vrijdag 2 november 2012

Ken je dochter ...

Zoals vele onder ons heb ik een zwak voor oude blikken dozen,
in alle formaten, in alle vormen.
Al mijn hobbyspulletjes zitten in blikken dozen:
eentje voor de knoopjes, eentje voor de lintjes, voor de restjes katoen,
voor de oogjes, voor de sleutelhangertjes, voor de stofjes, ... 

En mijn mama en papa, die weten dat.
Elk jaar gaan ze op vakantie naar Nederland (en liefst nog meer dan 1 keer)
en dit jaar niet anders. En wat brachten ze voor mij mee ... een hele zak vol ... blikken dozen!
Op een rommelmarktje, waar er allerlei verkocht werd voor het goede doel,
stond mijn moeder vooraan in de rij, portemonnee in de aanslag, ellebogen breed,
want "afblijven, deze zijn voor mijn dochter"!!
Ik zie het haar zo al doen, dank je wel mama en papa! Ze zijn prachtig!


Vooral het oranje blik heeft mijn hart gestolen, het is uitgebracht ter gelegenheid van 50 jaar bevrijding. Super!



40 opmerkingen:

  1. Mooi mooi mooi, was ooit ook mijn hobby...
    Maar ik kon mijn huis niet meer in LOL dus het merendeel is weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige collectie! Je hebt er al aardig wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook verslaafd aan blikken en gebruik ze ook voor kralen, knopen, stempels enz. Ik zie allemaal voor mij bekende blikken, grappig, had me niet gerealiseerd dat dit echte Nederlandse blikken zijn. Nu wordt ik ineens wel heel benieuwd naar jouw Belgische collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, oké, er is al een nieuw blogbericht in de maak :-)

      Verwijderen
  4. mooi he zo'n blikke doosjes!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze geweldig vooral die van Droste's Cacao!!!
    Geniet ervan!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt er echt niet genoeg van hebben hoor, van blikken, ik bewaar er ook vanalles in haha, zo vrolijk word ik ervan. En dan krijg ik hier weer te horen.... nóg een blikje, heb je nog niet genoeg. Nee dus !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze geweldig, lekker retro! Kan je ook vanalles in kwijt, kan ik me voorstellen. Leuk dat je ouders die voor je meebrengen uit NL, fijne souveniertjes voor hen en leuke hebbedingetjes voor jou!
    Jammer dat ze tegenwoordig zo weinig op die manier verpakken... hoewel, de "echte" versies moeten toch ook gewoon een beetje vintage (en dus oud genoeg) zijn.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauwie, wat een feest zoveel mooie blikken. Een aantal exemplaren zitten ook in mijn collectie die steeds verder groeit bij ieder bezoekje aan kringloop of rommelmarkt :)

    Fijn weekend!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ontzettend lief van je papa en mama en wat stoer van je moeder..ha ha
    ze zijn enorm leuk zeg en daar kun je mooi weer wat in kwijt
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk. Heb toevallig vandaag nog gezocht naar leuke blikken bij de kringloop maar niks mee genomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat lief van je papa en mama! Haha ik zie dat ook voor me hoor hoe dat er dan uit ziet.
    Het droste blik met de deftige meneer en mevrouw in de trein heb ik ook. En die blauwe met schaapskooi ook! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat ze speciaal voor blikken voor jou op zoek gaan!
    Ik zie ook een kloeke dame voor me die iedereen omvermaaid met een paar grote tassen in de aanslag... ;-)
    Ze zijn mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zonder "blikken" of blozen kan ik zeggen dat je waanzinnig mooie blikken hebt gehad hihihihihi

    Die paps en mams van jou die hebben goed hun best gedaan!
    Wat een heerlijke aan-blik al die blikken hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, héél leuk gezegd Moos, ik kijk steeds met stralende blozende blik naar al die blinkende reacties hier op mijn blog, het is steeds een heerlijke aanblik :-)

      Verwijderen
  14. Wat leuk een mama die zo voor haar dochter haar ellebogen wil gebruiken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een goede collectie die je daar hebt! En ik moest erg lachen om het beeld van jouw moeder met de armen breed bij zo'n kraam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie aanwinsten! Er staan altijd zo mooie in de kringwinkels. Maar ik koop ze niet hoor. Heb al genoeg verzamelingetjes van alles en nog wat....

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi zijn ze en wat een lieve ouders heb je!Geniet maar van ze zolang je ze nog hebt!:-)

    groetjes en een heel fijn weekend!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijke verzameling, en wat lief van je mama! Dat met die schaapjes, die van de cacao en dat oranje vind ik de mooiste, ik ben ook een graag bij ons Nederlandse geburen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi, al doe blikken dozen bij elkaar. En zo tof dat je ouders zo aan je denken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent goed verwend! Mooie blikken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie blikken, kan je lekker spulletjes in opbergen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stief skoone ;-)) (ik spreek met een izegems dialect vandaag.) Had je het deure?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Amai, zo tof!! En zo lief van je mama.
    Veel inlaad-plezier!!!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een lief kadoo van je ouders: toffe blikken! Ik vind die ook zo leuk. En mijn favoriete is nog eentje van ons Oma ;-) Het zit in de familie, denk ik. Geniet ervan, x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé dag nichtje!!! Leuk dat je hier ook bent! Ja het zit wel degelijk in de familie, ons mama heeft zelf ook een hele collectie, waarvan ook een deel van oma :-) tof hé! x

      Verwijderen
  25. hmm zo leuk! En ik moet toegeven, ik ben ook een dozoholic! <-- Jaja zo noemt het!

    Leuke blog trouwens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké, met die naam kan ik wel leven, dozoholic :-) Fijn! En welkom op mijn blog!

      Verwijderen
  26. Dank jullie wel voor alle fijne reacties! Mijn moeder heeft al hard moeten lachen met jullie omschrijvingen van haar :-) Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. We delen alvast de 'blikkenliefde', dat komt wel goed met die swap :)
    Fijn dat ik op die manier je blog leer kennen, hier kom ik zeker nog vaker terug. Mooie zakdoekhoesjes, amai, wat een indrukwekkende hoeveelheid! Aan mij ga je zoveel werk niet hebben hoop ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. He, die droste is bekend, daar zit bij mijn moeder nog daadwerkelijk de cacao in!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui