woensdag 5 december 2012

Ohjee ... dat doe ik ook al graag ...

Wanneer er iemand in mijn buurt zegt, dat hij/zij zich verveelt ...
dan begint er zo iets te kriebelen in mijn hoofd ...
zo van 'Vervelen!!!???? WAAATTT???? WAT is dat??!!"

Dus ik, ik verveel mij nooit. Meer nog, ik doe veel te veel graag.
Zoveel graag, dat ik waarschijnlijk 200 jaar moet worden, in een dagindeling van 48 uur
om alles gedaan te krijgen wat ik (tot nu toe!) nog allemaal wil doen.

Maar dan krijgt een mens voor zijn verjaardag een ferm stikmachien
(moesten jullie het nog niet weten hahaha). En dat stikmachien dat kan vanalles.
Blijkt zelfs dat daar een patchworkvoetje bij zit, en een quiltvoetje, en dat er zo'n tafel bij is,
om je quilt of patchworkwerkje op te leggen zodat het niet gaat doorhangen ...
en ja, dan begint het weer te kriebelen in mijn hoofd ...
en dan kom ik in mijn handwerkwinkel
(enfin met "mijn" bedoel ik die winkel waar ik me ondertussen
geweldig thuisvoel omdat daar zoooveeeel toffe spulletjes zijn)
en dan krijg ik daar te horen dat er 1x in de maand patchwork les is,
en dat mijn machien dus dat voetje heeft en
how ja, je moet toch wel alles benuttigen van je machien niet?
En wat is nu 1x per maand?
Toch niet veel toch?

 Eh voila, ondertussen heb ik mijn tweede les patchwork achter de rug ...
en ohjee ... dat doe ik nu ook al graag ... 

... en de sneak peek :-)
 Wanneer, oh wanneer vinden de wetenschappers nu eens "extra tijd" uit!?
Ik ben alvast vragende partij!!

47 opmerkingen:

  1. die extra tijd heb ik ook nodig. Ik snap ook nooit dat mensen zich kunnen vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk geschreven en herkenbaar, dat ziet er veelbelovend uit!
    Doet me denken aan een dame in Gent die enthousiast haar mooie tasje liet zien,...oeps oppassen voor dat lijstje ( 't was toch een keischoon tasje :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... en haar vriendin die al even enthousiast de uitleg gaf hoe ze het gemaakt had :-) ik vind het nog steeds jammer dat we hun gegevens niet gevraagd hebben, zo'n toffe madammekes :-)

      Verwijderen
    2. ja vond ik ook spijtig, zo toffe madammen, we moeten misschien eens een oproepje doen, ...en nog eens afspreken dan in Gent, alweer een goede reden :)))

      Verwijderen
  3. Als ik zo goed kon schrijven als jij (en zo'n luxe naaimachine had) dan zou ik dit stukje geschreven kunnen hebben. Zo herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat een hele uitdaging worden. Maar het begin ziet er al mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken dat, ik verveel mij ook nooit en ik kom ook steeds tijd tekort om alles te doen wat ik wil. Dus ik hoop heel oud te worden en heel lang alles nog te kunnen.
    Van patchwork en quilten heb ik absoluut geen kaas gegeten. Ik las vandaag dat BYMIEKK in 2013 elke maand iets zal aanleren van quilten, op het einde van het jaar heb je dan een volledige heuse quilt gemaakt. Je dient dan maandelijks wel een naaipakket aan te kopen, waar patroon en stof in zit; Dit maar ter info voor de eventuele liefhebbers.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb het ook al gelezen, en herlezen en hérlezen en ben zwaar in de verleiding aan het komen ... :-)

      Verwijderen
  6. Hahahahahahaha je bent zó grappig ! Weer een hobby erbij....
    wel leuk hoor !!!! (gelukkig heb ik geen patchwork voetje ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig! ik ken dat fenomeen van "zoveel zo graag doen"!
    veel plezier met je nieuwe hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er mooi uit! Ik ben verheugd te lezen dat jij (en nog anderen hier) aan diezelfde kwaal lijden als ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha, als ik ooit eens 5 minuutjes over heb dan krijg jij ze, maar ik vrees dat dat niet meer in deze eeuw zal zijn....
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er al heel leuk uit! Hier ook graag een beetje extra tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het er heel goed uit zien. Ik ben niet zo handig op de naaimachine dus benijd je nu al. En tijd, ja wie heeft daar nu genoeg van, eerder tekort toch. Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes! Met tijd vinden en quilten ;)
    Ik ben wel eens benieuwd naar zo´n rolmes... kan je daar in 1 keer een stofje mee snijden? Want dat is natuurlijk ideaal, maar heb het eigenlijk nooit gevraagd. Nu zie ik hier 1 liggen en dat is natuurlijk dé kans om te vragen he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan daar inderdaad in één keer een stofje mee snijden (vooruit duwen, niet trekken, ik kreeg al tegen mijn voeten in de eerste les :-)), je kan er zelfs meer dan 1 tegelijk mee doorsnijden :-)

      Verwijderen
  13. Ow, wat ziet je patchwork er leuk uit! Jij kunt ook alles hè ;-)
    Tijd kun je niet bijmaken.... maar daarentegen, het zou heel goed kunnen dat ze binnenkort het mogelijk maken om een extra paar armen te hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik wil ook mééééér tijd, jij bent goed bezig zeg!!!Dat gaat mooi worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi, gelukkig wil ik niet quilten en kan mijn machine dat ook niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik snap dat ook niet, mensen die zich vervelen ! en ik heb ook te weinig tijd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken het gevoel, er is ook zoveel moois en leuk om te maken, alleen de tijd ontbreekt ... veel plezier met je nieuwe stikmachien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi patroon voor je patchwork. Je machientje zal vast overuren maken

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er alvast veelbelovend uit!
    Ben blij dat ik alleen niet zo zot ben om altijd aan iets nieuws te beginnen, dat ook graag doe, en er dan nog een hobby bij heb....

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. joh dat wist ik helemaal NIET whaaaaaaaaaaaaaaa dat jij zo een machine hebt, je hebt het er NOOOOOOOOOOOOIIITT over gehad ( gnif), wat leuk trui je 2 les al weer is dat nu al een maand geleden joh!!, dit ga jij ook weer helemaal onder de knie krijgen, want jij kan alles ☺
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. als ge een plekske vindt waar ge tijd kunt bestellen...stuur mij dan een telegram haha!!!
    Patchwork staat ook nog op mijn dat wil ik ook nog wel eens doen lijst...Ik heb als tiener eens een patchwerk rugzakje gemaakt... Dat moet thuis nog ergens liggen... Ik zal eens kijken of ik het terug vind... Ik weet wel een aantal plaatskes waar ik kans maak om het te vinden!!!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel herkenbaar Trui dat verhaal van je over 'vervelen,de man van mijn vriendin zegt altijd omdat ik ondanks mijn werk/huishouden zoveel maak...Angeline heeft geen 24 maar 36 uur in haar dag zitten,ha,ha...maar juist die hobbies zijn mijn ontspanning!Ik heb het boek afgelopen maandagmiddag op de post gedaan,laat me even weten als het is aangekomen?

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaha, goh dit herken ik nou helemaal niet bij mezelf.....not.... :) Veel plezier met patchworken en alle andere heerlijke bezigheden.

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ooo leuk,dat lijkt mij ook zoo leuk om te doen,succes met de dagindeling hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is eigenlijk ook gewoon niet eerlijk hé (van die tijd)...hahaha...en vooral met weer een nieuwe hobby erbij, ziet er al goed uit...ben benieuwd wat er uiteindelijk voor moois onder jouw supermachienwaarvanwenietwistendatjediehad vandaan komt rollen!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wouw, wat een resultaat en dit na maar twee lessen...
    Wat gaat dat geven als je alle lessen hebt gevolgd?
    En ja het woord vervelen staat zeker en vast NIET in mijn woorden boek...
    Al die ideeën... ik hoop dat ik heel oud word om ze uit te voeren ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat jij hier schrijft is ZO HERKENBAAR, dat vertel ik ook al jaaaaren aan iedereen. Vervelen staat ook niet in mijn woordenboek en ja, ook ik wil alles proberen en alles tegelijk doen. Dus ook ik zal minstens 200 moeten worden met dezelfde dagindeling :) :)
    Vorige nieuwjaar heb ik ook een nieuw stikmachien gekregen, maar niet specifiek voor patchwork zoals jij, maar toch al veel mogelijkheden..... en dat werkt verslavend moet ik zeggen!
    Zoveel leuke dingen, zoveel nieuwe dingen, zo weinig tijd.
    WIE HELPT ONS HIERMEE?????

    groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dat hebben we van thuis meegekregen hé zus... nog veel willen doen en tijd te kort.. onze ouders hebben nog steeds hetzelfde probleem :-).. weet je? de uitvinder van de blogs zou er ook een "I LIKE" button moeten bijplaatsen, gelijk op facebook... fijne uitvinding die blogs want we wonen 150km uit elkaar en via deze weg lijkt dat niet meer zo ver. :-).. goed bezig se zus.. patchwork zegt mij niks maar het ziet er al goed uit. Dat staat nu niet op mijn lijstje.. maar ja keuzes zat om me niet te vervelen..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Haha ik vind ook veelste veel dingen leuk om te doen, begin je weer met een andere hobby vragen ze dan;-) Patchwork heb ik ook gedaan, vind de stofjes uitzoeken erg leuk om te doen. Alleen het quilten (het doorrijgen gedeelte) is niks voor mij, heb mijn vinger helemaal blauw geprikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. oh oh oh wat herkenbaar. Ik wil het niet eens weten, sommige dingen ga ik gewoon niet uitproberen. Om mezelf te sparen.... Er is zo veel en veel te veel leuks en zoooooo veel en veel te weinig tijd! Succes meid! Het wordt prachtig zo te zien. Ben heel benieuwd naar het eind resultaat. Laat je ons wel zien toch???

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hihihi, herkenbaar!
    Veel plezier alvast, ziet er tot hier toe al geweldig uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hahaha, herkenbaar hoor! Het is hartstikke leuk dat je zoveel dingen fijn vindt om te doen! Ben benieuwd hoe je patchworkcreatie eruit gaat zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh ja dat is ook leuk om te doen ..... en tja ik snap ook niet dat iemand zich kan vervelen, net wat je zegt, heel veel ideeën in het hoofd en zeeën van tijd te kort. Ook ik moet minimaal 200 worden en 48 uur in een dag hebben en denk dat ik dan toch nog tijd te kort kom hahaha.
    Maar heerlijk hoor om je nooit te vervelen. Ik heb nu lekker vier dagen vrij dus lekker lang weekend om wat te gaan doen. (laat het maar sneeuwen ik zit binnen lekker warm)

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. quilten kan ik niet hoor!
    Maar ik speel graag voor wetenschapper, vind alzo mijn eigen tijd (uit).
    Jammer voor de stofzuiger. Dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dank jullie wel voor jullie 'enthousiaste' reacties :-) Ik weet natuurlijk al wat ik aan het maken ben en het is géén sprei :-) Wordt vervolgd dus ...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ... en ik ben toch wel blij dat ik niet de enige ben met tijd te kort, ondanks het feit dat we nog niet gepensioneerd zijn! Amaai, dat belooft! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jeeeetje, wat een werk! Nee, zo verveel je je zeker niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. 1x per maand? Dat is toch écht niks? Doén, dat patchworken!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Tijd ik wil het ook graag een beetje meer ... mooi patchwork dat je hier laat zien... is het moeilijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het nog niet :-) Tot nu toe heb ik nog geen blokjes aan elkaar gestikt, behalve de driehoekjes maken. Maar dat is in elk geval al heel leuk maar preciesiewerk. Wat het volgen via mail betreft, ik ben via Firefox op internet en daar kan je rechtsboven via bladwijzers je abonneren op deze pagina via RSS en dan komen mijn berichten via mail toe. Maar hoe dit werkt in explorer weet ik niet. Hopelijk heb je hier iets aan.

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui