zondag 4 november 2012

En als ik nu nog één snotneus zie hé ...

Het overkomt me wel vaker, in mijn dolenthousiasme maak ik een belofte,
om dan even later in mijn haar te krabben als de omvang van die belofte tot mij doordringt.
Zo ook weer deze keer ...
Luna werd deze vakantie 11 jaar en Fé wordt binnenkort 7 jaar. 
Er wordt nog volop getrakteerd in de lagere school en met het snotneuzenseizoen voor de deur 
vond ik het wel een leuk idee om papierenzakdoekhoesjes te maken als traktaat.
Ohhhjaaaa supertof! "Doen we! doen we! en wij mogen de stofkes kiezen héééé"!
Ok, kindjes enthousiast, ikke ook enthousiast.
Tot ik de aantallen hoorde, want even vergeten dat ons Fé in een gesplitste klas zit, 
in de voormiddag gesplitst, in de namiddag gezellig met de hele bende samen. 
Gevolg:
Fé = 9 meisjes + 19 jongens
Luna = 12 meisjes + 10 jongens
En we vergeten de juf toch niet héééé???

Enfin, belofte maakt schuld ... we zijn mooi op tijd klaar ...
maar ik wil nu géén enkele snotneus meer zien! :-)

Blauw voor de jongens, streepjes voor de meisjes van het zesde leerjaar,
vlindertjes voor de meisjes van het tweede leerjaar
Tutorial van de zakdoekhoesjes vond ik bij Sofilles
Maar die heb ik nu niet meer nodig denk ik, ik maak ze met mijn ogen dicht! :-)
Voor de hoesjes van de kinderen kochten we nieuwe stof (ahja, anders konden ze niet kiezen hé)
Voor de juffen gebruikten we lapjes uit de lappenmand dus toch nog één UWYH (n° 23).

Voor het omkeerbare jasje van de zakdoekdoos haalde ik mijn mosterd uit het boek Zo geknipt.
Hét bandwerk, with a little help from my little friend :-)



45 opmerkingen:

  1. Amai! Moedig van je! Wel een leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, ik kan mij voorstellen dat jij je heel wat hebt afgekrabd;) geen haar meer op je hoofd?;)

    Poeh, een heel karwei maar ozo leuk en gezellig!

    Een waar feestje om te geven en te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is pas een goed idee ! Geen snotneuzen meer in de klas !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahahahahahaha jij kan geen hoesje meer zien !!! Maar wel een heeeeeeeeeele leuke tractatie hee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!!!!!!

    Maar wat een werk is dat geweest meis!
    Petje af hoor voor deze schitterende productielijn hihihi

    Wat zal dat enthousiast ontvangen worden. Succes verzekerd!

    HATSJIE hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. respect!
    wel erg voor de andere kinderen in de klas hè, die kunnen nooit nog met een mooier kadootje afkomen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet te doen! Wel leuk als je het stapeltje ziet groeien, wat zullen de kinderen en de juf blij zijn. Knap hoor!
    Groetjes Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pff, Trui! Wat een berg!
    Knap werk! Je verdient echt enorm veel respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeeeeeeee wat een werk klaarde je even...maar het resultaat ; wat gaaf !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amaaaai,wat een werk.Knap gedaan en nu maar hopen dat iedereen een snotvalling krijgt en de hele dag zakdoekskes moet bovenhalen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Funny idee als kado!
    Thx voor de tip!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat een klus! Super leuk om te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Woow, wat een werkje! Maar een superleuk en origineel idee! Daar gaan de dames mee kunnen uitpakken in hun klas! Echt heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat zijn nog eens leuke weggevertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Joepie het is gelukt, ge zijt ne kanjer!!!!
    En dat hoesje voor de juf is helemaal in stijl, echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai Tui, dat verdient een hele dikke proficiat! Zovééééééééééél! (nu kan je efkes géén zakdoekenhoesjes meer zien zeker?)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaaaw, zeg! En nu nog eentje dat zegt dat ze geen zakdoek vindt, Foei!
    MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje wat een mooie stapel, goed gedaan! Maar snap dat je er even letterlijk en figuurlijk klaar mee bent ;)

    liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn hemel Trui,,,,,,,,, wat een werk heb je er van gemaakt. Je bent echt een TOP moeder dat je dat allemaal voor je Kinderen doet !!!! Ik heb nu wel een zakdoekje nodig maar dan om een traantje weg te pinken vind dit zo mooi dat je dat doet.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tjee, wat een werk! Ik ben onder de indruk hoor en ze zijn prachtig! En je nieuwe naaimachine wordt wel heel goed benut op deze manier:)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. whiehieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik ben in ene OOK snotverkouden...en ik geloof dat mijn meiden het ook graan krijgen whaaaaa.
    owww meis prachtig verhaal en nog prachtiger je maaksels!!!! ♥♥♥ ikke is stinkie jaloers dat ik niet TIG jaar jonger ben en bij 1 van de meiden in de klas zit, dit is een mega topper traktatie

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh jee, wat een werk!! Super dat je dat gedaan hebt, geweldig...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een supertraktaties ! Dat heb je weer mooi voor mekaar. Tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jezus! Wat ben jij moedig! Wat zullen dat blije kindertjes zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. haha ik weet iemand die de volgende keer wel even twee keer nadenkt! Jeemig wat een werk!!! Maar natuurlijk wel super leuk en origineel en handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Amai, respect voor je moed!!! Wat zullen die allemaal blij zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oké, 't is officieel: je bent op je hoofd gevallen! Wat een werk!!! Super dat je dit gedaan hebt voor je kids! (maar volgend jaar toch gewoon een cake bakken?)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. amai zus, wanneer heb je dat nog gedaan? das maf.. sjapooo xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. WOW!Petje af!
    Maar natruurlijk: Jij hoeft de vingerloze wantjes niet te winnen..je krijgt ze zo wel van mij! (effe checken nog of ik je adres kan vinden)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hahaha, ik snap nu je opmerking! Wat een werk moet dat zijn geweest! Volgende keer gewoon maar weer een zakje snoep? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jeetje wat een stapel!!
    Geweldige (over :-)) enthousiaste moeder ben je !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een hoop..maar wel prachtig resultaat!!Petje af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een werk zeg... Ben blij dat mijn kinderen nu groot zijn. Vroeger waren het hier ook zo van die toestanden...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hahaha, bedankt voor al jullie toffe reacties! Ja ik weet het, ik ben op mijn hoofd gevallen, en volgende keer ga ik 2x nadenken als ik nog zoiets beloof maar die 2 gelukkige koppetjes hebben het echt wel goed gemaakt hoor! :-) Op naar het volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat leuk seg!
    hopelijk zijn ze allemaal blij met de traktatie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wooooow, wat een werk!! Maar wel een super leuke en originele traktatie! Jouw kindjes mogen blij zijn met zo knappe mama :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui