woensdag 9 januari 2013

Ikke ben baas

Als klein manneken leerde mijn schoonbroer van een oude man
om met zijn kleine vuistje op tafel te slaan en met veel overtuiging te zeggen: "ikke ben baas".
Toen we bij de kerstcadeauverloting (wat een woord!) zijn naam kregen,
was het idee snel geboren.
"Een mannenschort" (want ook hij kookt graag, net als mijn Mister Creatuur)
met daarop zijn beroemde tekst.

Ik tekende de schort van Mister Creatuur af op de stof.
Voor de linten gebruikte ik dezelfde stof. Het geheel werd omzoomd met bruine biaislint.
Hiertussen stikte ik de linten en verstevigde ze extra met een knoop.
Stof van mijn plaatselijke hobbywinkel.
Dank je wel Marina voor het tekstsjabloontje!

Ook Maure, kindje van schoonbroer en schoonzus kreeg een zelfgemaakt cadeautje.
Mijn favoriet boek Zo Geknipt werd weer op tafel gelegd en
ik ging opnieuw voor het rugzakje, deze keer in meisjeskleuren.

Ik heb geen idee meer waar ik het stofje vandaan haalde :-)
Bij de lapjesswap van Kris gaf ik er een stukje van weg.
Ik vraag me af wie dit gekregen heeft ...
En weeral een dikke dikke merci voor ons Marina voor de lettertjessjabloon!
UWYH n° 39
 
 Voor een droge derrière voor mijn schoonpapaaa werd er ook gezorgd
Ik haalde voor de eerste keer de transportvoet uit,
en yep, ook dat kan mijn stikmachientje goed!
Hiphoi, het tijdperk toile cirée is aangebroken!

Patroontje: Boek Zo Geknipt
Toile cirée: Hexagoon - Leuven
UWYH n° 40

En dan zie ik daar opeens 216 volgers staan! 216!!
Welkom allemaal!
Ik ben zeer vereerd dat jullie het de moeite vinden mijn blogje te volgen.
Geeft extra veel plezier om er mee door te gaan.
En we zullen doorgaan ...!
Zoveel volgers vraagt natuurlijk om een nieuwe give-away maar nog even wachten dus.
Ik ben (met het schaamrood op mijn wangen) eindelijk bezig aan het tweede deel van mijn
verjaardagsgive-away. Maar ja, ik wil ook zoveel tegelijk doen hé :-)
Maar ondertussen toch even lekker brainstormen wat ik deze keer kan weggeven...
Je hoort nog van mij ... ofcourse :-)

BZN van vandaag:
"Haast je, maar doe het traag"

72 opmerkingen:

  1. Jij kan toveren, dat is het. Man o man wat mooi en knap gemaakt toch weer ! Ik heb jouw zakdoekhoesje inmiddels ook al 3x gemaakt, da's een leukie om te maken zeggggg, ik voel er nog zo 100 aankomen, hoe kan dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, de prinses van de zakdoekhoesjes dan hé, ik ben al de koningin hahaha

      Verwijderen
  2. Leuke rugzak en een mooi stofje, zo te zien!

    en de spreuk is wel passend in deze gejaagde tijd.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral drie prachtige maaksels!
    Ik heb me het boek ook aangeschaft en ik wil er vanalles uit maken, maar 'k heb alleen nog witte paspel... 'k zal dus eerst eens wat kleurekes in huis moeten halen.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan echt niet meer stoppen met dat boek, en het is ook allemaal heel duidelijk uitgelegd! Haal maar gauw die kleurtjes in huis :-)

      Verwijderen
  4. HeBben uw dagen echt ook maar 24 uur ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige creaties heb je weer gemaakt Trui!
    Zo'n transportvoet heb ik ook bij mijn naaimachine gekocht, heel erg handig, ik heb het pas nog gebruikt (weet alleen even niet meer waarmee) :-)
    Haha, die spreuk! Het lijkt wel of je hem hebt uitgezocht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat het vaak gebeurd dat er net die spreuk staat die van toepassing op die dag, ik denk dat ze soms 's nachts wisselen van plaats :-)

      Verwijderen
  6. Amai, weer zo'n mooie creaties. Jammer genoeg begaf vandaag mijn naaimachine het. Ik heb het moeten binnen doen voor herstelling. Ik had nog wat projectjes af te werken en dan wou ik eindelijk aan de sew along beginnen. Nog niet dus,moeten wachten tot het hersteld is.....en ondertussen zie ik zoveel moois langskomen dat het alleen nog maar meer kriebelt.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh hoe jammer! Ik zou zeggen, kom maar mijn oude machientje halen, dat staat hier toch. Ben je het lang kwijt?

      Verwijderen
  7. Maar jij bent weer zo goed bezog geweest! Allemaal weer hippe hebbedingen! Ik zou ook wel familie van je willen zijn en mijn naam heel vaak in het "kerstcadeauverlotingspotje" steken :-) Dus wat die give away betreft: doe het op je gemakje, we blijven zeker wachten hoor! vele groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww...ben ik zo blij jou als blog din te hebben, neus hier graag...en TERECHT......wederom zo een gave tas ♥♥ (i am in love)
    de schort is geweldig ha ha
    en dat zadelhoesje om te gillen zo leuk

    weet je ik zou het heel niet erg vinden als ik op creatie's van jou zou moeten wachten.....ze zijn het wachten waard

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar héél lang wachten is niet fijn hé, gelukkig heeft LiesBet geduld, véél geduld :-)

      Verwijderen
  9. ja jij zit al aan de 216! Bizar he!? Gaan we binnenkort tegelijkertijd give away-en.
    Ik vind het echt bijzonder wat je allemaal met die naaimachine voor elkaar krijgt, snap er geen fluit van.... transportvoetje????
    Leuk zo'n schort met die tekst erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een speciaal voetje om speciale stof makkelijker door de machine te krijgen, de stof wordt dan langs boven én langs onder begeleid, snappie nu? :-)

      Verwijderen
  10. Die schort is een heel leuk kado, en dat rugszakje is heel mooi en die billen zullen nog nooit op zo'n knap zadel hebben gezeten. hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wowie meis wat ben je toch weer schitterend bezig geweest met de stikmasjien :-) Wat zullen die allemaal blij zijn geweest met hun geweldige kado's!!!!!!!!
    Geweldig!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maure heeft heel de avond rondgelopen met haar rugzakje en mijn schoonbroer direct zijn schort aangedaan. Jammer dat mijn schoonpapa zijn fiets niet bij had :-) Ja, ze waren blij dus ik ook hé :-)

      Verwijderen
  12. Heul gaaf weer allemaal,wonderwoman!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat tof toch allemaal weer.
    En ja, we zullen dooooooorgaan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Stuk voor stuk, mooie cadeautjes. Vooral het mannenschort vind ik super gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super Trui die schort!ook de tas heb je weer erg leuk gemaakt,laat dat maar aan Trui over!proficiat met je volgersaantal,maar ja...hoe kan het ook anders?!?!?:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is niet wat een machien, maar eerder wat een madam die er achter zit!
    Wat jij er vanonder haalt is af!!!!
    Echt schoon geriefkes,...en ja cadeautjes krijgen van u dat is juichen hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schoon gerief, die schoonbroer...ik bedoel die schort.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed bezig geweest Trui, ziet er weer professioneel uit allemaal
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk weer! Die sjabloon, is dat echt een hard ding met lettergaten ofzo? Of toch een kwestie van printen en uitknippen...

    Ik laat jou ook maar wachten, ben wel een beetje blij dat jij zelf ook zo druk bent... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt met een speciaal machientje gemaakt, ik hoop binnenkort ook zo iets aan te schaffen want ik begin het echt fijn te vinden om te sjabloneren. Geeft niet hoor dat ik moet wachten :-)

      Verwijderen
  20. super leuk gemaakt zeg,dat rugzakje vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je blogje is ook gewoon té leuk om niet te volgen:-)) Wat heb je weer een prachtige persoonlijke kadoos gemaakt...hoe vond je 'schoonbroer' (wij zeggen zwager..LOL) zijn schort met die tekst?? Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Hij vond het heel leuk, heeft hem ook direct aangedaan.

      Verwijderen
  22. Amai amai, dat waren heel gelukkige ontvangers kan ik mij voorstellen!
    MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hoeft je daar helemaal niet voor te schamen! Vanaf nu hou ik wel elke dag de brievenbus in de gaten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bijna klaar, nu nog hopen dat je het leuk vindt ... én dat het nog past :-)

      Verwijderen
    2. Ze draagt nu nog steeds een 62 dus dat moet zeker lukken. Ik ben zo nieuwsgierig naar het stofje!

      Verwijderen
  24. Kom ik hier toevallig nog eens piepen... mail komt altijd iets later...

    Wat een leuke schort ook de rugzak is mooi... het zadelhoesje past dat goed ik wou het ook maken voor een kinderfiets!
    Zoveel volgers is wel superfijn hé!

    Weer een mooie spreuk met zoveel waarheid!
    x
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja superfijn :-) komt het mailtje véél later? Ja die spreuken van BZN zijn super.

      Verwijderen
    2. Tot nu toe heb ik het nog niet gehad... geen probleem als ik het maar krijg:)

      Verwijderen
  25. Wow, je hebt weer niet stilgezeten, zoals altijd!!
    Dat met die toile cirée snap ik niet goed, is dat met een ander voetje of een ander apart "bijstuk" aan je machine? Zou het ook graag eens proberen.
    Alles wat je gemaakt hebt is geweldig mooi en iedereen zal wel blij geweest zijn met zulke cadeau's :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Dat is een speciaal voetje om speciale stof (zoals toile cirée, leder, ...) makkelijker door de machine te laten glijden, de stof wordt dan langs boven én langs onder begeleid. Is wel een stuk makkelijker.

      Verwijderen
  26. Hahaha, goede spreuk van BZB vandaag. Wauw wat ben je actief geweest, ziet er allemaal weer fraai uit. Dat gezellige stofje met de paddestoeltjes heb ik ook in mijn kastje liggen, is volgens mij van Michael Miller dat ik kocht bij the fat quarter shop. Gefeliciteerd met zovele volgertjes :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah nu weet ik dat ook weer :-) de rand is er al vanaf, dus ik kon niet meer zien van welk merk het was :-) Ik ben benieuwd wat jij er mee gaat maken.

      Verwijderen
  27. Wat een mooie persoonlijke cadeaus heb je gemaakt voor je schoonfamilie. En ik vind het geweldig om te zien hoe goed jij met de naaimachine over weg kan. Ik kan het namelijk niet. Mijn werkjes lijken nergens op. Maar ooit zal het me lukken. Geniet van je avond, lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! De aanhouder wint altijd (samen met het tornmesje ;-)) dus volhouden :-)

      Verwijderen
  28. Ik heb werkelijk niks meer toe te voegen aan alle bovenstaande reactie´s!
    na ja.. die volgers heb je allemaal aan jezelf te danken!allemaal fans!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zeg Trui, zou jij ook niet beginnen aan een boek want gegarandeerd wordt dit een succes en je hebt al zoveel fans!!lieve groetjes,x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zowel in dit als in het vorige bericht weer zoveel mooie dingen, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig, wat is dit allemaal mooi. Mijn complimenten, super gedaan. Groejtes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ja amai, zo een mooie creaties die je uit je naaimachine kan toveren.
    Er zijn er hier weer een paar gelukkig mee geworden.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Haha, Ik ben de baas! Leuke dingen heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Nou, je masjien doet het prima, leuke dingen gemaakt zeg,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw wat een werk heb jij voor iedereen verricht ! En allemaal zo netjes gedaan ! Ik geloof graag dat iedereen blij was met hun cadeau :) ook nog zo persoonlijk, altijd plezant !
    Petje af hoor ! Slaap jij 's nachts ??
    Geniet van je weekend zou ik zo zeggen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Leuk! Mooie kado's heb je terug gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui