woensdag 7 november 2012

Téén en Tàànder ...

En terwijl ik toch bezig was, heb ik nog téén en tààander gemaakt ...
en direct een goed voornemen uitgevoerd.
Het eerste verjaardagsfeestje kwam eraan, nadat ik mezelf had voorgenomen om
niks meer te kopen, maar alles zelf te maken.
É voila, een deel van de feestjes zitten in de categorie 'ik ben 11 en ik wil geen pop meer'.
Dus het werd dit Inge Snuffel-tasje, het patroontje kan je bij haar vinden.



Angélique (Made with Love) was onlangs jarig en voor haar maakte ik dit schaapje.
Oorspronkelijk is het eigenlijk een pannenlap maar ik was zo slim (ouch) om er
plastieken oogjes op te zetten. Vergeef me Angélique, ik hoop dat je het ook zo een mooi plaatsje
kan geven. Ik vind zijn koppie in elk geval héél aandoenlijk :-)



Maar help!? Ben ik nu verslaafd???
Ik kon het niet laten om nog een paar zakdoekhoesjes te maken :-)
Maar dit waren dan echt wel de laatste ... voorlopig :-) ... denk ik toch ...



De stofjes komen van overal een beetje, vóór dat ze in mijn stoffenmand/kast/zak (ze liggen overal een beetje) terecht kwamen. Aja, UWUH ééé. Een deel van de stofjes komen van de handwerkbeurs in Zwolle, de bijtjes komen zeker van Julija's Shop (van Michael Miller).

Én vandaag viel Emmel's give-away in mijn bus.
Eén van haar eerste zelfgemaakte tasjes. Ik moest mijn oogjes dicht doen
voor de onvolmaaktheden ... sorry Emmel, maar ik vind er geen hoor!
Supertof tasje en dan ook direct in gebruik genomen :-) Dank je wel!

én een geluksbeestje :-)


UWYH n° 24 + 25 + 26

42 opmerkingen:

  1. Nou, dat Teen en Tander (hahahaha hoe bedenk je het) is toch wel heeeeeeeeeeel erg goed gelukt. Dat tassie heb ik ook ergens opgeslagen om nog eens te maken. Inderdaad leuk voor de jonge meiden. Je schapeke is ook een dot en olé olé wat een leuke gewonnen give away...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gij hebt da bijenstofke ook nog, prachtig he, helaas resten er mij nog enkele kleine overschotjes!
    niet verslaafd, gewoon een "gezonde" hobby ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owwww wat een te gekke dingen heb je weer gemaakt, ja die pannenlap inmiddels van angélique ha ha is ZO gaaf, ik dnek niet dat ze het erg vind, ik zou het zonde vinden om te gebruiken hihi, maar puur voor de sier neerhangen, ik ken mezelf de mijne zijn ook wel eens geblakerd hihi
    en dan die zakdoekhoesjes geweldig ha ha en die tas je bent zo veelzijdig zeg ......te gek dat teen en taander ☺
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jemig zie nu nog die give away te staan ik was 2 viet ( soort of frans) die is ook ERUG leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha 2 viet, ga ik onthouden :-)

      Verwijderen
    2. ha ha ha!!!..........................jeeeeeeeeeeeeeeeeee....we halen pas net de post van gister uit de bus schaaaaaaaam, inclusief mezelf 3 HELEEEEEE blij dames wat gaaaaaaaaf daar komt nog een blogske over meis mega knussies jenneke

      Verwijderen
  5. leuk seg, weeral zoveel moois om te bewonderen, van wat je maakte én mocht ontvangen! Da's inderdaad 'tiejen en taander' :) ferm ferm!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai, gij hebt u ook serieus gegeven! dat schaapje is zaaaalig schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Teen en Tander spat weer qua creativiteit en mooi zijn van het scherm af!
    Je bent echt een stofjesexpert aan het worden. Schitterend!!!!! Ik doe het je niet na mop :-)

    Wat een super geluksbeestje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Neee nog meer zakdoekhoesjes! Wat een leuk stofje met de bijtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt weer veel moois gemaakt. Die tas is heel mooi, het schaap zeer schattig en de zakdoekhouders heel handig. Welke zakdoekjes doe je daarin ? Niet zo uit een pakje(10 zakdoeken) denk ik hé ?


    Ik was vandaag op de boekenbeurs maar de spreukenkanlender van BZN was helaas uitverkocht. Ik moet hem op een andere manier proberen te bekomen.
    En eh ik ben momenteel ook Zomerhuis met zwembad aan het lezen.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep ik stop er zo'n pakje in van 10 zakdoekjes. Ik heb net eens op de site van BZN gekeken en hij is daar ook uitverkocht, wat jammer! Ik heb de indruk dat wij toch wel veel dingen gemeen hebben hé, ookal de leesboeken :-)

      Verwijderen
  10. Lieve, lieve Trui, je denkt toch zeker niet dat ik zo'n allerschattigst schaapje ga gebruiken om pannen op te pakken??? Nee, daar heb ik heel gewone lelijke dingen voor. Ik heb mij bedacht om in mijn pc-kast (=trapkast) een hele wand te reserveren voor die mooie met liefde gemaakte creaties die ik van anderen mag ontvangen, zodat ik er heel goed naar kan kijken! En geloof mij maar dat jouw lieve schaapje daar ook tussen komt!

    Wat een geweldig mooi tasje heb je gemaakt, dat valt zeker in de smaak!
    En dan al die leuke zakdoekhoesjes (fantastisch bijenstofje!!!), mooi voor in de cadeautjes kast, toch?
    Gelukkig heb je zelf ook mogen ontvangen en dat is zeker ook niet verkeerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké, ik ben gerustgesteld ;-) leuk idee trouwens zo'n wand met gekregen creaties!

      Verwijderen
  11. Jij bent toch echt niet te schatten... zo geweldig wat je allemaal maakt!
    Groetjes,
    Creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is weer een post vol moois!! En nog meer zakdoekhoesjes, geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh heerlijk die maaksels hier bij jou, pas maar op, straks krijg je weer 4 lapjes toegestuurd, kun je nog meer snoetenpoetsers maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik voel echt een verslaving opkomen :-) ben benieuwd naar de lapjes! hahaha, snoetenpoetsers, tof woord!

      Verwijderen
  14. Man, man, man..eh vrouw toch! Jij leeft je echt helemaal uit; GEWELDIG allemaal! Hoe kom je toch aan al die tomeloze energie (oh..mijn kinderen zijn nog wat jonger dan de jouwe denk ik..alhoewel je hebt er wel veel meer...) Ben helemaal fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja, als ge al aan zakdoesdooshoezen verslaafd geraakt,blijf dan maar van de poppen af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht dat dat alleen hier bij ons werd gezegd teen en tander,ha,ha...leuk om dat nu bij jou te zien Trui!Maar ik vind teen en tander wat hier staat allemaal even mooi!Dat is een ding wat zeker is!;-)

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou Nou dat ziet er toch weer super uit zeg. Je nieuwe naaimachine maakt vele uurtjes zie ik, Dat was toch wel een super cadeau dat je kreeg, en kijk eens wat je er allemaal voor leuke geschenkjes er weer uit voort komen.
    En zo mooi allemaal. En ja die zakdoekhoesjes......... daar moest je nog even van afkikken zie ik. Maar altijd handig wat op voorraad te hebben toch!

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi dat tasje en die schaap! Ik heb ook een pannenlap met oogjes, die hangt toch heel mooi in de keuken! Je maakt veel moois met je naaimachine. groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is pas een goei verslaving :))
    Lief lief schaapje!
    Ik vergeet de schoon sjakos nog, wat een chance hebben ze daar met u in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke verslaving! Daar heb ik ook regelmatig last van...:-) De tas van Inge heb ik ook al afgeprint en staat op mijn "to do" lijstje, enkel nog tijd vinden! Ik vind de jouwe heel mooi! En het schaap is ook geweldig, heb je daar een patroon van of waar kan ik het vinden? Dat wil ik ook wel eens maken. Wat de zakdoekhoesjes betreft, die heb ik ook al heel veel gemaakt en het zijn leuke cadeautjes om te geven :) Doe zo voort, ik blijf je volgen. Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In elk geval van harte welkom Rita :-). Dat schaapje heb ik gemaakt naar een patroon uit de Anna, augustus 2012, ken je dat boekje?

      Verwijderen
  21. wat een talent! hoe tof dat gij dat allemaal kunt :zo cool!!!
    nog veel verslavend plezier!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Meid wat ben je toch crea, waar haal je de tijd vandaan vraag ik mij af. En wat een toffe kop of hoe dat ook heet heb je op je blog super al die foto's. En bedank voor je mooie plantensteker, ik vind hem prachtig,liefs Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Héél graag gedaan Linda, ben zo blij jou weer in blogland te zien! Nog héél véél beterschap!

      Verwijderen
  23. Ja, ik heb slecht nieuws; je bent verslaafd. Ik geef je ook de goede raad om niet uit de kast te komen hiermee want dat klinkt gewoon raar.
    "Dag , ik ben Trui en ik ben verslaafd aan zakdoeshoezenmaken."
    En dan de hele groep in koor " Dag Trui..."

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-))) ik laat weten of die hulpgroep de moeite is :-)

      Verwijderen
  24. Dank jullie wel lieve dames voor alle reacties! Een mens weet dan weer waarom ze blogt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hihi pretty cool stuff is grappig!!
    En ach je kan ergere verslavingen hebben toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een ge-wel-di-ge dingen allemaal!!! En de vorm van dat tasje,nog nooit gezien en echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow Trui, zó productief geweest! En allemaal even mooi! Schaap vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. O Trui, wat ben je goed bezig geweest. Al die zakdoekhoesjes, geweldig. En al die andere dingen zijn ook allemaal zo leuk. Heerlijk om weer bijgelezen en -gekeken te zijn na mijn internetloze week.
    Tot gauw blogs weer.
    Groetjes uit Zweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. superleuk dat tasje, staat ook mijne to do, en die bijtjesstof is echt wel super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een bezige bij ben jij zeg! Ik ben jaloers op zoveel verwezenlijkingen, hier is het voorlopig wat stillekes ... :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui