maandag 12 november 2012

Nederland versus België

HIER liet ik jullie al mee genieten van de schatten die ik kreeg van mijn ouders,
meegebracht van hun vakantie in Nederland.
Er werd wel enige nieuwsgierigheid tentoon gespreid (wat een geleerde zin :-))
voor de collectie die ik reeds in huis heb...
Dus... ik struinde mijn huisje af, achter alle (of toch de meeste) blikken die ik hier al verzamelde, volgestopt met allerhande benodigheden voor mijn creatieve bezigheden.

En hier zijn ze dan ... Mijn Belgische blikken (hoewel ze niet allemaal van België komen hoor, de meeste gekocht op een rommelmarkt, gevonden bij groot huisvuil en sommige ook gekregen,
zoals het blik van de Mont-Saint-Michel in Frankrijk)




Mijn favoriet is het circustent-blik, hier zitten ook mijn klosjes garen in dus ik mag ze heel veel open en toe doen :-) En mijn andere favoriet is het TITANIC-blik. Ik ben heel erg geïntrigreerd door de ondergang van de Titanic, van het echte verhaal, maar ook van de film. Toen die film een 15-tal jaar geleden uitkwam ben ik hem maar liefst 9x gaan kijken (ja ik weet het, toen ook al een beetje gek). Later kwam er een tentoonstelling in Londen, met alle attributen/kostums/decors die gebruikt werden in de film ... en natuurlijk een reisje naar Londen kon niet uitblijven. Dit Titanic-blik is daar een souvenir aan. En de film heb ik ondertussen lekker op DVD ... en ik ga niet vertellen hoe vaak ik hem ondertussen al gezien heb :-)



Ondertussen zijn de herstellingen gedaan (wat een opluchting!!!)
en ben ik volop, tussen al het werk en het huishouden door
naarstig bezig aan mijn projectje ... later meer ...

ene ... welkom aan al mijn nieuwe volgertjes!
Fijn dat jullie er ook zijn.

21 opmerkingen:

  1. Jep, ook hier een fan van het circusblik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor circusblik.... een echte blik-vanger (duhuh) en wat fijn dat je juist dát blik vaak in je handen hebt ;-) Oh de Titanic, het blijf een mooi maar ook bizarre gebeurtenis en die film.... oh die heb ik ook zó vaak gezien en onlangs heb ik 'm dan ook op dvd voor mezelf gekocht... kan ik nog heel vaak zwijmelen bij die muziek, zó prachtig. Ik heb het nog geen enkele keer droog kunnen houden bij die film trouwens en ik schaam me daar niet voor hihi. x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha het circus blik is enorm leuk zeg.....ook de andere maar dit is een echte eyecatcher ♥
    titanic heb ik nooit naar gekeken, waarom, dan zit ik de gehele tijd te jankebollen hihi, je zult de dvd ook al wel tig keer bekeken hebben (gnif), speciaal is wel dat je er voor naar londen bent geweest dan ben je een echte fan.

    fijn dat het herstelwerk inmiddels is gedaan ☺ je kunt er maar weer vanaf zijn, het ander project is vast en zeker een vele leukere uitdaging ha ha.

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moeder (belgië) heeft een enorme verzameling en geeft rondleiding op verzoek. Dus als je zin hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat valt er lekker veel te zien op dat circusblik; snap goed dattie favoriet is! Titanic is wel een tranentrekker hè? Of misschien niet meer na al die keren
    verdrinken...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2012/11/de-post-mag-blij-zijn.html?showComment=1352731732528#c1568663545201335700

    knuff jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat herstelwerk kun je maar beter achter de rug hebben...dan 'mag' je weer leuke dingen doen:-)! Wat een mooie verzameling blikken heb je, het leuke is dat ze een 'verhaal' hebben. Wij hebben trouwens afgelopen zomer Mont Saint Michel ook gezien! We kwamen er langs op vakantie naar Bretagne en zijn er vlakbij wezen kijken, maar we waren onderweg, dus hadden geen tijd om er echt op te gaan, ik vond het wel heel indrukwekkend en staat op het verlanglijstje om een keer te bezoeken!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een blikkenverzameling om trots op te wezen meis!
    Indrukwekkend hoor! En zo leuk .... zo mooi!!!!!

    En ja circusblik is een echte blikvanger hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat circusblik is echt super, ik ben ook zo'n blikkken-fan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie verzameling blikken, dat intrigeert me altijd moet ik zeggen, zelf heb ik er weinig of geen maar als ik er zie op de rommelmarkten jeuken de centjes in mijn portemonnee ook altijd :) Misschien toch eens mee beginnen? Ze zijn echt prachtig!
    Naar je projectje ben ik heel nieuwsgierig, hou ons op de hoogte.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je 't mij vraagt? DE CIRCUSdoos!!!! Zeker weten!!!Geweldig!!!

    ben benieuwd naar je nieuwe projectje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie collectie maar mag ik mijn favorieten ook even vermelden ? Ik vind die drie Chinese blikken wel wat hebben, die kleuren zijn prachtig.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi al die blikken zo en leuk dat je ze ook allemaal ingebruik hebt.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het circusblik heeft ook mijn voorkeu. :-) en leuk dat de herstellingen gedaan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie collectie heb je al bij elkaar verzameld!
    En wat goed dat je door de berg bent geraakt :-) groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De circusdoos en ook de tweede doos (links van de circusdoos) zijn geweldig!!!
    Maar de rest is ook wel leuk, je hebt inderdaad een leuke collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Trui!!
    Gave collectie blikken,mijn moeder heeft ook hele oudjes,ook 1 die uit een bakkerij komt en dan doe je die open en dan ruik je de specerijen mmmmmm.
    Ooo Titanic,mooie film hahaha verslaafde!!!.....ok ok ik heb dat dus met Dirty Dancing....ik zeg verder niks......hahaha.
    Moet verder even bijlezen op je blog om weer op de hoogte te zijn.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lang lang leve circus!!!! (dat is onze dada hé, dat blijft ons pakken)
    Het verhaal achter Titanic, de tijdssfeer, de kledij, de stijl van die tijd dat is zo mooi gebracht, het blijft mij ook in vervoering en ontroering brengen, ik lees er ook graag over (zelf die oude films die jaarlijks met de feestdagen terug komen en die je van buiten kent blijf ik graag zien :))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gezellige verzameling blikken heb je,ik vind ze allemaal even mooi;-)Leuk als aandenken aan je Titanic-Londen avontuur dat blikje daarvan!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui