vrijdag 28 december 2012

Diep ademhalen ...

Goh Goh ... kerstvakantie ... 
Wat een drukte!
Alle dagen op zijn kop, weg stramien.
En ik, ik ben een gewoontedier.
Graag toch alles min of meer in een bepaalde volgorde, één ding met een keer.
Mijn grootste leerschool na mijn burnout een tijdje geleden, één ding met een keer doen,
morgen is er nog een dag.
Wanneer alles zijn gewone gangetje gaat, lukt me dit perfect.
Maar op dagen als nu, dan lukt dat niet zo goed én slaat mijn hoofd een beetje op hol.
Geef mij maar rust, rust en regelmaat. Vooral regelmaat, hard nodig in een gezin van 7.
Zonder een beetje regelmaat loopt de boel in het honderd.
En op zo'n dagen als nu ... mja, loopt dus alles in het honderd :-)
Nummer 1 moet studeren, examens na de vakantie, vol verhalen van op peda die hij kwijt wil.
Nummer 2 fladdert binnen en buiten, zwevend op roze wolkjes (hoe zou dat komen? ;-)).
Nummer 3, 4 en 5 spelen huisje, schooltje, huisje gedaan, schooltje uit, WII,
of nee, strijkparels, of toch maar kleuren?
Gaan we dit doen, gaan we dat doen? Wanneer zijn het pakjes, joepie naar de musical!
Slapen!? Wie? Wij! Nééé toch?!!
Vergeten we nog de feestjes, de bezoeken, ...
onverwachts nog cadeautjes onder de stikmachien uittoveren ...
mooi resultaat (volgt nog) maar ik heb niet zo graag die MOET eraan.
Nee, ik MOET dat niet maken, maar ik kan het niet laten,
toch nog een foutje in mijn brein, toch nog niet afgeleerd,
ondanks de vele wijze lessen van de pycholoog :-)

Ondertussen proberen we ook nog te werken,
nadeel aan zelfstandig zijn, niet werken = geen centjes.
Blogjes lezen lukt even niet, 
mijn boek ligt ook te lonken op mijn nachtkastje.
Zoveel drukte ...
Allemaal best fijn hoor, eerlijk gezegd. 
Maar soms ...
raakt ook hier de energie eens op.
Zucht ...
Maar morgen, ja morgen zie ik het weer zitten!
Nu eventjes rust ...

En als ik dan die 2 hele leuke pakketjes zie,
die de postbode aan mijn deur bracht, breekt er weer een glimlach uit.
(en ook een hele hoop kaartjes, dank jullie wel!)

Rosalie stuurde mij een pakketje, als dank voor Mrs. Wilsons.

Zo fijn! Ze zocht een leuk kikkerboekje voor de kids, een mooi lapje stof en zelfs
een hangertje met een kikker voor in de kerstboom én 2 engeltjes.
Super als de mensen je al een beetje kennen :-)
 Ook van Iris kreeg ik een bedankpakketje, voor mijn PIF die ik haar bezorgde,
en gewoon, omdat we er zijn voor elkaar als het nodig is.
Fijn fijn fijn!

Een fijn boekje om te haken, knutselkaartjes, een prachtige broche, en een kaartje met een heerlijke spreuk:
"Vrienden zijn als sterren, je ziet ze niet altijd, maar je weet dat ze er zijn!"
Wees daar maar zeker van Iris! Bedankt!
 Dank jullie wel lieve meiden!

En dan nóg fijn nieuws!

Ik speel, eet, drink, blaf, slaap en wordt vertroeteld!
Dank jullie wel lieve mensen voor alle
dikke duimen die mij erdoor geholpen hebben!

Fijne eindejaarsfeesten lieve mensen,
na Nieuwjaar ben ik er weer!
... als alles weer zijn normale gangetje gaat :-)
Mja ... niet alles valt af te leren zeker.


En net als ik dit berichtje wil posten,
kijk ik op de kalender van BZN
en wat staat er daar op voor vandaag?

 Als je denkt dat alles tegenzit,
denk dan opnieuw!

Ik ben bezig...  :-)
Want als ik mijn berichtje nalees,
wil ik toch wel even zeggen,
dat ik bijzonder blij ben met al mijn 'Blessings' in huis!
Toch ook even laten weten ;-)

41 opmerkingen:

  1. Ach Trui, ik kan me de chaos in je hoofd zo goed voorstellen. Goed dat je het even hebt opgeschreven, dat is het begin van alles weer op een rijtje krijgen.
    Wat fijn dat je hondje in ieder geval weer helemaal opgeknapt is; de blauwe duimen waren duss niet voor niets :p
    Succes en sterkte voor deze vakantie en een goed uiteinde gewenst. Maak wat moois van 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat een bekend verhaal, ik moet ook zoveel van mezelf en als het dan een keer niet lukt ben ik zo teleurgesteld in mezelf want het moest. Dat loslaten is echt wel lastig. Hier ook vakantie uiteraard. Ik ben wel blij dat die kerstdagen erop zitten hoor, is toch ook een soort van verplicht nummer en ik houd daar niet zo van. Ik heb zo géén energie meer in m'n lijf, hoop dat 2013 mijn jaar wordt hoor.
    Wat heerlijk dat het hondenbeessie weer wat is opgeknapt, zo fijn!
    En wat heb je een leuke pakjes gekregen van die lieve meiden!
    x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de titel is gepast, ik geraak buiten adem van het lezen van je bericht.. blazen zus, blazen.. :-)het is zoals Angelique schrijft, door het op te schrijven heb je alles netjes op een rijtje gezet.. :-) heel fijn van zizi, sterk beestje.. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O *zucht* had mijn berichtje kunnen zijn (alleen geen studerende kinderen; nee ze stuiteren enorm; vriendlief kwam plots met kerst in ziekenhuis terecht(niks ernstigs)..zo herkenbaar!
    Goeie tekst!!Houdt vast!
    Fijn te lezen dat jullie troetel het weer zo goed doet!!!
    Succes, sterkte en geniet ook enorm van de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaahhhh, zo herkenbaar... Ik zit hier helemaal suf in m'n hobbyhoek, probeer alle indrukken van de afgelopen dagen op een rijtje te krijgen. Ik wil het liefst in een stil hoekje wegkruipen, maar dat hoekje is er niet... En dan komt m'n (autistische) broer ook nog logeren. Die vind het heerlijk om te bomen over onderwerpen die míj niet interesseren. Help! Zucht, tel uw zegeningen! Die rust komt hoop ik wel weer... Fijn dat het weer goed gaat met jullie hondje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Noemde je de kids in volgorde? Toch klinkt het als een heerlijke chaos, die van jullie. En wat een fijne verwennerij. Rustig aan, al zit dan niet in je aard blijkt. Nog een paar fijne dagen met je gezin voor de rust en regelmaat weer terugkeert. Liefs! Oh en die tekst over vrienden... heel mooi. Ik ga hem stiekem van je stelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow, hier ook herkenbaar, al zijn we dan maar met z'n drieëen...
    Zo'n vakantie is fijn, maar als straks alles weer zijn gewone gangetje gaat voel ik me ook wat rustiger in 't hoofd!
    Inderdaad: pluk de dag Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooh, net wat je nu schrijft was voor de vakantie van tel, bij mij. Nu is het vakantie en probeer ik de chaos van ervoor op te lossen. ben al een week bezig en ... meer chaos. tja. komt bij jullie wel in orde,.. en hier ook hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, lieverd, laat het maar eens in het honderd lopen, dat kan geen kwaad!
    Blokkeer die moet-knop , die dient nergens voor.
    En in noodgevallen plakt ge de 'kleinsten' achter het behang, euh, ik bedoel parkeert ge ze voor de tv, dat werkt hier nog altijd om een uurtje rust voor mezelf te 'toveren'.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Trui, ja ik herken het ook, ook ik heb twee weken vakantie en het lijkt wel of alles tegen zit, soms denk ik was ik maar blijven werken.
    Je weet soms van achter niet meer wat voor gebeurt. En zie je het niet meer zitten.
    Maar gelukkig we weten het komt altijd weer goed, we moeten er even weer doorheen. Meis, houd vol laat je niet gek maken, en wat heerlijk om te horen dat het met je lieve hondje weer goed gaat, het is een schatje, Ga haar maar lekker knuffelen en probeer alles van je af te gooien.

    Als ik je niet meer zie op de blog, dan wens ik je alvast een super fijne jaarwisseling toe met je mooie gezinnetje.

    groetjes en liefs van deze kant

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé lieve meid, ik ben er zo zeker van dat de meesten onder ons blij zullen zijn als de drukte van dit verlof(van de feestdagen dan) zal gepasserd zijn. Geef mij ook maar rust en regelmaat.Blij dat je tevreden bent met het pakje.
    Dag per dag Trui en je hoofdje af en toe leegmaken!dikke knuffel en zondag Peter Pan,xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb er zowiezo al enorme bewondering voor hoe je van alles voor elkaar krijgt met 7 kinderen in huis...ze zijn stuk voor stuk prachtig en een enorme rijkdom, maar kan me goed voorstellen dat het af en toe wel een beetje veel om te behappen is, vooral met dit soort rommelige en drukke (feest)dagen. Goed dat je, je toch even terugtrekt om een blogje te schrijven, ben je even op jezelf gefocust! Heerlijk dat er dan net op het goeie moment van die verwenpost op je mat ligt en nog heerlijker dat ZiZi weer zo goed is opgeknapt...één zorg minder! Kalm aan en adem in adem uit:-)) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Trui...relativeren en vooral: Hoofdzaken van bijzaken onderscheiden.
    Het is ook helemaal niet erg als je eens een cadeau koopt ipv het zelf te maken, of een boek niet uitleest of een pak blogjes aan je voorbij laat gaan...goed voor jezelf zorgen, badje nemen, maskertje, bodymilk en een vers fruitsapje en even je bordje 'niet storen' uithangen. En als het even kan, dikke jas aan en een fikse stapwandeling maken. Buiten en bewegen = beste medicijn.

    Katrienx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zoals je zegt: diep ademhalen en vooruit blijven kijken! Alle goeds voor het nieuwe jaar toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, al die drukte, daar kan ik ook niet zo goed meer tegen moet ik zeggen... Gelukkig wonen wij nu nog maar met zijn 2 en zelfs dan wordt je leven soms hectisch door je kinderen die beroep op je doen of komen eten of een probleem hebben. Ook wij waren op 54 en 58-jarige leeftijd eindelijk toe aan rust in ons leven en sinds september is de jongste de deur uit en is het zover! HEERLIJK!
    We hebben genoeg gezorgd denk ik en mogen het nu rustiger aandoen :) vanaf nu.
    Je hebt weer prachtige cadeautjes ontvangen!
    En ik ben superblij dat de hond weer genezen is!!!!!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. vieuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10
    en weer opnieuw gaan tellen ha ha ha
    ik mag niets zeggen als hier iets anders loopt zoals het moet loopt hier een kop zonder lijf rond ☺

    wat een prachtige kadootjes kreeg je

    maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ZIZI wat fijn om dit te lezen zeg......de oudste succes met leren!!!!!! ik vergeet vast een hoop maar dr staat dan ook zo een hele berg hier ha ha ha

    lieve groet jenneke.................adem in en adem uit

    pfffffff pffffffffffffffff pfffffffffffffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pfffffff moppie toch wat een drukte in dat bolletje!
    Eigenlijk zouden we een "knoppie om moeten kunnen zetten" toch .... gewoon voor de rust en om weer even helemaal op te laten / te resetten :-)

    Dit zijn sowieso altijd van die onrustige dagen.

    Vind je rust meis en geniet van de chaos om je heen. Laat dat wat kan wachten lekker wachten! Komt allemaal wel weer goed .... is het niet dit jaar dan volgend jaar hoor ;-)

    Een hele fijne jaarwisseling!!!!!!

    En ZIZI .... geweldig nieuws!!!!! Kijk haar heerlijk parmantig staan op de foto!!!! Doe haar nog maar een extra knuffie van Moos hoor!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik begin te hyperventileren als ik dit lees :).Nog een weekje en de normale gang van zaken is weer terug. Laat het even op zijn beloop, hou je lijstje klein, en laat de boel de boel even en op tijd een frisse neus, regenbuitje en daarna relax in het badje. Die Zizi is toch een kanjer hoor! Alles komt goed :) Heerlijke post hé, Iris heeft me ook zo schandalig verwend, geef ze maar een warme knuffel van mij als je naar Peter pan gaat en laat je mee in vervoering brengen, verstand op nul en vliegen, zweven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Och herkenbaar hoor dat je uit je ritme bent. Heb ik eigenlijk ook wel. Ook al vind ik het nog zo gezellig en fijn om met z'n drietjes thuis te zijn. Ben mijzelf even kwijt....Heb nu even een uurtje voor mijzelf: half uurtje opruimen, half uurtje internet....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik duim voor rust in je hoofd, want daar is het toch het belangrijkste he!
    Dat haakboek is kei tof!
    Geniet van al je lieverds, op 2 en 4 poten :)
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. haha ja stel je voor dat het helemaal rustig en stil was in je huis, dat was natuurlijk ook niet goed! Succes met het doorkomen van de kerstvakantie en wellicht daarna weer een beetje bijkomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo herkenbaar. Ik haat het ook om dingen te naaien die "moeten" terwijl je het toch vooral jezelf aandoet. En ik doe ook altijd veel te veel tegelijk, met als gevolg dat niks opschiet en ik op de duur nergens nog zin in heb. Ik ben bv momenteel 5(!) boeken aan het lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De feestdagen, ook hier is het dan een heksenketel. Het zijn leuke dagen, maar stiekem kijk ik ook al uit naar de routine in het leven.
    Maar denk eraan: alles op het gemak. Lukt het nu niet, dan is het voor een andere keer.

    Ik wens je nog een prettig eindejaar toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Inderdaad Trui, ne keer goed in en uit ademen. En vooral niets MOET maar alles mag. Jezelf geen druk opleggen maar eerder relativeren. Maar ik weet het wel het is ook voor mij een valkuil.

    Fijn dat ZIZI weer helemaal beter is.

    Nog fijne eindejaarsfeesten en tot volgend jaar dan zeker.

    Lieve groetjes,

    CreativELs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Straks weer in je ritme;-) maar zooooooooooo herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gewoontes, regelmaat, daar hou ik ook van. Ik probeer ook te relativeren, maar ben daar niet zo goed in. Ik werk voltijds en vind dat ik hierdoor geen quality life met een gezin kan hebben. Maar blijkbaar staat een mens dan met z'n rug tegen de muur. Maak er deze laatste dagen nog een leuke tijd van. En misschien kan ik je een beetje opfleuren: je pakketje is vandaag op de post gegaan :-)
    grtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Trui, laat de drukte zijn gangetje gaan, draai wat mee in de mallemolen, maar leun ook af en toe wat achterover. Beetje Q-time voor jezelf, altijd een goed plan! Denk af en toe is aan die wijze lessen van je psycholoog (ik beken: ben zelf ook van die soort) en volg vooral je gevoel, even niet te veel nadenken. Binnenkort is het 7 januari en valt alles weer in de plooi!
    Geniet ondertussen van al je leuke post, die kleine viervoeter die weer gezond is, de kids in huis... en de rest komt nadien wel.

    Bij deze wens ik jullie alvast toe dat 2013 een geluksjaar mag worden!
    Heel veel liefs en tot in januari!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel herkenbaar nog even een cadeautje maken terwijl je er eigenlijk geen tijd voor hebt maar ja, je hebt het nou eenmaal in je hoofd dus...
    Doe rustig aan, ga zitten en kijk naar die rijkdom om je heen wat speelt en geniet.
    Voor jou en je familie een heel mooi jaar gewenst!
    P.s. het stokpaard je is af en staat op m'n blog nog heel erg bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Denk aan je mantra, Trui!

    Ik wens je alvast een gezellige (relaxte?) jaarwisseling en het allerallerbeste voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben gisteren mijn auto heel ver uit de buurt van de bakker gezet, en daardoor een eindje gestapt in de regen, thuisgekomen, mijn boek gepakt en hem in één ruk uitgelezen. Papa heeft de kids in bed gestopt en ik, ik heb een prachtig boek uitgelezen! Jaaaaa! Ik kan er weer tegen! Dank jullie wel lieve meiden, jullie zijn geweldige steunen! Een heel prettig eindejaar allemaal, ik ga met opgeheven hoofd de hectische toestand tegemoet! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel goed, ook aan jezelf denken. Ik bewonder je met zo'n groot gezin !
    Ik wens je een super fijn nieuw jaar, maar dat komt wel goed denk ik ;-)
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS wat geweldig dat het met jullie schattige hondje weer goed gaat !!!!

      Verwijderen
  32. Ohhh Trui,ik ken dat gevoel en ik heb nog niet eens zo'n groot gezin als dat van jou!Maar ook ik leg voor mezelf de lat wel eens te hoog,want dan 'moet'ik eigenlijk van mezelf nog een kadootje voor die maken en voor die en voor die....omdat ik dat dan zo graag wil en dat zo leuk vind....maar dat chronische tijdgebrek ervoor waardoor dat eigenlijk niet allemaal relaxed gaat lukken(en dat hoort het eigenlijk wel te zijn toch?!?!?je hobby als ontspanning)'Nee'durf ik ook niet zo gauw te zeggen als ze me vragen voor iets..'maak je voor mij EVEN een album digitaal met onze vakantie foto's van enkele jaren?',zou je een keer' dit of dat willen fotograferen voor me?'(ik doe dat allemaal belangeloos en vraag er niets voor)JA en ik vind het allemaal heel leuk en OOK durf ik al vaker eens een keer gewoon NEE te zeggen en dat eigengemaakte kadootje kan ook gewoon een EIGEN gekocht kadootje worden om de druk voor mezelf wat van de ketel af te halen,maar ja ik voel dat dan toch anders en DAAR probeer ik in 2013 nog meer aan te gaan werken,nog 2 dingen die ik 'moet'doen/maken en dan ga ik mezelf eens aanleren in 2013 geen toezeggingen meer te doen;-)Het is ooit ook allemaal zo verleidelijk en ja het is wel leuk om te doen,maar die verdomde tijd;-)Jij hebt je les gehad dus pas goed op meid,waak goed over jezelf!Jullie kleine kwispelkont staat er gelukkig ook weer vrolijk bij!Fijne jaarwisseling!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Vergeet in de eerste plaats je zelf niet in al de drukte, heel belangrijk ;)
    Wij hebben een paar jaar met 6 gewoond en als ik er nu aan terug denk versta ik nog altijd niet hoe ik dat heb gedaan. Het is gewoon typisch vrouwelijk denk ik al dat "moeten" Alvast een leuk, gelukkig, gezond en creatief 2013 waar je regelmatig eens "moet" aan je zelf denk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Met zoveel mensen in huis die allemaal iets willen in hun vakantie zal de regelmaat zeker ver te zoeken zijn. Toch hoop ik dat je van dit alles geniet en lekker de dingen kunt doen die ook jij belangrijk vindt.
    Wat een schattig hondje heb je op je blog staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Alles op z'n tijd hè... zeg ik ook tegen mezelf ;)

    Fijn dat het verrassingspakje je goed bereikt heeft. Heel veel plezier ervan. En wat een opluchting dat jullie Zizi het goed maakt.

    Alvast een heel fijne oud & nieuw gewenst en alle goeds & liefs voor 2013.

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Doe t maar rustig aan, deze dagen zijn ook weer bijna voorbij en dan loopt alles weer op rolletjes ;) Wat fijn dat t met Zizi goed gaat!
    Ik wens je alvast een geweldig fijn 2013 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Goed dat je dit alles even neerschreef. Weegt daarna minder zwaar... Fijn dat je hondje het weer goed doet. Al de rest komt ook wel weer in de plooi. Het is overal wel wat drukker met de feestdagen... Trek je op aan jouw mooie gezin.. Een prettig jaareinde en veel voorspoed en creativiteit in 2013!!!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Diene kalender zou ik ook moeten hebben
    Zalig wijze tekstjesx
    Maar Heijns uitverkocht. . . .
    Ik heb dat ook 10001 dingen willen doen
    Maar gij flikt het wel te vijf kinderen of moet ik mannen zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui