dinsdag 22 januari 2013

Flowers and dots

Nadat mijn eerste exemplaar met veel stampvoeten en vloeken in de vuilbak belandde,
terwijl Mister Creatuur niet meer bijkwam van het lachen achter zijn pc
(maar het spreekwoord "Wie het laatst lacht, best lacht" de dag erna uitkwam
toen hij zijn broodpudding vergat uit de oven te halen.
Jaja, ten Huize Miss Creatuurtje hanteren we een hoge dosis humorgehalte),
presenteer ik hierbij het babyjasje uit Zo Geknipt, my favorit book.

Dit is eindelijk mijn tweede deel van mijn Veertig-Jaar-Giveaway,
gelukkig liet Liesbet weten dat dit maatje zeker nog zal passen voor haar babymeisje.

Modelletje uit het boek "Zo Geknipt"
Buitenstof: Gebloemde babyrib van Rood Met Witte Stipjes
Binnenstof gekocht op de hobbybeurs in Zwolle 2012
(binnenkort editie 2013!!! ... I'll be there!! ;-))
Het tweede exemplaar vond ik heel leuk om te maken,
over de defauts van het eerste exemplaar ga ik niet uitwijden :-)
Ik hoop dat mijn winnares met het vééééle geduld hier blij mee zal zijn.
Mijn babypop-kleinkind ziet het jasje in elk geval volledig zitten.

UWYH n° 42
Extra detail: het houten schommelstoeltje werd gemaakt door mijn schoonpapa!

BZN van vandaag:
Geluk ligt niet in het bezitten,
maar in het genieten!


Geniet van jullie dag!

62 opmerkingen:

  1. Owww wat geslaagd zeg!! Vind het echt jammer dat mijn aapie dat soort kleertjes niet meer past ;) Ze zal er vast blij mee zijn! En tof die paspel in andere kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi! (en niks zo belangrijk als humor, dat vinden wij hier thuis ook ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooi! Ach, je moest gewoon even oefenen.... Mooie stofjes gebruikte je ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow Trui, wat heb je dat jasje mooi gemaakt!
    En wat fijn dat jullie thuis zo goed kunnen relativeren. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een pracht van een jasje! Die zou ik zelf nog wel aan willen, maar dan een paar maten groter :)
    Zonder humor kun je toch niet met een man samenleven ;)?....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig jasje heb jij gemaakt, dat meisje zal superblij zijn met zoiets leuks! Ik kan begrijpen dat je pop het helemaal ziet zitten...
    En dat schommelstoeltje is geweldig, ik ga mijn man eens een tip geven om ook zoiets te maken voor mijn poppen en beren.
    Humor is er thuis ook genoeg in huis, dat moet kunnen onder partners vind ik.
    Dan weet je tenminste wat je aan elkaar hebt :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig jasje! Ik heb het boek sinds gisteren in huis en was ook gelijk verliefd op het jasje. Jouw versie vind ik prachtig :) Leuk ook dat je meedoet aan mijn give away! Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ow wat een snoepie !! enne.... hou die humor erin hoor, héél gezond om samen (en om elkaar) te lachen. Hobbybeurs Zwolle, wie wat waar wanneer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hobbybeurs in Zwolle van 14 tot en met 17 februari. Ik ga er zijn vrijdag en zaterdag (15 en 16 februari). Kom je ook??!!

      Verwijderen
  9. Oooooh! Wauw! Dat zien mijn dochter en ik zeker zitten! Ik kan al bijna niet meer wachten tot het hier bij ons in de bus zit! :-)) Een hele hele dikke merci!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je Baby-pop-kindje ziet er heel gelukkig uit in de jas!
    Knap gedaan hoor. En kei leuke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Genieten doe ik al van al het moois wat iedereen maakt! mooie spreuk, hou ik van1
    En een mooi jasje1
    Fijne dag Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze is echt super gaaf, knap gedaan.
    Jij ook een fijne dag, groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow, wat schattig! Het staat je mooie pop al prachtig, laat staan zo'n echt mooi kindje! Lieve stofjes heb je gekozen!
    Ik vind het schommelstoeltje overigens ook erg gaaf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, ik wil er zo een in het groot :)
    Enne: heb naar Flow gemaild om te zeggen dat wij blogmadammen een wolkenclub hebben.
    Had het ook op de kalender gelezen en kon het niet laten...
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Werkelijk prachtig gemaakt, wat een schatje!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kenoertepoepies ..... wat mooi gemaakt meis!!!!
    Serieus .... als er iemand kan toveren met de naaimasjien ben jij het wel!!!!!!

    Vind het zoooooooooooo knap!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik heb weer een nieuw woord geleerd :-) Kenoertepoepies :-)))

      Verwijderen
  17. Wel heb al vele van die jasjes gezien maar dit exemplaar is echt wel mooi gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een superschattig jasje, de aanhouder wint hé!! Zo gaat dat hier ook regelmatig trouwens...maar dan andersom en lig ik in een deuk om een grommende en brommende man, ik heb nl. ietsje meer geduld dan hij..hahaha! Geniet van je overwinning!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Reacties
    1. Oh die kleuren! Vraag me niet hoe het komt, maar met de jaren groeit hier een ware liefde voor roze. Niet om het even welke tint welteverstaan, maar toch...

      Verwijderen
  20. Waauw, geweldig mooi! Talentje dat je bent! Enneuh... zo'n humor weten we hier ook wel te pruimen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een talent dat jij hebt. Je bent een kei met je naaimachine en eu over het eerste exemplaar daar spreken we niet over hé...
    En Jitske is een prachtige Friese naam, wie weet komt er nog een pop met zo een naam....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. great :D
    Greetings from Poland
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ooo heerlijk schoon!
    k moet da boek ook!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Niet gewoon mooi... maar prachtig gemaakt!

    Leuk popje!
    Marina x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi geworden, jij kan ook echt wel alles en dan ook nog zo'n handige schoonpapa, wat wil een mens nog meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waaw, jij kan toch nogal wat! Echt mooi gelukt. Die défauts zie ik niet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig jasje. Je hebt een mooie stoffencombi gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw Trui,wat heb jij dat toch in je vingers zeg dat naaien met een naaimachine!Zo mooi en zo netjes allemaal,zoals ook nu dit jasje weer!Wat zullen ze daar blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een mooi jasje en zo leuk afgewerkt met zo'n lint langs de rand. gezellige kleurcombinatie heb je gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Niet normaal dit weg gevertje, en wat een hoge lat, bij hoogspringen haal je gewoon goud!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, je wordt maar 1x 40 jaar hé. Daarmee mocht het een specialleke zijn :-)

      Verwijderen
  31. Dit is het allersnoezigste jasje dat ik ooit zag:) Heeeeeel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hééééééél erg bedankt voor al jullie lovende reacties!! Ben ik heel blij mee natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. 40? Aré proficiat, welkom bij de club. Ik heb geen kleine prutskes meer in huis maar vind het wel een knap jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. oeeeei wat een poepie van een jasje zeg

    en wat en leuk verhaal bovenaan...gezellig zo saampkes van elkaar genieten en om elkaar lachen ...i love it ♥♥♥
    mega knussie meis van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Trui,
    Op aanraden van mijn tweelingzus Jenneke hierboven, ga ik je blogs volgen.
    Dus ben net volger geworden.
    Wat een schitterende site heb je.
    Ik ga je volgen
    Groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé hoe fijn is dat! :-) Welkom op mijn blogje, tweelingzusje met de mooie sprei :-)

      Verwijderen
  36. Oh wat een dot van een jasje Trui. Chapeau voor jou, de aanhouder wint :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Is suppermooi dat jasje! Proficiat! Zou leuk zijn als je een fotootje van het kindje met het jasje kreeg...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik ben stikjaloers! Op jou, dat je dat zo mooi kan maken, en op Liesbet omdat zij dit mooie jasje kreeg. Een dikke pluim!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui