb er nog twee open staan, waarvan eentje gepland op een dag dat ik diegene zie, scheelt weer verzendkosten en daar kan ik een mooi bolletje garen voor haar van kopen nietwaar?

    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het wordt nu echt wat met jullie voortuin, jullie hebben keihard gewerkt. Leuk, nieuwe plantjes uitzoeken, zien of ze aanslaan en kijken hoe ze groot worden!

    Wat is zo'n spin toch een prachtig beestje hè? Ik heb er hier een aan de plant voor het raam en ik kijk er steeds graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bah een kruis spin, jakkie gooi snel weg. Je tuin ziet er super uit hoor je hebt een hoop werk verricht, nu weer opbouwen met mooie plantjes

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De spin heeft toch even mijn aandacht, afgeleid. Hoewel ze meestal volkomen 'veilig' zijn, heb ik het er niet zo op ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bbrrr spinnen nee die moet ik niet vreselijk,super joh zo in de tuin werken,en wat heb je een leuke banner boven aan je blog,leuk zo met al die foto,s van jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik blijf een spin een akelig diertje vinden, ik denk omdat ze zo snel zijn en hun uiterlijk niet mee hebben. Maar toch geweldig hoe die diertjes een web maken.Goed werk geleverd Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een energie heb jij / hebben jullie daar! Schiet aardig op! Benieuwd naar wat nog zal volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, blij toe dat je lavendel het lekker doet! :-) Wat een joekel van een kruisspin trouwnes... Brr! En pompoenen van eigen tuin; wat leuk! Ik zal de oogst nog even fotograferen dit weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja, ik kijk uit naar de foto's. Altijd leuk, oogsten...

      Verwijderen
  14. Ter info: de spin zat NIET op mijn hand ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb dezelfde schaar, al 20 jaar ongeveer en ze is nog steeds een pareltje, goede koop dus!
    Jij hebt dus een man die dat duft, amai, hier gaan de heren lopen en roepen mij ter hulp, ik vind het prachtige beesten maar of ze op mijn hand mogen lopen...iets te kriebelig :)
    En pompoen, dat is lekker herfst, herfstsoep mmm!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui