woensdag 14 november 2012

En na de sneak peek komt ...

Weten jullie het nog?
Dat ik nogal vaak door mijn dolenthousiasme, met mijn kopke tegen de muur loop?
Zo ook deze keer...

Ons Fé volgt dansles en elke donderdag gaan de danskleren mee in een zak naar school,
waar die dan heel de dag in het zicht staat, om na school naar de dansles te gaan.
Dus die zak-in-zicht mag toch wel een mooie zak zijn, niet?
Ik had een patroontje liggen van een uilentas, een hele mooie uilentas.
En ja, Fé zag die wel heel erg zitten om als danszak te fungeren. 
"Oké schatje, ik maak die wel even voor jou ..."
"Even voor jou" zei ik dus. Maar na het meten van het patroon, bleek de zak te klein.
"Geen probleem, meiske, we maken gewoon een grotere, we rekenen dat ne keer efkes uit si ...
och, we moeten maar een paar veertjes meer knippen" ...
Nu... 60 veren knippen, naaien, keren en vaststikken later, is die "even"
enkele weken later geworden, maar hé! ...
Kijk eens wat een geweldige toffe tas ons Fé mag meenemen op dansles?! 

En als dat nu geen UWYH is ...!
Elk veertje is gemaakt met een stukje restkatoen, mijn doos kan eindelijk weer toe,
hoewel ik nog zeker 4 van die zakken kan maken.
Néééé, ik neem geen bestellingen aan :-)

En net vandaag werd ons meidje 7 jaar, net gisterenavond was de tas klaar.
Voor haar verjaardag kreeg ze een ticket om samen met de zusjes en wij
(die het ook voor hun verjaardag kregen) naar de musical Peter Pan te gaan.
Dus het ticket verstopt in de tas, de tas in een schoon papierke en kijk eens naar dat blije gezichtje ...
Ik ben die buil van tegen de muur lopen al weer lang vergeten :-)

De uilentas is een patroon van Hobby-Time, dat ik kocht op de hobbybeurs in Zwolle.
Maar eerlijk gezegd vond ik de afwerking niet zo goed dus hiervoor
gebruikte ik de richtlijnen van een rugzakje uit het boek Zo Geknipt.


En bij jarig zijn, horen kaarsjes ...
Fé eet graag boules dus,
kaarsjes erop, lichten uit ... en blazen!

UWYH n° 27.

50 opmerkingen:

  1. amaaai, dat is een serieuze klus geweest! maar het resultaat mag er zeer zeker wezen! Hopelijk heeft ze er veel plezier van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh wat had ik gewild dat ik dat zou kunnen... Wat is ie leuk zeg. Heel jalours hier en laat hem voor de zekerheid maar even niet zien aan kleine meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je meidje Fé meis!!!!

    Wat een werk "even" een uilentas maken hihihihi maar weet zeker dat ze dolblij met het resultaat is!

    HIJ IS GEWELDIG!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte!! En oooooo, wat een leuke tas, echt een pronkstuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :)))), ik val van mijn stoel, zo schoon!!!
    Oooo haar blije snoet, dat gaat ze altijd bijblijven!
    Die pootjes, veertjes, en sluiting, ge zijt ne kanjer!
    Gefeliciteerd, geniet nu maar even mee van de boul de Berlins, met zo een suikerzoet neusje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. whaaaaaa ik een uilentas gekocht en jij ene gemaakt en wat voor 1 OWWWWWWWWWWW meiske ik ben apetrots, wat gaaf wat mooi wat lief wat alles,.................echt unne mooie voor Fé, enne gefeliessssss met je knappe meiske hiep hiep hoeraaaaaaa♪ en wat een origineel kado ook die leuke ticket, geniet er met zijn allen lekker van

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. DAT
    IS
    DE
    MOOISTE
    TAS
    DIE
    IK
    OOIT
    GEZIEN
    HEB
    hoe dat gij dat klaarspeelt? 5 kinderen!!! werken!!! en dan nog zoveel schoon dingen maken
    en ik lag krom met: ik maak dat wel efkes
    ja dat heb ik ook altijd voor
    maar amai
    dit resultaat is echt ongelooflijk!
    gij kunt echt een bedrijfje starten
    of ook een boek schrijven zenne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke rugzak en ideaal om restjes te verwerken! Maar wat een immens werk moet dat geweest zijn ... Ik bewonder je geduld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige tas zeg !!!!! Waanzinnig ! En wat een lief blij en jarig meiske daar ! Van harte gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte voor de jarige! En jemig die tas, wat mooi en wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk ..maar wel met een prachtig resultaat!! Proficiat aan de jarige!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je grote dochter!
    Wat heb je een gave tas gemaakt! Zo één kom je nergens anders tegen ;-)
    Nu gaat ze niet alleen dansen op les, maar ook dansend naar de les toe, misschien wel al dansend naar school :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, wat een mooie tas. Dat ge dat niet efkes in mekaar kreeg begrijp ik goed, maar het is een prachtig resultaat. En goe voor de restjes op te maken.

    Hartelijk gefeliciteerd aan de jarige !

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je dochter. En wat een super gave tas!!!! (en wat heb je jezelf toch weer een hoop werk gegeven, de zakdoekjes waren net klaar? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd!! En wat een geweldig gave tas!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat moet echt wel heel veel werk geweest zijn, maar die tas is dan ook echt helemaal de max !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig, prachtig, prachtig!
    Nog een dikke proficiat voor de jarige meid, hiep er de piep hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat met je dochter. En wat een schittende uilentas heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Proficiat Fé! En natuurlijk ook voor de mama, want wat een titanenwerk heeft ze wel niet afgeleverd voor die uiltentas, Amai! Maar 't moet gezegd: die tas is GE-WEL-DIG!!!!
    prachtig gedaan Trui, jij kan er wat van !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. amai zeg wat een werk maar wat een resultaat en kijk eens hoe blij ze is. Hiep hiep hoera voor haar verjaardag. En wij gaan ook naar Peter Pan op 30/12.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige tas! en nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ok: PETJE AF! én wat een doorzettingsvermogen.. gewoon helemaal afgemaakt; het resultaat is grandioos! Toptas!
    Gefeliciteerd met je dochter;zé is echt blij! (dat snap ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waauw, fantastisch leuk, knap gemaakt! Van zo'n tas zou toch elke 7-jarige dromen (en ik geef toe, deze 30-jarige ook). Bij deze ook nog een dikke zoen voor Fé en een levensjaartje vol plezier, lachen, genieten, spelen, weinig moeilijk huiswerk en veel zomerkriebels!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. nou je hebt wel eer van je werk zeg als je dat blije snoetje ziet, wat een vrolijke leuke tas !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. jeetje zeg, wat een gedoe. Maar wat is je tas een beauty geworden, echt heel erg mooi. Nog gefeliciteerd met je meid. Groetjes,Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  27. gefeliciteerd met je meisje,en wat een super leuk etas,ik ben echt jaloers,super

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi zeg, oef, wat een werk, maar hij staat haar geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De mooiste tas van de wereld, zeker en vast...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw, jij verdient je naam echt well, miss creatuurtje, mijn mond valt alweer open van verbazing, hoe handig dat jij bent! Zelf heb ik sinds nieuwjaar een "nieuwe goede" naaimachine gekregen van mijn man en heb ik al een paar handtassen gemaakt, maar wat jij hier presteert...daar doe ik mijn petje voor af. Ik kan geloven dat je dochter fier is. Let maar op de tas dat ze niet gestolen wordt!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gefeliciteerd met je dochter, en wat een super uilen tas heb je gemaakt.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw jij doorzetter!!
    En hiep hiep voor het meissie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gefeliciteerd nog met je grote kleine dochter!! Wat heb jij trouwens een prachtige kinderen...dat wilde ik steeds al even kwijt:-), zo mooi die foto's bovenaan je blog!! Je tas is geweldig, kan me voorstellen dat je daar helemaal de kriebels van kreeg met al die losse flapjes, zo zie je maar de aanhouder wint en wordt beloont met een héél erg blij snoetje!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. amai ja zene zus, dat is een creatie waar je mijn aandacht moest op vestigen.. heel knap gemaakt.. zeker laten zien als we komen want in t echt denk ik, zal m nog mooier zijn.. pfff.. veel werk aan gehad.. maar das nu het leuke aan creatief dinges maken hé.. die voldoening is eindeloos.. geweldig.. dikke proficiat ook aan ons Feeke hé.. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een werk maar wat een super resultaat! Proficiat aan je grote meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ge-Fé-liciteerd :) Wat een gigagaaf danszakje is dat geworden. Prachtig! Fijne dag nog en smul ze...

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw, wat is dat een geweldig leuke tas geworden. Wat een werk!!! Hopelijk gaat ze daar heel lang plezier van hebben.
    En nog gefeliciteerd natuurlijk en alvast veel plezier bij Peter Pan.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dank jullie wel voor alle fijne reacties! Fé vandaag trots als een pauw naar school geweest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hip hip hoera voor Fé !!
    Alleen het blije gezichtje al :)
    De tas is P-R-A-C-H-T-I-G !!!
    Wat een werk heb je daaraan gehad maar men kan zien dat het de moeite geloond heeft :) Knap werk hoor !
    Nog een fijne week ..

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooie tas is dat geworden! Daar kun je mee pronken!
    Nog van harte gefeliciteerd en een heel fijn weekend,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  41. oh wat prachtig! En oh wat een werk!
    en let inderdaad op op het woordje "even" Dat gaat hier ook altijd mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wauw die is knap geworden!
    Zal wel zijn dat ze daar tevreden mee is :-)
    Nog gefeliciteerd met haar verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Supersupersuper knap!! Indien het in de winkel zou hangen zou ik het zo kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wow, die is echt super zeg. Wat een werk moet dat geweest zijn.
    Ik ga je volgen wat je maakt echt super leuke dingen zeg.

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Prachtig gemaakt!
    Met zo een tas zou ik meteen mee op dansles gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een mooie tas mag ik vragen waar je dit super leuke patroontje vandaan hebt

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een mooie tas mag ik vragen waar je dit super leuke patroontje vandaan hebt

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui