dinsdag 15 januari 2013

Snowpost

Misschien vindt de postbode het nu, met dit winterweer,
iets minder leuk om pakjes te leveren,
maar ik ben er toch weer heel blij mee.
Van Creathea mocht ik vrijdag deze prachtige PIF ontvangen.
Van mooi gehaakt gesproken, afgewerkt tot in de puntjes!
Dank je wel Thea!


Ondertussen zijn we 2 dagen later dan mijn vorig berichtje
en hebben we een heel pak meer sneeuw gekregen :-)
Ongelooflijk hoe snel alles onder dat mooie, witte, stille tapijt ligt.
De slee staat zich al op te warmen in de schuur, tegen dat het morgenmiddag geen school is.

Waarschijnlijk wordt blogland nu overspoeld met sneeuwfoto's :-)
Toch wil ik ook een beetje sneeuw'bijdrage' leveren.
Ik deed een poging opnieuw dezelfde plaatsen te trekken die ik hier deed,
maar dus nu met vééééééél meer sneeuw.
Kijk en vergelijk :-)

VOOR

zondag, 13 november
NA

Arm Zizietje moest vooral veel ploeteren dus ze bleef maar heel kort tegen het huis
en dan weer snel naar binnen, het warme mandje in :-)
De kleuren zijn ook wat minder mooi, maar het stralende blauwe luchtje laat het even afweten.

Veel sneeuwpret én probeer het
vooral van de positieve kant te bekijken :-)
Het is zóóóó mooi!
En vergeet onze kleine vriendjes niet met dit winterweer!

Mister Creatuur maakte met de oude parasolvoet en een stel oude planken dit vogelhuisje.
Het komt in elk geval van pas nu. De foto's zijn iets minder scherp, ik trok ze vanuit het huis en heb eerst een half uur
op mijn buik moeten liggen vooraleer er eentje zich wilde vertonen... maar bij deze...
onze gevleugelde hongerige vriendjes.


Ohja, en deze wil ik jullie toch ook nog even tonen,
Twee jaar geleden vloog er zo'n gevleugeld vriendje tegen de venster,
het arme beestje was volledig het noorden kwijt dus we namen hem mee in huis.
Na een tijdje ging het weer picobello met hem,
maar had hij absoluut geen zin meer om de wijde wereld in te vliegen,
met dit als resultaat :-)

Ofwel was het een "zij" ;-)

BZN van gisteren:
Maak van elk moment
een mo-nu-ment!


39 opmerkingen:

  1. Aaaah die vogeltjes, zo lief! Ik heb ze hier al een tijdje niet gezien :( Maar ja, hier ligt gelukkig ook bijna geen sneeuw :) (jaja, het is leuk om naar te kijken...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat zalig zo'n handtam vogeltje. Je doet er mij aan denken dat ik idd de vogels nog moet eten geven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooooow wat een lief vogeltje !!!!
    En ja hoor, is is me ook een pak sneeuw gevallen. Zoveel dat ik vanmorgen dus lopend naar school kon want fietsen was echt geen optie. Ik ben dus al 2x heen en weer geweest, afijn boodschapjes in huis en vanmiddag nog 1x heen en weer om ventje op te halen. Tot die tijd maar wat rommelen en de stekker van de naaimachine weer in het stopcontact steken, ik zit in een flooooow.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Go go met die machien! Staat de sneeuwman al? :-)

      Verwijderen
  4. ahhh jij bent ook verwent. En wat een heerlijke foto's. Wij moeten nog. Als kleine meid dalijk thuis is :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's en schattig dat vogeltje !!
    Geniet er lekker van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's. Ben in de tuin ook foto's gaan nemen, je ken bijna niet anders hé, zo mooi.
    Ik plaats ze morgen op mijn blog, nu staat er Lolita nog op te blinken.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je toch en verschrikkelijk mooie foto's. Geniet van het weer, de sneeuw en de verwarming ;-) Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat een mooie plaatjes en hoe lief dat vogeltje bij je man maar als ik eerlijk ben zou ik het als vogeltje ook wel geweten hebben ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahhhhhh ..... dat vogeltje ..... zoooooo lieffffff :-)

    Heerlijk toch al die sneeuwfoto's meis!!!!!
    Is koud en nat ... maar wel genieten hihihihihi

    En wat een prachtige hartjes heb je gekregen!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie vogeltjes-foto's!
    Lieve hartjes hanger heb je gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor die sneeuw!!
    Hier in het hoge noorden van Nl helemaal niks,jammer...
    En wij hadden vandaag ook 4 Goudvinken in de tuin((nog nooit gezien)ze dachten eerst roodborstjes maar daar waren ze te dik en groot voor,hahaha.
    Geniet er maar lekker van!!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuke hartjes gekregen:)

    Foto's zijn prachtig... pimpelmees is een echte acrobaat hé... zo leuk op de foto samen met die vriendelijke man!

    Roodborstje en koolmees staan er ook leuk op ... ik weet uit ervaring hoe lang je soms moet wachten om een mooie foto te kunnen maken!
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhh dat 'bevriende'vogeltje!!!gewoon TE LIEF!!!!!!....smelt,smelt.......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi! en zo tof van de vogeltjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi haakwerk! Wat een mooie voor en na foto's! Wat een lief hondje zo in de sneeuw! En dat vogeltje! Nou ja, leuk blog bericht bedoel ik dus...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie foto's weer, en zo lief dat pimpelmeesje, is tie bij jullie gebleven?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft nog een tijdje geduurd voor hij dan eindelijk wegvloog. Het wipte van zijn schouder op mijn schouder en terug. Hij zal gedacht hebben: 'Zijn jullie zot, mij weer dat winterweer insturen terwijl het zo lekker warm is binnen?' :-) We hebben hem daarna nog wel vaker gezien (pluimpjes beetje in de war), nu vliegen er te veel rond om hem (of haar) te herkennen :-)

      Verwijderen
  17. Yep die hartjes zijn heel mooi gehaakt. Fijn cadeautje :)
    Prachtige foto's heb je genomen ook van je man met zn vogeltje , zooo lief !
    Dit klinkt raar als ik het herlees ;)
    In elk geval hij is een handige harry.
    Frisse groetjes vanuit het witte Antwerpse ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, okééé ik heb het ook net herlezen ... :-)

      Verwijderen
  18. Ik geniet weer van jullie reacties fijne mensen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Poeh, wat een sneeuw! Bij ons ligt niks, slechts ijs! Leuke vogeltjes in je tuin; hier zijn ze echt schaars... Komt door het enorme aantal buurtkatten... Wordt tijd voor een hond! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het was een zij, en volgens mij helemaal 'in love'!
    Hier ondertussen toch ook een flinke laag, al is ze wel ietsje dunner dan bij jou.
    Ook onze tuin is ondertussen een snoepwinkel voor de gevleugelde vriendjes.
    En ik heb gekeken en genoten van de fraaie plaatjes ... maar mag het dan nu lente worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. zo he wat veel sneeuw bij jullie,en wat geweldig zo,n lief vogeltje op je hand
    leuke foto,s

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tuurlijk wil dat lief vogeltje niet meer weg als het wordt opgevangen in zo een warm nestje!!Ik hou van je foto's Trui!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Thea heeft het zoals gewoonlijk weer super goed verzorgd, prachtig gemaakt. en dan die sneeuw......................... hier geen vlok in het noorden. Groetje,s Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow veel sneeuw zeg!!!
    En wat een schattig vogeltje zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een gezellig blogberichtje! Heerlijk om te lezen en jouw mooie foto's te bewonderen... Sneeuw "voelde" nog nooit zo "warm" ;-)
    liefs
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ooooooo! dat meesje hoe lief! Een oude tante van m'n moeder had ook een tam meesje die iedere dag uit d'r hand pinda's kwam eten.
    Hier hebben we helaas niet zoveel vogels, wat kraaien en duiven meestal. Hoewel ik wel heel erg mijn best doe met voeren enzo..... snif.
    Leuk die hartjes van creathea, mooi plaatje zo dat ze hangen in de besneeuwde boom. Hier heeft het ook de hele dag gesneeuwd en we hadden veel plezier met sleeen!
    (morgen doe ik envelopje op de post van onze geheime bezigheden;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lieve foto's van dat vogeltje. Bij ons ligt er af en toe ook eentje voor het raam. Eerst denk je dat het dood is maar na een half uurtje komt er weer leven in. Het gaat rechtop zitten, hipt wat en uiteindelijk die grote opluchting als ze eenmaal wegvliegen.
    Wat een mooie winterfoto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuke blog! Jij hebt er dus ook een nieuwe volger bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie sneeuwfoto's en zoooo schattig dat vogeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je hebt volkomen gelijk, genieten voor zolang het duurt! Jullie hebben wel veel vogeltjes in de tuin vind ik. Hele leuke foto's heb je gemaakt.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh, genieten he al die sneeuw! Hier wordt ook goed gezorgd voor de vogeltjes :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat vogeltje, hoe schattig is dat!! En prachtige sneeuwfoto's hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat lief dat vogeltje, nog tammer dan ons parkietje;-)Prachtige sneeuwfoto's! En wat een mooie hartjes heb je gekregen.
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wattig effect nu, tijd voor sneeuwengels, oeps gaat alleen in verse sneeuw, vragen we gewoon even aan op verzoek :)
    Ja en voor de vogeltjes zorgen is zo fijn hé, ze zitten masaal in de tuin, de oudste smijt kilo's van zijn vogeleten in de tuin, en als dank krijgen wij een vogelasortiment om u tegen te zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui