zaterdag 12 januari 2013

Op pensioen

Goede voornemens bij het begin van het jaar ...
ik doe daar niet aan mee.

Enfin, dééd ik niet aan mee ... om 12 uur 's nachts met oudjaar
had ik dus ook nog geen goede voornemens.
Maar op Nieuwjaarsdag, tijdens mijn modderige wandeling door mijn favoriete bos,
kreeg ik opeens mijn trouwe metgezelwandelaars in het oog.
Nu ja, ik kreeg ze niet alleen in het oog, ik zat ook met natte voeten.

Op pensioen gestuurd, mét gouden handdruk


En daar was mijn goede voornemen...
Als ik mij nu eens nieuwe stappers aanschaf, en mijn trouwe wandelaars op pensioen zend?
Hoe oud ze zijn, weet ik niet meer. Ik weet wel dat ik er ook voor Sjobbe kocht,
zo van die hele kleintjes, om door te plassen te kunnen stuiteren.
En aangezien Sjobbe nu op maatje 44 leeft, denk ik dat ze al behoorlijk oud zijn,
in schoenenogen gezien dan.

En bij nieuwe stapschoenen, hoort een efficient en genietend wandelgedrag,
en DAT is mijn goede voornemen voor 2013!
Genieten van de natuur,
vele kilometers wandelen,
een frisse neus en een nieuwe kijk op de wereld zoeken
mét mijn nieuwe stappers aan!

Mijn nieuwe stapschoenen, in de solden ;-) Merk: Merrell
 En bij een frisse neus horen
een lekkere warme col met bijhorende handverwarmers.
Olééé, morgen naar zééé, voor de doop van mijn nieuwe stappers!!

Gebreid met lekker dikke naalden nr 8 dus snel klaar
Wol: Lang - Concept Color
Versierd met grote houten knopen


Maar vanavond gaan we eerst nog lekker eten,
in Gent, bij De Vitrine
Lekker eten in goed gezelschap,
Ik kijk er naar uit!
Prettig weekend allemaal!

BZN van vandaag:

Al doen wat je kan
=
al wat je kan doen!

33 opmerkingen:

  1. Jaaaaaaaaaaa ze zijn goed... én met roze ! en je verdere wandelset, daar is natuurlijk geen roze in te bekennen maar mooi groen is niet lelijk, sterker nog, ik ben wijs van groen. Volgende foto met hele set aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja als uw voeten nat worden.... Dan is het tijd
    Toch spijtig hè
    Ik heb de mijn nog altijd en als het droog is kies ik nog altijd voor dedie.
    Uw nieuw zien er el hip uit zenne
    Ben trouwens in navolging van u ook met zakdoekdooshoezen bezig
    Heb wel veel respect voor u nu ;-)
    Duurt toch langer dan gedacht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Héhééh merci voor het respect :-) Ondertussen is van één van mijn oude schoenen de volledige zool eronderuit gevallen (uit protest denk ik :-)) dus nu kan ik ze niet meer aandoen, jammer genoeg.

      Verwijderen
  3. Iets anders
    Die spreuken kalender van bzn weet jij waar ik die nog kan vinden ?
    Want ik geraak er niet meer aan.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn jammer genoeg uitverkocht. Ik heb onlangs op een kerstmarktje in Lokeren er nog gevonden maar dat waren voor die mensen ook de laatste exemplaren. Op de site kan je ze niet meer krijgen. Misschien maken ze ze nog opnieuw, is een groot succes, ook hier in huis :-)

      Verwijderen
  4. hahaha...hang ze maar op aan de wilgen die oude schoenen, waar je natte voeten in kreeg......morgen de nieuwe in gaan lopen en wens je/jullie dan ook veel plezier.

    ik vind je handschoenen helemaal het einde...mag ik nu eens zo brutaal zijn om te vragen of je die zelf hebt verzonnen of een voorbeeld had ( rood blosje ).....zou ze heel graag eens voor mezelf willen proberen en moeten die op 2 naalden of op 3 ( gnif) ....lieve groet jenneke......emailen als je tijd hebt mag ook hoor nir-vana@live.nl of ikkomerwel@live.nl

    brei wel even een warm dekje voor zizi he...het word te koud voor het diertje

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh wat ben je brutaal :-) Tuurlijk mag je dat vragen. Ja deze heb ik zelf verzonnen. Ik heb ze met 4 naalden gebreid, zo van die korte kousennaalden. Ik zal het proberen uit te schrijven en je mailen. Zizi kan jammer genoeg niet mee naar zee, ze is blind en héél erg onzeker als we op onbekend terrein zijn. Ze speelt nog wel graag in de tuin, want daar kent ze het.

      Verwijderen
    2. owwwwwwwwwwwwww superlief van je zeg ♥

      acherm nee dat is niet handig als je niets ziet....maar ze staat vandaag nog wel ergens tenminste mooi op de foto

      lieve groet jenneke

      Verwijderen
  5. Ziet er allemaal top uit en een super goed voornemen van je !
    Fijn weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou zo te horen hebben ze hun dienst dan wel gedaan,ha,ha....je nieuwe stappers zijn overigens ook nog eens erg hip en mooi voor wandelschoenen,daar ga je vast weer vele kilometers mee maken!geniet er lekker van en voor vanavond smakelijk eten en een gezellige avond toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal mijn smaak, de schoenen, wanten en col. Ik heb momenteel een wandelschoen die piept, was iedereen onlangs aan het zoeken op het werk, wat piept er, ja ja ik, en nee het is geen heup maar gewoon een wandelschoen, zit je lekker stabiel in, ondanks de piep :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke stevige schoenen heb je gevonden in de solden. Ook ik heb me 2 paar schoenen aangeschaft in de solden maar elegante schoentjes waar mijn steunzolen in kunnen voor onder een jurk of rokje. En je col en handwarmers zien er lekker warm uit! Geniet van de zee en de natuur!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vol nostalgie en met grote dankbaarheid mogen ze op pensioen, dat zie ik zo!
    Je gaat deugd hebben van je nieuwe stappers: ik heb (wandel) sneakers en (wandel) sandalen van Merrell en vind ze geweldig. En met die bijpassende zelfgemaakte attributen gaat je outfit fantastisch zijn. Jij kan er weer tegen voor honderden kilometers en veel stapplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. daar gaat ge veel plezier van hebben! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met zo een wandelschoenen en warme wanten en col, ben je gewapend tegen de kou.
    Veel wandelplezier gewenst...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat jammer dat we niet dichter bij elkaar wonwn, zouden we samen kilometertjes kunnen maken:)
    Bedankt voor je fijne mail, ik mail snel terug...althans dat ga ik proberen! Veel plezier dodag in NL, leuk! Helaas wel heel ver bij mij uit de buurt waar je moet zijn :(
    Veel plezier vanavond en je hoort snel van me!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knappe nieuwe stapschoentjes, je zal kunnen genieten van de natuur. Eten in Gent en nog een uitstapke naar zee, klinkt zo gezellig!!!geniet ervan,X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nu kan er weer gewandeld worden zonder kou te hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn kleurtje, dat paars, en goed voornemen ook! Hoop dat het etenetje gesmaakt heeft/smaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel plezier met je splinternieuwe stapschoenen! Mooie kleuren heb je gebruikt voor de col en handverwarmers.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je bent goed voorzien om een stapke te zetten in het nieuwe jaar met deze nieuwe schoenen en prachtige wolletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie stapschoenen!!! Veel plezier aan zee morgen. Spijtig dat de sneeuw al weg zal zijn. Want is waarschijnlijk eens iets heel anders om sneeuw op het strand te zien. Viel de Vitrinne mee? Ik ben er nog nooit geweest... Er zijn ook zo veel lekkere dingen in Gent...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Woow wat een mooie zeg! Dat je er maar veel van mag genieten!
    Ik heb deze week ook nieuwe stappers aangeschaft. Winterstappers om dat ik toch wel erg koude voeten kreeg in mijn huidige stappers.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is nog eens een goed voornemen! Wat mooi zijn ze! Veel plezier bij de zee, heerlijk daar wil ik ook wel naar toe! Naar welk strand ga jij altijd?
    Fijne zondag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De laatste tijd gaan we naar Oostende-strand omdat mijn zoon daar op peda zit :-) Maar Koksijde heeft eigenlijk mijn voorkeur, lekker rustig en stukken minder toeristisch

      Verwijderen
  21. zonde van je schoenen maar je nieuwe zijn wel mooi kleurrijk!
    en wat een tof voornemen!!!
    dat is ook dat van ons wat.
    enne: ik heb je Marco liedje van Itunes gehaald (Vrij), merci voor de tip!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je dat gedaan hebt! Het is dan ook eentje om je even echt vrij van te voelen hé :-)

      Verwijderen
    2. Inderdaad en om lekker mee te zingen!!!

      Verwijderen
  22. Gave stappers, heel veel fijne wandelmomenten met droge voetjes toegewenst :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. super leuke schoenen daar kun je zeker goed op stappen,en wat leuk die wanten,succes met je voornemens.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke breisels...daar wil ik ook nog eens werk van maken. De naaimachine is mijn favoriet, maar zo onhandig op de tram/trein of op vakantie :-)...Het breien moet ik nog eens onder de knie (of beter arm) krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Groot gelijk... geniet van je wandelingen... schoenen zien er goed uit:)


    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui