zondag 28 oktober 2012

The Broken Circle Breakdown

 
'The Broken Circle Breakdown' gaat over de liefde tussen Elise,
gespeeld door actrice Veerle Baetens, en Didier, vertolkt door Johan Heldenberg.
Een relatie die onder druk komt te staan nadat hun dochtertje ernstig ziek wordt.
De film is gebaseerd op een theaterstuk van Johan Heldenbergh en Mieke Dobbels.
 
Het grijpt je naar de keel, maar het is wonderschoon!
De dialogen, de beelden, de muziek, de passie, ... ik had graag het theaterstuk gezien ...
Je staat weer met beide voeten op de grond!
Prachtig, ik zinder nog na ...

Lieve mensen, zij die nog aarzelen om te gaan,
wegens het toch wel zware thema,
neem je zakdoek mee en ga, 
het is echt een aanrader!
Prettige zondag!

18 opmerkingen:

  1. Gho...ik durf niet gaan....te zwaar thema voor mij....
    Maar ik ben er zeker van dat het "mooi" is.
    Ik ga straks naar James Bond, Sky fall...da's een ander paar mouwen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me wel goed voorstellen dat je niet durft te gaan ... de hele entourage rond het thema is wel echt af. Jij zal het vast nog heel anders ervaren dan ik, en ik was al heel erg van mijn stuk gebracht. Ik wens je veel plezier met Sky Fall, laat eens weten hoe die was.

      Verwijderen
  2. jij hebt in elk geval ervan genoten ook al is het een zwaar thema

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga hem ook kijken samen met Elise, enerzijds heb ik er wat schrik voor en anderzijds wil ik hem zien, ja ja het gaat dus een groot pak zakdoeken worden en daarna eentje gaan drinken om te bekomen denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook schrik om te gaan, maar ben nu wel blij dat ik het gedaan heb. Je wordt weer even echt wakkergeschud. Carpe diem! Wat leuk met de grote dochter gaan, ik ben ook blij dat mijn tieners met mama nog naar de cinema willen gaan. Sjobbe en Dorien waren ook erg onder de indruk, de ganse zaal trouwens

      Verwijderen
  4. Heb er al veel goeds over gehoord, iedereen die hem zag, lijkt echt onder de indruk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag hem vorige week. Ik laat niet snel een traan, maar deze keer was het raak. Zo goed geacteerd!! ook het kindje speelt fantastisch. Ik moest na de film wel even bekomen, meer dan even.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het acteertalent is echt wel van een hoger niveau. Mijn petje af voor Johan Heldenbergh (die Didier speelde), het is een film gebaseerd op een toneelstuk dat hij schreef, jammer dat ik dat niet eerder geweten heb, want ik ga ook heel graag naar theater.

      Verwijderen
  6. Al veel lof gehoord over deze film. Ik ga raar of zelden naar de film maar dit keer twijfel ik toch heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook geweest, had vantevoren niet gekeken waar het over ging....ontzettend mooie film, erg geraakt erdoor. Zeker gaan, maar die zakdoek is zeker niet overbodig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij dachten er over om woensdag te gaan, nu weet ik het wel zeker, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik alleen nog maar goeds gehoord van deze film. Wil ik zeker en vast nog eens gaan zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. deze wil k dus ook zeker zien!
    Veerle s een top actrice!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wij gingen afgelopen vrijdagavond...zéér beklijvende film, wondermooi in beeld gebracht hoe mooi de liefde kan zijn, hoe hard het leven kan zijn....heb een hele grote zakdoek nat geblèit !
    en 't zit nog in mijn hoofd, het plakt nog op mijn netvlies....maar ik ben blij dat ik hem gezien heb, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Staat ook op mijn lijstje, Trui. Maar het lukt niet altijd om naar de cinema te gaan. Veelal zie ik de films die ik wil zien als ze op DVD verschijnen, een half jaar later dus. Maar zien zal ik hem.
    Ik zal eens rap een paar vriendinnen mailen sè, als ze zin hebben, komt het er misschien toch nu al van.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Al veel over gehoord en fragmentjes ervan gezien. Ik kan best aannemen dat je je zakdoekjes nodig hebt. En mij kennende wordt dat snotteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag het theaterstuk twee keer, zo geweldig goed was het !
    De film staat nog op het programma, één van de weken hopelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja he, pffffff, wij zagen hem vorige zondagochtend, amaai, ...! Ik vond het theater al waw maar de film is nog eens zoooooo *zucht* CARPE DIEM

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui