maandag 7 januari 2013

All-season-krans

Ja, ja, ten huize Miss Creatuurtje zijn restjes in,
restjes worden niet weggesmeten, maar verzameld.
Deze toffe tas maakte ik al met restjes, nu was het tijd voor strookjes knippen en knopen.
We gingen voor een kerstkrans, maar ja... weeral te laat dus :-)
Uiteindelijk is ze klaar en weten jullie wat?
Bij ons mag ze het hele jaar door blijven hangen.

Onze all-season-krans

Hier vond ik het ideetje


Papa zorgde voor de cirkel (van een oude draadopdraaier, of hoe dat ding ook mag heten),
Fé knipte en knoopte en toen het laatste loodje een klein beetje te zwaar werd,
deed ik het laatste stukje (echt maar een heel klein stukje hoor).
En die restjesdoos is nu NOG NIET leeg! :-)

UWYH n° 38

 Ook in het nieuwe jaar bracht de postbode al een fijn pakje.
Klaartje Nel maakte voor mij deze mooie Pay It Forward.
Een hele mooie gehaakte tissuedooshoes,
een schattig gehaakt olifantenbroche voor de meiden
(ik moet een beurtrol maken want ze zien hem allemaal wel zitten!)
én een leuke boekenlegger (omdat ik hem zo mooi vond, lief! :-))

Dank je wel Klaartje Nel!
Een geslaagde PIF!

Voor diegene die niet weten wat een PIF is, hier kan je er alles over lezen.




44 opmerkingen:

  1. Mooie krans, en een goed idee om op deze manier je restjes te gebruiken. Lieve groet, Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een all seasons-krans, wat een leuk idee! Hij is mooi geworden! Goed om te zien dat je zakdoekendoos in de hoes past! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LEUK DIE KRANS! Ik kan ook geen restjes weggooien en bewaar ze in een bak.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. enorm leuk die krans.......dat heeft ze ENORM knap gedaan.....jij krijgt in deze een klein beetje krediet ha ha...je dochter het meeste
    met deze lapjes kan ie zeker het gehele jaar door hangen♥

    en wat een prachtige pif heb je gekregen, geniet ervan

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! En die tas.... Ik herinner hem nog. Ik wil hem ook :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve trui!
    Wat een leuke krans! Heel leuk! Staat bij mij ook nog op het lijstje, lijkt mij zo leuk om met de geboorte van de kleine te doen. Maar ja roze of blauw? Dat weten we niet hihi.

    Maar nog heel erg bedankt voor je hele mooie kerstkaart! Super tof gemaakt! Hij kwam ietsje na de kerst aan, maar ik was er heel blij en verrast mee! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus als je roze, blauw én nog een hele hoop andere kleurtjes gebruikt past het in elke kinderkamer :-) Graag gedaan (en volgende kerst wat vroeger ;-))

      Verwijderen
  7. Wat een leuke krans! Knap van Fé :-)
    Ook je ontvangen spulletjes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee wat leuk die voorhethelejaar-krans!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja hoor zo'n krans kun je best het hele jaar hebben hangen! En wederom wat een werk weer denk ik zo. Een leuke PIF heb je gekregen. Ik vind vooral de boekenlegger heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super die krans ! En jouw toffe cadeau van Klaartje Nel kon ik al spotten bij mijn goede maatje. Alleen de boekenlegger had ik nog niet gezien, die is ook heel tof. Ge bent weer met uw k*n* in de boter gevallen hé Trui ! Het is jou van harte gegund. Je oogst wat je zaait. Wie sympathiek is, krijgt veel sympathie terug. Keep on doing it !

    Lieve groejtes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Els, lief berichtje van je. Jahaa ik heb dan ook een heel goed voorziene k*n* om mee in de boter te vallen :-)

      Verwijderen
  11. Leuk die pif. nog leuker die restjes origineel op werken met de kindjes. mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuke krans, ik heb hier ook zakken met restjes van restjes en oef, ik kan ook niks weggooien want het komt altijd weer van pas. Ik heb een heel ander idee waar ik al een tijdje mee rondloop, nu nog vorm geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WOW love je krans meis!
    Die kan makkelijk het hele jaar hangen .... heerlijk kleurrijk en vrolijk!!!!!!

    Mooie PIF!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. supertoffe krans! Werd door mij ook al gepind, maar of ik er ooit toe kom is een andere zaak....ik heb dan ook geen lief Fé-dochtertje die mij hiermee kan helpen ;-))
    knap zèg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo geweldig om te zien wat voor leuke dingen je kan maken met restjes! en die Klaartje Nel die haakt toch zo'n mooie dingen hé! wij zijn er ook grote fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk hoor die krans, het is vast ook leuk om bij al die verschillende stukjes stof een herinnering te hebben waar het origineel voor gebruikt is!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is waar, elke strookje heeft een verhaal :-)

      Verwijderen
  17. zo'n krans staat ook nog op mijn to-do-list

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk die krans, kan inderdaad het hele jaar mee! Ik word er erg happy van!
    En fijne pakjes van de PIF (ik had ze stiekem al gezien blij Klaartje Nel)...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heeft ze dat knap gemaakt zeg! Nu nog weer iets anders verzinnen voor de andere resten :D

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, coole krans. Zou ik ook t hele jaar laten hangen :-)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie krans, dat is echt een all-season exemplaar, hoe kom je er op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. plezante krans ! en merci voor je heel erg mooie kaartje !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat moet nu lukken. Dit blogje zou van mij kunnen zijn. Ergens in december knipte ik samen met mijn dochters alle restjes in reepjes. En toen ... duurde het nog tot voorbije weekend om de krans te knopen. Hij gaat hier ook blijven hangen de rest van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jouw exemplaar hoor.

      Verwijderen
  24. Je tas was ook al zo mooi van de restjes stof,maar deze krans mag er zeker ook wezen!Leuk hoor!Ik stouw tegenwoordig ook heel de zolder vol met oude spijkerbroeken en t-shirts,e.d voor te freubelen,ooohhhh had ik maar meer tijd,ik zou de hele dag niets anders willen doen als lekker crea-bea bezig zijn met allemaal leuke dingen maken en dan heb je nog dat Pinterest!!!GEK word ik ervan van al dat moois wat je er ziet verschijnen,ik pin me suf en vraag me af of ik alles wat ik zie en ook wel zou willen maken ooit in mijn leven gedaan krijg!ha,ha,ha.....

    groetjessssss

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk idee weeral. Erg hé als je niets kan weggooien. Mijn man heeft al gezegd dat we binnenkort moeten verhuizen... om al mijn "rommel" te kunnen stockeren...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie krans, wat knap van Fé, heerlijk zo'n creatief kleintje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Goed idee, een krans fo all seasons! En hij is echt wel geslaagd!
    En je cadeautje vind ik geweldig, dat zou ik ook wel willen...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. bedankt voor dit leuk idee,dat zal ik mijn kids eens laten zien dan weet ik zeker dat zij er ook 1 willen maken.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh tof! Geweldig flinke dochter!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Krans wil ik ook graag maken... heb wel nog niet veel restjes maar kan ook goedkoop stof gebruiken hé... lieve dochter heb jij!

    Fijn zo een cadeautje krijgen!
    Marina x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die krans geeft een overzicht van de maaksels van de voorbije maanden, ik herken heel wat stofjes. Fé is op die ene foto net een kindje met zo een oriooltje of heet dat ook weer. Schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dank jullie wel voor alle fijne reacties! Fé is hierdoor een centimeter gegroeid :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een geweldige krans, ben er helemaal verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat heerlijk vrolijk, zo'n krans! En wat goed dat'ie lekker lang kan blijven hangen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui