donderdag 17 januari 2013

Thea for two én een koekje

De wereld rondom mij blijft me verbazen.
Met open mond sta ik met mijn voeten in de sneeuw
en aanschouw onze ongelooflijke Moeder Natuur,
echt ONGELOOFLIJK hoe mooi, mooist, allermooist het kan zijn.
Ik geraak niet uit mijn superlatieven om het te beschrijven, huh? Trui Sprakeloos???
Het moet dus echt wel indrukwekkend zijn :-).
Op zo'n moment sta ik me af te vragen: Hoe is dit toch allemaal mogelijk?
Al deze wonderen der natuur ...
En dan hoor ik de wetenschappers, hoe dit allemaal is ontstaan,
hoe dit allemaal kan, veel realistisch gedram over condensatie, verdamping, bevriezing ... .
De wetenschappers hebben vast gelijk maar bij deze schoonheid
hoort vandaag de uitdrukking 'Gods wondere schepping'.
En terwijl ik me dat allemaal sta te bedenken ...
doe ik maar gauw mijn mond weer toe, want zo'n stroom ijskoude lucht
is nu ook weer niet zó gezellig.
Maar echt, al die sneeuw is nu door de gekelderde temperaturen beginnen kristalliseren
(zou ik dat zo mogen noemen?). Bovenop de sneeuw krijg je nu ijslaagjes,
elk detailtje in de tuin is veranderd in witte pracht en praal. Ik kan er niet genoeg van krijgen.
Dus sorry, weer nog een paar winterbeelden, uit mijn eigen tuin notabene.
De pracht van Moeder Natuur loert letterlijk om mijn vensterraampje.


De rest van de dag bewonderde ik verder van achter het venster
(hoewel ik beter wat meer had moeten werken, de iMac stond me ergerlijk aan te kijken,
hij voelde zich een beetje verwaarloosd denk ik :-)) én genoot van
een lekker tasje WARME thee mét een koekje.

En hoe komt dat zo?
Wèl, vandaag vielen er maar liefst 2 enveloppen in mijn bus.

Het begon met dit mooi exemplaar. Fijn hoe creatief mensen toch kunnen zijn.
Ik werd door ons lief Aankleedpopje Ria verwend met volgende spulletjes,
allemaal uit die mooie envelop getoverd:

Geweldig stofje, mooie envelopjes, gsm-zakje, gehaakte broche, potlood,
lekker ruikend snoepje van stof, prachtige foto die ik zelf mocht kiezen
én een paar zakjes lekkere THEE !
Dank je wel lieve Ria!
Van Multivroon ontving ik een prachtige op maat gemaakte theemuts,
gemaakt van vilt en verstevigd met fleece,
vanaf nu heb ik enkel nog lekker warme THEE!
Supermooi! Hartelijk dank meid!


En dan nog het koekje!
Fé aan de slag met "Mijn Koekjesboek"
gekregen onder de Kerstboom.
En LEKKER dat ze zijn!



Bij deze concludeer ik dat ik nu echt dringend werk moet maken
van mijn wachtende PIF-mensen.
Maareuhhh Haast en spoed is zelden goed,
en dit staat nu NIET op de BZN kalender (alléé toch niet vandaag :-)).
Geduld wordt beloond (hà, nog een spreuk! :-)) lieve mensen (alléé hoop ik toch ;-))

26 opmerkingen:

  1. o ik dacht eventjes dat mijn envelopje in de bus gevallen was. Eu ja geduld is een mooie deugd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. huuhh? Mag ik iets verwachten van jou? Van vol spanning het weekend in gaan gesproken :-)

      Verwijderen
  2. Ow Trui, wat ben je weer opnieuw fantastisch verwend! Allereerst door moeder Natuur (zo mooi heb ik het hier niet gezien, zeker niet koud genoeg), maar ook door de blogdames en niet te vergeten je eigen bakdame ;-) Geniet er maar lekker verder van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige natuurfoto's.

    Weer puur verwennerij met die leuke post. Die koekjes zien er heerlijk uit.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  4. owwwwwwwwwwwwwwwww die koekiessssssssssssssssssss die zijn echt prachtig gemaakt!! wat zullen ze lekker zijn zeg.
    en meis meis wat ben je heerlijk in de wattenbollen gelegd door de dames
    geniet gewoon vanaf hier lekker mee ♥

    en je foto's er kunnen er niet genoeg staan ik vind ze enorm mooi, en alhoewel ik heel graag foto;s maak heb ik het ditmaal NOG niet gedaan ( shame on me)

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wauw, wauw, wat een gave spinnenwebben vol ijskristallen. Daar word ik ook heel eventjes sprakeloos van.

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent maar verwend ;) Ik ben heel blij dat hij past EN dat hij dus gewoon is aangekomen ;)

    Mooie plaatjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi omschreven allemaal!

    Leuk pakje gekregen... echt reuze fijn!

    Koekjes zien er erg lekker uit!

    Nog fijne dagen... geniet zoveel je kan!
    Marina x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat een heerlijke foto's, echt prachtig, helaas wij hebben hier geen sneeuw dus zwijmel ik maar bij jou plaatjes,liefs Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die spinnenwebben zijn mooooooooi zeg! (zouden de spinnen dat ook vinden?)
    Die koekjes zien er zalig uit, ze zijn vast al op?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat alles is aangekomen.
    Ik schat dat je van het stofje toch minstens 1 zakdoekenhoesje gaat maken. :-) 100 gaat vast niet lukken.
    Mooie sneeuwfoto's weer zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WOW prachtige foto's Trui!!!!
    En ook zo geweldig omschreven hihihihihi

    En lekkere verwenpost ..... dubbel op genieten meis!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh Trui wat een heerlijke kado's heb je ontvangen!Daar wordt een mens echt vrolijk van!Je foto's van moeder natuur zijn wederom prachtig,ik heb weer genoten,zonder kopje thee met koekje helaas,aangezien het al lang bedtijd is,maar manlief heeft nachtdienst en dan kom ik nooit mijn bedje in...zo alleenig;-)....maar geloof dat ik dit kastje maar eens uit moet schakelen en toch maar eens naar boven ga!Morgen weer vroeg op en naar het werk...ga dromen over die heerlijke koekjes van je dochter ha,ha...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. GEWELDIG mooie foto's heb je daar. En alweer lekkere verwennerij via de post. 't is toch leuk hé. Geniet van je koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een verwennerijtjes, daar houden we van haha ! En ook van die wondere witte wereld, wat een práchtige foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie winterse foto's! Met zo'n kiekjes krijg je zelfs mij overtuigd om toch wat meer fan te zijn van de winter. En wat een fijne post weeral!
    En dan die koekjes, die zien er heeeeeerlijk uit! Een talentje in wording, en een gevaarlijke verslaving! Zeg dat de Bakmadam het gezegd heeft ;-)
    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amaaiii! Wat een fijne post mag ik hier nu ontvangen, een superlief kaartje én van die gewemdige koekjes! DANKJEWEL DAMES, ik voel me heel vereerd met al dat liefs en lekkers! Ik zwier het één van de dagen ook even op mijn blogje ;-) veel liefs x

      Verwijderen
    2. You're welcome :-) Blij dat ze toegekomen zijn, hopelijk toch nog min of meer in hele staat?! :-)

      Verwijderen
    3. ja hoor, ze waren perfect! (en nu al lang opgesmikkeld ;-)

      Verwijderen
  16. Jij wordt echt graag gezien in blogland miss creatuurtje, dat zegt veel over jou :) En wat een leuke post weer. Je wordt gewoon overstelpt met cadeaus!
    En je foto's zijn zoals altijd weer prachtig, maar dat is het ook gewoon buiten, genieten dus....
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De volgende pot thee staat al klaar, straks nóg een koekje :-) Bedankt voor jullie fijne reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw wat een mooie winterfoto,s hier ligt haast niks geen sneeuw meer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke winterse foto's Trui!
    En zo'n lieve koekebakker in huis is ook helemaal niet verkeerd, het ziet er lekker uit...
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. die heeft koekjestalent :)
    wat een mooie tuin heb jij, genieten maar van je geschenkjes van hierboven :)
    Fijn weekend,
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lekker verwend, prachtige foto's en heerlijke koekjes. Wat wil je nog meer? Een heel fijn weekend, lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Koekjes, spijtig dat er hier geen geur door komt, tof cadeautje dat boekje.
    En jij bent ook goed verwend, heel erg verdiend, dat is blozen hé, ik voel me soms al schuldig tegenover de postbode, die man die nu met zijn brommertje sleurt door de koude, hopelijk troost hij hem met het mooi decor nu

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui