dinsdag 16 oktober 2012

Lapswap-zakjes

Doen jullie ook mee met Kris' lapswap? Hier kan je lezen wat dit juist inhoudt, zéééér leuk!

Mijn bijdrage ...

Vandaag kreeg ik een berichtje van Kris dat mijn lapjes al toegekomen zijn. Ik had deze keer een speedpostbode vast denk ik, amaai, dat was snel!

De stofjes die ik opstuurde, gebruikte ik zelf voor volgende 2 projectjes ...


Sinds ik mijn blog begon, maakt mijn fototoestel enorm veel overuren. En eindelijk wordt ze nu ook eens in de watten gelegd. Want tot mijn grote schaamte slingert ze hier overal rond, zonder eigen zakje, zonder eigen plekje (en dan maar zoeken als je dringend die foto wil maken!). Ik maakte dit zakje (volgens een patroontje van Zo Geknipt, superrrrrboek!). Ik paste de maten aan naar de wens van mijn fototoestel en gaf het ook een binnenzakje (van een ander patroontje uit het boek) om de extra batterijtjes in te stoppen. De hoekjes zijn nog niet perfect gelukt, maar blijven oefenen Trui!

Combinatie van stofje 1 en 2 dat ik ingestuurd heb,
stofje 1 bestaat uit allemaal stroken figuren, hier gebruikte ik de bloemetjes en de vlindertjes,
rits uit mijn Zippervoorraad
Voor Fé's "juwelenvoorraad" (we hebben het hier over een bijna 7-jarige hoor ;-)) maakte ik ook zo'n zakje, nu met de exacte afmetingen als uit het boek, maar gebruikte nu voor versteviging Vlieseline H250, waardoor het behoorlijk stijf rechtop blijft staan, handig om juweeltjes in te zoeken dus :-) Bij dit exemplaar durf ik wel de hoekjes tonen, want hier zien ze er al iets toonbaarder uit :-)

Hier gebruikte ik stofje 4 voor buitenkant en voor de voering.
Het bleekblauwappelgroene stofke komt uit de grote voorraad.

Met het paars-wit geruite stofje maakte ik al eens een rokje (toen ik nog niet veel volgers had hihihi), dit kan je hier terugvinden.


Wie dus nog zin heeft, stuur je lapjes naar Kris! Ik wacht nu in elk geval al met gezonde spanning op mijn pakje...

En bij deze komt mijn stand van UWUY op 18 stuks!

22 opmerkingen:

  1. Goed bezig, Trui!!
    Aan alles wat jij nog van mij moet krijgen wordt gewerkt hoor. Nog even geduld. Ben nogal druk met de verhuizing en zo.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem Ria, neem maar al je tijd die je nodig hebt!

      Verwijderen
  2. Hey Trui!
    Mijn schoonmoeder is al bezig aan ketting nr2 van het patroon dat ik van jou kreeg. Ik heb ze nog niet gezien, maar zelf is ze er héél enthousiast over. Ik heb foto's gevraagd, dus je mag ze (binnenkort) verwachten.
    Grtjs,
    Ilseh

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oei oei, pas maar op met Fé....als ze nu al een verslaving heeft...
    ons Nette (nu 18) had dat ook, heeft dat nog
    resultaat: opruiming in de kamer: een visbak vol!!!! afgedankte juweeltjes enzo, wel ene grote knoop....
    en dan zijn dat alleen nog maar die dat ze weggooit...
    natuurlijk: als ik eens iets nodig heb...ze heeeeeeeft het!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha handig, hier gaat er ook geregeld iets van de grotere naar de kleinere, vorm van recyclage :-)

      Verwijderen
  4. Wow wow wow wat ga jij lekker met je lapjes en de naaimachine!!!!

    Knap hoor meis. Schitterend!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk ! Ik sta ook te popelen om te beginnen naaien uit het boek Zo geknipt ! Maar heb eerst nog wat andere projectjes op stapel.
    'Al doende leert men' is een leuze die zeker ook voor mij opgaat :-)

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het maar weer eens voorgenomen :-) en die andere projectjes schuiven dan weer naar achteren, ik moet me eens een lijstje maken en echt van bovenaf beginnen :-)

      Verwijderen
  6. Die zakjes zijn super, en die hoekjes dat hangt een beetje van de stof en jezelf af, ik heb er 14 achter de kiezen, en toch zijn ze allemaal anders en zijn de ene hoekjes wel gelukt en de andere niet, nog wat oefenen zeker :)
    Mooie stofjes heb je geswapt (hoe lang zou dat woord al bestaan; swap)
    Je fotozakje is zo lekker vrolijk, zijn onze kleuren denk ik :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al 14?! :-) Ik heb dat woord hier in blogland geleerd, zou het een uitvinding van hier zijn? en Yep, helemaal onze kleuren :-)

      Verwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. erg leuk foto hoesje,je fototoestel zal nu nog mooiere foto,s maken denk je niet??hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het fototoestel er nog uit wil komen, wie weet ;-)

      Verwijderen
  9. Wat een superstofjes ! En wat heb jij een leuke dingen gemaakt.
    Dat boek heb ik nog niet, maar is dus een aanrader begrijp ik ! x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk. Ik vind toch het fototoesteltasje het mooist (ook al vind je de hoeken niet helemaal ok :-)) Ik wilde dat ik ook eens eindelijk achter die naaimachine geraakte, maar mijn haakpen laat mij niet los...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe ook mee,zo leuk he!!
    Jij hebt ook al van die leuke stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui