maandag 17 december 2012

Uit liefde voor ...

... mijn allertrouwste vriend.
Bijna 9 jaar aan mijn zijde ...
(mijn eerste hond,
ik wist niet dat je een beestje
zóóó graag kan zien)
Lief, volgzaam, grootste troost in nood ...
2 jaar geleden werd ze plotseling blind ...
maar ze ging dapper door ...

En nu opeens ...
Vorige week maandag werd ze
in allerijl geopereerd
aan ontstoken baarmoeder ...
Operatie gelukt, alles ok,
elke dag een beetje beter ...
tot gisteren ...




Gelukkig heb ik dierenarts waarvoor zondag niet heilig is,
en nu ligt ze hier knus in de zetel bij ons, aan het infuus ...
wachten op de bloeduitslag
en hopen dat alles nog goed komt.



Kom op mijn lieve meid, niet opgeven!
Wij kunnen alvast een paar stevige duimen gebruiken,
de mijne zitten omhoog, 
het blogberichtjes lezen gaat me nu heel efkes iets minder af.
Maar straks, met Zizi weer springlevend naast mij,
vlieg ik er weer in.
We blijven erin geloven ...

Ik weet het,
dit lijkt heel meelijwekkend,
maar ik had eventjes nood om het neer te pennen,
en ik weet dat dat hier mag ...

                                                                                          

UPDATE - maandagavond

Eerst en vooral:
Allemaal van harte bedankt voor de lieve berichtjes!
Dit heeft zo'n deugd gedaan!

Ondertussen weten we al wat meer:
Uit het bloedonderzoek bleek dat ook Zizi's lever en gal geïnfecteerd zijn,
waarschijnlijk nog gebeurd na de operatie.
Bij een hondje gaat zo'n baarmoederinfectie vliegensvlug door heel hun lijfje.
Maar deze infectie kan bestreden worden met antibiotica,
en verder aan het infuus.
Een langzaam proces, maar het is wel haalbaar.
Blijven duimen allemaal,
tot nu toe doen jullie dat fantastisch!
Dank jullie wel!
Ook van Zizi :-)

Kijk, ik zit al een beetje recht ook én ik heb al gegeten vandaag!



69 opmerkingen:

  1. Dat mag hier. Ik duim mee voor het dotje.
    En het is niet meelijwekkend om zorgen en verdriet te delen, dat is verstandig.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje. Hopelijk komt alles goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owwwwwwwwwwww lieverd of dat dat hier mag

    wat erg zeg ik word er zelf verdrietig van.....kop op zizi, laat alles goedkomen, ik denk ook aan je en aan de familie

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik duim alvast mee dat ze er rap weer door komt, ze zal daar wel met heel veel liefde verzorgd worden. Het ziet er zo'n schatje uit, heel veel succes voor je hondje en voor jou en de hele familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Trui, ik leef meer dan ook met je mee. Terwijl ik dit schrijf zie ik hoe je Zizi met veel liefde omringt. Duim duim duim duim, enz... YES, she can!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natuurlijk mag je zoiets hier neerschrijven! Ik duim en hoop heel hard mee dat het weer goed komt met haar. Omringt door de liefde van jullie zal ze er weer bovenop komen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief en schattig hondje, ze lijkt op Puk van ons. Ik begrijp je helemaal en ga duimen en hopen dat het allemaal goed komt met Zizi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat sneu, heel veel sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. veel sterkte! wij hebben twee weken geleden moeten afscheid nemen van onze kat, was 18,5 jaar oud geworden, en dat doet wat me je, zeker weten ...

    Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat sneu, hopelijk komt het allemaal goed, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Agossie, nou hier zit nog iemand vreselijk te duimen dat je moppie hier doorheen komt! Een knuf vanuit Het Zaanse.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks meelijwekkends hoor moppie! Kom op zeg!!!!!!
      Maar juist een reden voor ons allemaal extra te duimen dat je kleine lieveke er snel weer helemaal bovenop komt!!!!!!
      Dat al die extra duimen maar snel resultaat mogen hebben!!!!

      Dikke knuffel

      Verwijderen
  12. Ohhh Trui,wat zielig...ik ga heel hard duimen voor jullie en vooral voor Zizi,wat een dapper hondenmeisje,hoop zo dat ze er weer bovenop gaat komen!

    lieve groetjes met een dikke knuffel voor Zizi...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och Trui toch...ik begrijp je helemaal, terwijl ik dit typ ligt mijn trouwe JackieO' aan mijn voeten, van zodra ze me ziet denk ik namelijk dat ik een magneet ben geworden, snap je'm?...Dus ja, ik duim heel hard mee.
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop ook dat het goed komt met je lieve hondenmeisje.....
    Want natuurlijk maak je je zorgen, dat verdiend zo'n trouw maatjetoch ook?
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hopelijk komt het nog goed. Ook ik had ooit een hond 13 jaar lang, een duitse scheper, een superlieve hond, die verlamd werd aan haar onderste ruggewervels en daardoor altijd door haar poten ging of ze meesleepte en ook geen controle meer had over blaas enzo, heel erg en toen hebben we ze laten inslapen, maar het was des te erger omdat ik pas een paar weken voordien mijn moeder had verloren aan pancreaskanker. Nu heb ik 4 poezen thuis en 1 poes in ons buitenverblijf waar de buurvrouw voor zorgt. Ze begrijpen je, zonder woorden, troosten je, zijn er gewoon zonder veel terug te vragen. We duimen voor beterschap!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. aaa wat een schatje,ik duim met je mee hoor dat alles goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Trui tuurlijk mag je het aan ons kwijt, zit gewoon met tranen in mijn ogen, ik leef met jullie mee en in gedachten ben ik bij jullie en de lieve schat.
    Heel veel sterkte en we blijven positief op naar een goede afloop.

    knuffel voor zizi (en nou natuurlijk ook een dikke knuffel en omhelsing)

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. och dat lieve dutske. De hondenduimen, poezenduimen en die van mij gaan in de lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach, wat een lieverd, ik hoop dat het goed komt, sterkte hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ja tuurlijk mag dat! Lief en leed hoor. Wat sneu voor Zizi en voor jullie. Ik hoop dat ze snel weer opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ga ook duimen en Zhara, Gandalf en de hennen bende kruisen hun pootjes voor jou lieverd.!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja dat mag hier zeker op deze blog, neer pennen dat je iemand graag ziet...
    En van een dier krijg je dikwijls nog meer liefde dan van sommige mensen.
    Mijn duimen zijn al in volle actie hoor.
    Het beste hoor!
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. toi, toi, toi...ik duim keihard voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hier wordt meegeduimd voor dat arm dutske !! Komt goed,positief denken helpt !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zal voor je duimen dat het weer helemaal goed komt, want je wil niet zonder zo'n lieverdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ook hier duim ik keihard mee voor een vlot herstel van die lieverd van je!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ga meega hard duimen voor je schatje patatje!
    Veel moed en sterkte!!!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geef ze maar even alle tijd en jezelf ook om wat te bekomen.
    liefs en dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik duim mee.
    Ben dol op dieren en weet hoeveel je er om kunt gaan geven.
    Wat een schatje, die Zizi.
    Kom op, Zizi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik laat hier ook een kaarsje en maar hopen dat ze snel beter is, wat kan je een beestje toch graag zien hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ooh ik duim met je mee! Wat een liefie is die Zizi1

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, Trui, wat vreselijk dat je hondje niet goed gaat. Ik duim heel erg voor jullie dat ze het gaat redden en straks weer vrolijk op de been is.
    Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh Trui, ik duim hier met je mee en de kerstkaarsjes branden dubbel. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop en kwispelt hij er weer vrloijk op los!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. duim duim duim, heel veel succes!
    lieve groet met de duimen in de lucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ach arm beessie! Heel veel beterschap voor haar, hopelijk knapt ze snel op!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dank jullie wel allemaal voor de zooo steunende en lieve berichtjes! Ik schreef hierboven een update hoe het nu met Zizi gaat. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meer dan ooit van overtuigd: YES SHE CAN!!!Go go go Zizi!!!

      Verwijderen
  37. Ik duim ook voor je lief hondje zelf heb ik er geen maar mijn zus wel ... weet dus hoe erg het is wanneer je hondje ziek is... duim met al mijn vinger!
    Slaapwel,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gelukkig weten ze al wat er aan de hand is en kan er verder geholpen worden, we blijven zeker en vast duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ahhh wat een goed nieuws Trui!!!!Nou waarschijnlijk moet het nu alleen maar dagelijks een stapje vooruit gaan,aangezien antibiotica snel aanslaat,maar we duimen nog gewoon lekker even verder voor die lieve Zizi en geef ze maar weer een dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gelukkig is ze nog beter te maken, ook al gaat het niet snel. We blijven gewoon met ons allen heel hard duimen, dan is ze er misschien wat eerder bovenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Zizi wat een schitterende naam :-)

    Reken maar van YES dat de duimen hier draaien en blijven draaien hoor moppie!
    Hopen dat de antibiotica snel doet wat hij moet doen zodat Zizi met de Kerst er weer op en top is!!!!!

    Knuffel voor jou en knuffie voor Zizi

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat fijn dat ze vooruit gaat, houd moed, het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. owww trui dit is in elk geval al weer wat beter nieuws voor zizi en de fam.
    we houden ons duimen nog steeds omhoog hoor zodat het lieve diertje zo snel mogenlijk weer de oude mag zijn, goeds nieuws dat ze in elk geval weer wat eet

    heel veel hondenknuffels aan zizi en voor jullie xxx jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Dat is wel een straf madam hoor, zoals haar baasje, en dat eten is ook al een hele stap, wij blijven duimen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Een mooie update !
    We blijven duimen voor een snel en volledig herstel !
    Wij hebben zelf 8 honden... dus ik begrijp je zorgen .

    BeantwoordenVerwijderen
  46. ik hoop zo met je mee dat het allemaal helpt dat alles goed komt,zo,n lief beestje kun je niet missen daar wil je alles voor doen,het zijn zulke trouwe vrienden en echt een lid van je gezin he.ik blijf duimen hoor.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  47. He gelukkig, even een zucht van opluchting hier, dat er wat aan te doen is! En nu maar verder herstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oef,gelukkig doet de antibiotica zijn werk !! Aan haar snoetje te zien is ze ook al wat beter.Leg ze maar lekker in de watten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. a gossie zo'n beestje met zoveel ellende. Maar gelukkig kan ze herstellen!! Zet m op!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. oh ik lees je update... dat is toch wel goed nieuws voor je dappere hondje!!! Ik duim dat ze goed opknapt! x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  51. O wat ben ik blij met de update...oef blij dat het met de kleine meid beter gaat. Onze duimen blijven omhoog!
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Net je update gelezen:) Wat goed!! En de foto toont inderdaad een monter hondje:).... Nu in alle rust verder genezen:) Ook ik blijf duimen voor een vlot herstel van lieve Zizi!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ah, zo lief is ze! Gelukkig maar dat het de goede kant op gaat en dat ze weer helemaal beter gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Zizi ziet er al een pak beter ut op de laatste foto.
    Nu zal ze er wel door komen en hoe kan het ook anders met zoveel goede zorgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat een lieveke!
    Hopelijk wordt ze beter zodat ze toch nog even bij jullie kan blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Oh, dat klink goed, oef!
    Nog even doorbijten, sterkte, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Oh, gelukkig al een beetje voorzichtig positief nieuws te melden! Maar we blijven duimen, tot die kleine schat weer helemaal tip top in orde is!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. oh wat goed , het is een vechtertje, mijn kaarsje brandt hier lieve Trui, dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  59. pff gelukkig te behandelen met antibiotica..Ja ik blijf hier duimen voor het vechtertje en het baasje! Grote kindervriend...t is wel een prachtig mooi hondje hoor!Geef 'm maar een lekkere knuffel van me.
    (ps zoals het nu staat zoeken wij morgen een klein jong poesje uit..ons trouwe 3-potigbeestje is al 3 weken spoorloos...wat een gemis)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. goh t s een schatje, die gaat ervoor!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ach toch, wat een akelige rotbeessies zijn het toch die zo'n infectie veroorzaken. Zizi, zet 'm op he en laat je maar lekker verwennen met alle aandacht en lekkers. En Trui, sterkte. Ik duim hard mee met alle anderen voor een voorspoedig herstel van je prachthondje.

    Lieve groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui