vrijdag 4 januari 2013

Ondanks de modderige tijden ...

Ik leerde van mijn ouders, tot vervelens toe soms
(vond ik toen toch), op onze talrijke wandelingen,
tijdens ritjes in de auto, rondkijken:
'Kijk mannen (wij waren met 4 meisjes maar in Werchter
zeggen ze dus 'mannen' of 'mannekes' tegen de kinderen :-))
daar een reiger, kijk een windmolen, kijk een kievit'
en stoppen en weer terug, om nog eens te kijken;
's avonds laat op vakantie in de Veluwe
op een plekje in het bos gaan staan
en in stilte wachten tot we een everzwijn
(en vaak met kleintjes)
zagen passeren (dat vond ik echt wel de max!) ...
maar nu, ja nu weet ik waarom, apprecieer ik waarom
en zie ik vooral waarom.
Dank je wel mama en papa, om mij leren te 'kijken'!

Ook Els heeft het zó mooi beschreven op haar blog,
lees maar even hier,
ik kan het niet beter verwoorden.


Dus op de eerste nieuwe dag van het jaar,
deed ik mijn stapschoenen aan en ging richting bos.
En terwijl ik van al die pracht stond te genieten,
lekker in mijn eentje met moeder natuur
borrelde er automatisch het volgende liedje bij me naar boven
(en gelukkig maar dat ik alleen was, want ik heb het ook echt gezongen :-))

Ik heb de liééééééfde in mijn hart
Ik voel de kracht van het leven hier stromen door mij
Mijn ogen open en mijn armen wijd
De angst en de twijfel, ik zet ze opzij
En wat de morgen mij ook brengen mag
Zal ik omhelzen als het licht van elke dag
En die paar tranen huil ik van de lach
Ja doe wat je wilt met mij
Ik ben voor altijd vrij! 

Kom maar op, kom maar op, kom maar op Yeah!


Ik maak graag foto's, al opgevallen?


41 opmerkingen:

  1. NOOP had heel nog niet gezien dat hier MEGA veel foto;s stonden ☺.

    thnxxx voor je lieve kaart,
    en ja dat KIJK daar zie je toch een hoop prachtige dingen mee

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige fotoos, je ruikt het bos gewoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's. Hihi ik heb zelf ook vele avontuurlijke uren doorgebracht op de Veluwe, mijn paps sleepte ons ook altijd mee op zoek naar hertjes konijnen en zwijnen. En maar stil zitten of liggen......Oh wat was dat moeilijk toen!!
    Maar nu zo dankbaar daarvoor..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet zijn we elkaar ooit tegengekomen toen :-) Ja ik ben er nu ook heel dankbaar voor.

      Verwijderen
  4. Schitterende foto's moppie en mooi gezongen!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, ik heb ook leren kijken en doe nu ook hetzelfde met mijn kinderen... Maar inderdaad kreeg ik ook pas later het besef en in mijn kindertijd had ik ook wel zo iets van 'laat me nu toch gewoon lezen'als we in de auto zaten (ik met mijn neus in de boeken)
    Nu geniet ik er dus ook van.
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ken ik ook, ik zat altijd op de achterste bank (we hadden een camionnetje, en had ook altijd mijn boek bij :-))

      Verwijderen
  6. Owww wat herkenbaar. Ik ben geboren op de Veluwe en mijn ouders waren net zo. Iedere weekend trokken we de bossen in en stonden ook nog met een caravan op een camping. Dieren, paddestoelen, de geuren...Onvergetelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een rijkdom, prachtig! Bedankt voor je lieve kaartje dat ik gisteren op de deurmat aantrof :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He dank je wel voor je mooie kerstkaartje! Dat is een fijne verrassing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi.
    en ik vrees dat wij voor dochter ook zulke ouders zijn, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, hier is de appel ook niet ver van de boom gevallen hoor :-)

      Verwijderen
  10. foto's maken is dan ook heel plezant.
    en de natuur intrekken ook .
    ik had ook zo'n ouders ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's! Alleen al van de plaatjes geniet ik, laat staan als ik daar tussen de bomen had gestaan (en dan had ik het vast niet erg gevonden om je liedje te horen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke foto's Trui! Tja, we worden "oud" geloof ik...
    Hier precies hetzelfde... vroeger vond ik het errug irritant als we weer werden meegesleept de natuur in, maar nu doen wij toch hetzelfde...:D
    En loopt ons ventje ook weleens te zuchten: "moet dat nou...?"

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oei, moet er een beetje van huilen! Zo schoon!!!!!
    Alles: je foto's, je verhaal, je 'daad' van alleen te gaan wandelen, mooi!
    Gij zijt een 'schone madam'! (En dan heb ik ik over 'uwen binnenkant' maar den buitenkant ook hoor!)
    En veel foto's blijven maken, dat is genieten voor ons :)
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja zo herkenbaar! Toen ik nog een klein Merula-tje was gingen we vroeger met papa en mama en mn broertje ieder jaar naar Noorwegen op vakantie. Uren en uren in de auto en uren dat je gewoon helemaal niemand tegen kwam. Papa en mama zeiden dan idd om de zoveel tijd 'kijken jullie wel even naar buiten!?' En dan keken m'n broertje en ik even omhoog, weg van ons computerspelletje of boekje en keken even uit het raam. Totaal nog geen besef van al het moois wat er te zien was..... Nu jaren later ben ik idd ook blij dat ik dat soort dingen kan waarderen!
    (nogmaals thanx voor je kaartje he! ik had je ook al een mailtje gestuurd hiervoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig en waardevol stukje tekst! Ik heb even meegenoten van jouw wandeling en je gezang:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kwam daar vaak, als kind, wandelen op de Veluwe, heb ik wel echt heel leuke herinneringen aan hoor. Complete speurtochten hebben we daar uitgezet, supertof.... bij de 3e rode vliegenzwam links af.... dat werk....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, die paddenstoelen met de wegwijzers erop, die was ik al helemaal vergeten :-)

      Verwijderen
  17. Mooi mooi mooi! Je maakt mooie foto's, ik ruik de boslucht bijna.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, ik maak ook zo graag foto's van al wat ik zie! Prachtig, trouwens, dat bos, je hebt zichtbaar (en hoorbaar ;-)) genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Er is ook niets mooier dan genieten van de natuur.
    Heerlijk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Op dit moment is de natuur het mooist, als je het mij vraagt. Jammer van het grijze weer en de regen, maar dat hoort er allemaal bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie lessen, mooi om te omarmen! Ik omarm met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wij zijn ook verzot van de Veluwe, we kamperen ieder voorjaar in Ede bij de Ginkelse hei.......zo mooi.
    Mijn kinderen gingen iedere voorjaars en herfstvakantie verplicht mee, toen ze kleiner waren, naar het strand en of het bos. We leerde ze dat er niet altijd een pretpark nodig is om je te vermaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige foto's Trui!Ik zie ook altijd de mooie dingen die andere niet zien door goed te kijken,maar dat komt denk ik ook omdat ik zo dol op fotograferen ben,dan heb je vaak toch meer oog voor bepaalde dingen,er zijn maar weinig mensen denk ik die dat 'mooie'net als jij dan ook zien,zeker in de huidige tijd/maatschappij waarin we allemaal voortaan veel te gejaagd en 'geleefd'leven word hier door vele aan voorbij gegaan...wel wil ik toch even zeggen dat er TE veel regen is gevallen de laatste maand onderhand!ha,ha,maar we gaan weer richting de lente zo langzamerhand,voor we het weten tenslotte TIME FLIES(when you're having fun!)

    Heerlijk he?!?!?lekker lopen zingen in je uppie!Ik doe dat altijd in de auto als ik naar mijn werk rijd en dan zet ik de radio zo hard dat ik mezelf net niet mee hoor zingen en dan DENK ik me toch dat ik mooi kan zingen!!!!ha,ha...was laatst de volumeknop vergeten terug te zetten en manlief vroeg waarom de radio zo hard stond?(bloos,bloos)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik doe dat ook altijd in de auto :-). We hebben nu een nieuwe, en die zet automatisch de radio weer op zijn normale stand, als je opnieuw start, dus ik heb dat niet meer voor dat hij loeieluid staat de volgende keer :-)

      Verwijderen
  24. Veel foto's, veel mooie foto's bedoel je vast... Net of we zelf midden in dat bos staan. Ik ben gek op mooie foto's. Publiceer er dus maar nog heeeel veel....

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig Trui! Ik benijd je. Om veel dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Trui, ik hoop dat je het evenwicht wat terug gevonden hebt, en ik wens jullie alle goeds voor 2013.
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Katrien! Ja, ik maak zo af en toe toch nog een klein crashke, zeg maar flipperke, en dan zie ik de valkuilen weer. Ik heb je raad opgevolgd en ik zoek wat vaker zo in mijn eentje een frisse neus gaan te halen. Die wandeling heeft enorm deugd gedaan en ik kan er weer tegen :-) x

      Verwijderen
  27. Zooo fijn dat we met vele zijn die hebben leren 'kijken' :-) Bedankt voor jullie toffe reacties!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui